فرهنگ و هنر

حضور آحاد ملت در تشییع شهدای گمنام، نشانه ای از ثبات اجتماعی است

باراناخبر/ کرمان فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون فوتبال گفت: حضور آحاد ملت در مراسم تدفین شهدای گمنام بیانگر پیوند اجتماعی است بنابراین در عرصه های مختلف در کنار هم هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی به عنوان مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

سردار سید محمد باقرزاده ۱۵ دی ماه در مراسم تدفین ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمان که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد. گفت: امروز 400 شهید گمنام در کشور تشییع و حضور پرشور مردم است و در تشییع شهدا عهد و پیمانی جدید است.

وی افزود: هیچکس نمی تواند بگوید ما شهدا را دوست داریم و مکتب، خط و اهداف شهدا را دوست نداریم، اما افرادی که با شهدا پیمان می بندند از شهدا هستند و این میثاق دیگری است. تفسیر وحدت و پیوند اجتماعی بر اساس موجودیت جمهوری اسلامی ایران».

باقرزاده این توافق را به نمایندگی از مردمی دانست که در پیروزی، تداوم و بقای انقلاب سهیم بودند و زمانی که اندیشه به حق انقلاب اسلامی از دهان امام خمینی (ره) بیرون آمد، مردم به این جریان پیوستند. امام در بیان اندیشه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، این اندیشه را در جنگ تحمیلی پایه گذاری کردند و امروز به حمایت از این اندیشه برخاستند.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون فوتبال گفت: حضور آحاد ملت در مراسم تدفین شهدای گمنام بیانگر پیوند اجتماعی است بنابراین در عرصه های مختلف در کنار هم هستیم. و این حضور نشانه ثبات اجتماعی به عنوان مظهر اقتدار و حاکمیت نظام اسلامی است.

وی در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی از نظر امنیت ملی با کسی شوخی نمی کند. شهدا که شوخی نمی کنند و وقتی دشمنی دشمن ثابت شد، این مردان خدا پا به میدان جنگ گذاشتند و صداقت خود را ثابت کردند.

باقرزاده گفت: جنگ جایی است که حقایق را می شناسند و میزان صداقت را مشخص می کنند و در میدان جنگ و در این آشوب ها و آشوب ها بار دیگر دوستان و دشمنان خود را شناختیم.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون فوتبال گفت: امروز عهد و پیمان ما تعبیری است به این معنا که تا آخر عمر در مکتب شهدا ایستادیم و ثابت قدم بودیم. این نشانه حیات معنوی جامعه و نشان از حمایت جامعه از امام صالح جامعه و تیشه شما از دشمنان امام جامعه و حضور پرشور شما نشانه ادامه آسان است. راه عزیز حاج قاسم که در تمام عمر به دنبال قدرت و محبوبیت نظام بود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: دشمن امروز اقتدار و محبوبیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است و بحث قدرت نرم یا قوی نیست که چند کشور دیگر هم این قدرت را دارند بلکه جمهوری اسلامی ایران است. یک قدرت وجود دارد و آن قدرت الهام است. شهدایی مثل حاج قاسم عزیز را به انقلاب ما آوردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا