عمومی

۷ هزار تن گوشت مرغ مهرماه امسال در آذربایجان غربی تولید شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امیرعلی کاظمی در گفتگو با خبرنگار آنلاین از عرضه فراوان گوشت مرغ گرم در مراکز پخش و بازار استان خبر داد و افزود: در حال حاضر لاشه مرغ گرم در بازار کمتر از قیمت مصوب با تنظیم بازار است. ستاد که 63 هزار است از 47 به 51 هزار فروخته می شود.

وی با بیان اینکه کشتار به صورت مستمر در سطح کشتارگاه در حال انجام است، تصریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و به دلیل جوجه ریزی مناسب در مهرماه 4 میلیون و 79 هزار قطعه تولید می شود. . سال جاری منجر به تولید بیش از 7 هزار تن مرغ گرم می شود.

مدیرعامل سازمان طیور جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کمبود عرضه مرغ در استان وجود ندارد، حتی مازاد آن برای مصرف تولید شده است و برای ادامه تولید و جوجه ریزی باید از راهکارهای صادراتی و ذخیره سازی استفاده کرد.

وی بیشترین مصرف سرانه گوشت مرغ در استان را 240 تا 260 تن در روز عنوان کرد و ادامه داد: در 14 آذرماه سال جاری حدود 329 تن گوشت مرغ گرم در بازار به فروش رسید در حالی که در آبان ماه با کلید خوردن . در مرغداری ها تولید می شود و بیش از 4 میلیون و 900 قطعه می باشد.

کاظمی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه تخلف تجاری اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، احتکار و موارد دیگر را به سامانه 1866، 124 سازمان سومات و یا 135 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی گفت: تیم های بازرسی کمپ امنیت غذایی در سراسر استان به صورت شبانه روزی بر بازار اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی مردم نظارت و رصد می کنند و با آغاز به کار این کمپ هم اکنون شاهد آرامش و ثبات هستند. در بازار کالاهای اساسی مردم.سمت.

دکمه بازگشت به بالا