اجتماعی

حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل آسیب نمی‌زند

شهردار منطقه 20 پس از نگرانی در مورد حفاری های تونل مترو خط 6 در نزدیکی بناهای تاریخی مانند چشمه علی و کلا توگلول گفت: جاده گودبرداری و تغییر این جاده از تخریب در امان می ماند.

به گزارش باراناخبر ، فرهاد افشار وی با توجه به تأثیرات حفاری تونل مترو خط 6 بر میراث منطقه و اماکن تاریخی از جمله چشمه علی و برج طغرل ضمن تکذیب شایعات مبنی بر اینکه برج طغرال به دلیل حفاری های تونل مترو کج شده است ، اظهار داشت: این طرح بود. تصویب شده توسط وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی. با توجه به تخریب احتمالی ماشین TBM و جابجایی مترو به سمت آثار تاریخی ، کارشناسان میراث فرهنگی تغییری در جاده حفاری تعیین کرده اند که باعث می شود جاده گودبرداری به جای جاده ابن بابویه که 160 متر با آن فاصله دارد ، انجام دهد. خط مترو ، در خیابان شهید غیوری. در فاصله 440 متری ، مترو برای تأمین مسافت ایمن از بناهای تاریخی مانند برج طغرال ایجاد می شود و این بناهای تاریخی از تخریب در امان می مانند.

وی درباره وضعیت چشمه علی توضیح داد: تختخواب سنگی بالای چشمه علی به دلیل حفاری مترو مسیر آب را تغییر داده بود. به حالت عادی برگشته است. با این وجود ، ممکن است در برخی نقاط نشتاتی رخ دهد که با اتمام ساخت تونل مترو در خط 6 کاملاً به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.

رئیس ناحیه 20 با انتقاد از حسن خلیل آبادی – رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران – مبنی بر شیب دار شدن برج توگرال یادآور شد: “این پروژه به دلیل خطوط موجود با نظارت و نظارت مستمر بر برج توگرال در حال انجام است. خاکبرداری مترو معرفی نشده است و انتقاد اعضای شورا توسط وزارت میراث فرهنگی نظارت می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر ، برج توگرال با ارتفاع حدود 20 فوت در شرق مقبره ابن بابویه در خیابان ابن بابویه در ری یکی از یادگارهای دوره سلجوقی است. چشمه علی نیز یکی از مکانهای باستانی و تاریخی شهر ری محسوب می شود که در خارج از صخره های بزرگ قرار دارد و در جنوب و سپس جنوب شرقی جریان دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا