عمومی

معرفی چند مدل از گل و گیاه آپارتمانی لوکس

تاریخچه گل و گیاه در ایران

کاشت گل و گیاه در مصر باستان و ایران رواج داشت که اهمیت گیاهان زینتی را برای آنها نشان می داد. نیلوفر آبی و مرغ دریایی، نماد گل مقدس در فرهنگ مصر باستان و ایران مبتنی بر طبیعت است و بر اساس طبیعت بنا شده است و برای اولین بار پادشاهان ایرانی در کاخ های خود باغ های زیبایی بنا کردند و محیط زندگی خود را زینت بخشیدند.

در نقش برجسته های تخت جمشید، نیلوفر آبی گل (نیلوفر مقدس) یا گیاه مقدس دیده می شود و بر روی بدنه کاخ آپادانا در سمت راست آن نیلوفر گل حک شده است، در گچ بری ها، فرش های دستبافت ایرانی و صنایع دستی تصاویر گل و بطور مکرر گیاهان گیاه مورد استفاده و گل از جایگاه بسیار بالایی در فرهنگ، ادبیات و هنر ایرانی و شعر فارسی برخوردار است.

در شعر فارسی و به ویژه اشعار شاعران بزرگ ایران مانند رودکی، مولوی، عطار نیشابوری، حکیم عمر خیام، فردوسی، سعدی و حافظ بسیار ذکر شده است و از گل نرگس، گل مريم گل ياس (نماد پاكدامني و معصوميت)، گل لاله و شقايق (نماد از جان گذشتگي و شهادت) و گل محمدي يا گل رز (نماد عشق و دوستي) می باشد.

در اعتقادات مذهبی مردم ایران گلاب هر ساله در موسم حج، کعبه خانه خدا و قبله مسلمانان استفاده می شود و این مکانها با آن شسته می شود. از گلاب واسانس آن به طور گسترده ای در صنایع دارویی، عطرسازی، بهداشت و مواد آرایشی و غذایی مانند شیرینی سازی و بستنی استفاده می شود.

بررسی تاریخچه گیاهان خانگی و نحوه شکل گیری آنها

در سال 1793، یک ناخدای گل در آنتیل ها گیاهان زیبایی را مشاهده کرد که در زیر درختان انبوه الف های گرم و مرطوب گل رشد می کردند. تعدادی از آنها را جمع کرد و به باغ خود بازگشت تا به خانه برگردد. هدیه شناخت. پس از مدتی، به سرعت رشد کرد، بنابراین آنها شروع به تولید مثل کردند.

این گیاه Philondron نام داشت. در سال 1936 در ایالات متحده، یک باغبان با یک گیاه روبرو شد و آن را در گل کشت کرد. بعداً این گیاه وارد مکانهای مسقف شد. این گیاه همان گلبرگ قلب از انواع Philundron است. محققان سپس گیاهان را از آفریقا، آمریکای جنوبی و استرالیا جمع آوری و تکثیر کردند.

قدمت گیاهان آپارتمانی در ایران

در ایران، از زمان مظفرالدین شاه، تعدادی گل زیبا از اروپا وارد کاخ سلطنتی شدند. قدیمی ترین آپارتمان گل در ایران برگ Abaya و کاکتوس Aponita یا زبان مادری شوهر است. لارسن یکی از محققان گل را چنین تعریف می کند: گل یک وضعیت دشوار کشاورزی است که در آن تمام عوامل مربوط به اطلاعات فناوری، اطلاعات فن آوری و دانش روز، اطلاعات وضعیت پردازش و پردازش می شوند.

بازار از نظر بازاریابی و طعم و مزه بازار و اطلاعات در مورد بحران های سوخت و انرژی و اطلاعات در مورد آخرین ارقام معرفی شده از نظر نوع محصولات زینتی به جهان نیاز است.

گل های ملی ایران کدامند؟

بسیاری از کشورهای جهان، بیش از 100 کشور، دارای گل ملی هستند. گل s گل رز، ارکیده، لاله و یاس به عنوان گل ملی کشورها بیش از سایر گل انتخاب شده اند. در کشور ما گل لاله، گل Rose یا گل محمدی، سروناز و گل نیلوفر آبی گل های ملی ایران هستند. مصری ها بیش از 4000 سال پیش ابتدا نیلوفر آبی گل را به عنوان گل ملی کشورشان انتخاب کردند.

گل ملی هر کشور نمادی از فرهنگ، دین، ​​تمدن و تاریخ آن کشور است. این روزها که نقش گل و گیاه در زندگی ما کمتر از گذشته است، گل ملی و روز گیاه 99 فرصتی است تا با گل ها و گیاهان رنگارنگ و زیبا محیط اطراف خود را زیبا کنیم.

طبق آمار منتشر شده، سرانه مصرف گل در ایران کمتر از 10 شاخه و حدود 5 تا 7 شاخه گل در سال است. با این حال، در برخی از کشورهای اروپایی، سرانه مصرف گل به 200 شاخه می رسد. هلند یکی از پرمصرف ترین کشورها در زمینه گل و گیاه با مصرف سرانه 150 شاخه گل است.

اگرچه ایران در زمره 20 کشور برتر در زمینه تولید و پرورش گل و گیاهان در جهان قرار دارد، اما جای این محصولات در میان خانواده های ایرانی خالی است. علاوه بر این، گل و کشت گیاهان یکی از سودآورترین صنایع در جهان است.

هلند به دلیل درآمد هنگفتی که از صادرات گل به تمام نقاط دنیا دارد و سالانه بیش از 7 میلیارد دلار درآمد حاصل از پرورش گل دارد، یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را دارد. سابقه تولید گل در ایران به حدود 95 سال پیش برمی گردد، اما کشور ما با وجود سابقه طولانی در زمینه صادرات گل تغییری نکرده است.

ایران از نظر جمع آوری گیاهان و بوته های باغ زینتی و انواع گل یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و این به دلیل امکان پرورش گل های زینتی در فضای باز و شرایط محافظت شده و خانه های شیشه ای و پلاستیکی گل است. کالاها را در دسترس بازار جهانی قرار می دهد.

آشنایی با هنر گل آرایی ژاپنی ایکه بانا و اصول آن

یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون گل هنر دکوراسیون گل ژاپنی ایکه بانا است. ممکن است این سوال پیش بیاید که هنر گل آرایی ژاپنی ایکه بانا چیست و با توجه به چه اصولی انجام می شود؟

در واقع این سبک گل، یک سبک باستانی است که از ژاپن نشات گرفته و سپس در سایر کشورهای جهان محبوبیت پیدا کرده است. در واقع کلمه ایکه در ژاپنی به معنای زنده و بانا به معنی گل است. در ادامه، ما با جزئیات بیشتری در مورد این سبک از طرح گل بررسی خواهیم کرد.

تاریخچه‌ هنر گل آرایی ژاپنی ایکه بانا که به عنوان قدیمی ترین مدرسه گل آرایی در ژاپن شناخته می شود، به زمان ورود آیین بودا از چین و کره به ژاپن برمی گردد، اما باید توجه داشت که نسخه اصلی گل آرایی ایکه بانا در قرن 15 و 16 به رسمیت شناخته شد.

سالها پس از به رسمیت شناختن هنر گل آرایی ایکه بانا، این سبک گل آرایی هنوز هم در بین مردم بسیار محبوب است و هرگز به هنر زشت یا تکراری در نظر آنها تبدیل نخواهد شد. در واقع از این سبک دکوراسیون گل برای هدیه دادن به دیگران نیز استفاده می شود.

سبک گل آرایی ایکه بانا ژاپنی چیست؟

به طور خلاصه، این سبک از طراحی گل دیگر فقط یک هنر نیست بلکه به روشی تبدیل شده است و باعث می شود مردم احساس کنند که وارد قلب طبیعت شده اند و فضای خانه را با طبیعتی زیبا ادغام کرده اند. بسیاری از پزشکان مشهور این سبک از آرایی گل معتقدند که ایکه بانا فقط یک هنر نیست بلکه گامی فراتر از گل آرایی است. در واقع، فرد با به کار بردن اصولی سلیقه و هنر درونی خود را نشان می دهد.

برای آشنایی بیشتر با ایکه بانا، لازم است اصول و قوانین این سبک از طرح گل را بررسی کنید. در ادامه، ما به جزئیات بیشتری در مورد این سبک از هنر دکوراسیون گل اشاره خواهیم کرد. بسیاری از پزشکان مشهور این سبک از گل آرایی معتقدند که ایکه بانا فقط یک هنر نیست بلکه پا را از گل آرایی فراتر گذاشته است.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/خدمات/گل-و-گیاه-لوکس

دکمه بازگشت به بالا