استان ها

جوجه ریزی بیش از ۴۸ میلیون قطعه در سال ۹۹ در آذربایجان‌غربی / نیاز روزانه ۲۳۰ تن مرغ در استان

به گزارش باراناخبر آذربایجان غربیاکبر کرامتی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در توضیح این خبر گفت: در اواسط فروردین ماه سال جاری ، بازار طیور در آذربایجان غربی با بیش از 561 تن گوشت بالاترین رکورد توزیع را در این استان ثبت کرد. گرم و تثبیت شده مرغ “

وی در مورد آخرین وضعیت بازار طیور استان گفت: از ابتدای امسال میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان به طور متوسط ​​یک میلیون قطعه در ماه نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش یافته است. سال. سال “.

کرامتی افزود: استان آذربایجان غربی یکی از مهمترین قطب های کشور در بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله تولید مرغ است و در زمینه طیور نیز یکی از 5 استان خاص تامین کننده مرغ در کشور بوده است و همچنین همسایگان آن را تأمین می کند. استانها ، و از این نظر در ماههای اخیر از نظر تولید و اجرای تعهدات تولید مرغ به عنوان استان دوم کشور رتبه بندی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال 1999 بیش از 48 میلیون و 509 هزار قطعه مرغ در مرغداری های استان پرورش داده شده است ، ادامه داد: سال گذشته میزان تولید گوشت مرغ با 101 هزار تن افزایش به 102 مورد رسید هزار و 500 تن “.

وی با اشاره به وجود 12 کشتارگاه مرغ در استان گفت: 36 درصد دهانه ها در سطح 6 زنجیره مرغ و مابقی در سطح 3 اتحادیه مرغداری استان انجام شده است که به طور متوسط ​​در سال 1999 42433 قطعه بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است دولت با در نظر گرفتن امکانات کم بهره از این واحدهای تولیدی حمایت کند ، افزود: این میزان مرغ ذبح شده 138 هزار و 282 مرغ زنده بود که در 11 کشتارگاه سلاخی شده.

میزان تقاضای روزانه طیور در آذربایجان غربی 230 تن است

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص آخرین وضعیت تولید و توزیع گوشت مرغ در استان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری حدود 4 میلیون و 800 هزار مرغ در مرغداری های استان جوجه ریزی شد. رضی ، 300 تن مرغ روزانه در بازار استان توزیع و عرضه می شود.
یحیی خلیلی با بیان اینکه نیاز فعلی استان 220 تا 230 تن در روز است که بیش از نیاز استان است ، خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته به طور متوسط ​​263 واحد مرغداری در 12 کشتارگاه استان استخراج می شود روزانه و در سطح بازار عرضه می شود.
وی افزود: واحدهای مرغ گوشتی که حداقل 90٪ از مرغهای تولید شده در پایان دوره خود بر اساس سیستم قرنطینه دامپزشکی مصوب تخلیه شده اند ، درخواست مجوز افتتاح دوره بعدی آنها به طور سیستماتیک در سیستم Samast تأیید می شود.
لازم به ذکر است 736 واحد مرغداری در استان فعال هستند که از این تعداد 15 میلیون و 750 هزار قطعه مرغ دارای ظرفیت تولید 45 تا 60 روز در هر دوره هستند.
6 دستگاه جوجه کشی با ظرفیت تولید 94 میلیون قطعه ، 15 کشتارگاه با 39500 قطعه کشتار در ساعت ، 27 واحد کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 36 هزار تن در استان وجود دارد که می تواند در غرب منجر شود جمهوری آذربایجان در دسته بندی ها در تولید و صادرات این محصول نقش دارد.

48

دکمه بازگشت به بالا