عمومی

جهاد و اجتهاد شاخصه سردار سلیمانی و علامه مصباح است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی و مردمی با تجلیل از آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: آنچه را که امروز در تجلیل از شخصیت هایی چون علامه مصباح و شهید سلیمانی باید مدنظر قرار گیرد، انجام دهید. .” برای معرفی این الگوهای برتر به جامعه و نسل جوان باید اقدامات پایدار و موثری انجام شود.

وی ادامه داد: در ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رحلت علامه مصباح یزدی باید به دو موضوع جهاد و اجتهاد این دو شخصیت توجه ویژه شود. تشریفات و همایش های جهاد و اجتهاد به خوبی این دو شخصیت بزرگ را تبیین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه معرفی جوانان با الگوها و شخصیت های حماسی انقلاب اسلامی می تواند آنان را از تهدیدات و جنگ روانی دشمنان مصون نگه دارد، گفت: امروز برای معرفی بهتر. این شخصیت ها، عزم ملی و غیرت دینی هستند و انقلاب می کنند و از همه ظرفیت ها و توانایی ها به خوبی استفاده می کنند.

عدم ارائه بهترین الگوها در جامعه گناهی نابخشودنی است

خطیب نماز جمعه اراک ادامه داد: عدم ارائه شخصیت ها و الگوهای برتر جامعه گناهی نابخشودنی است و نباید بی تفاوت بود لذا این موضوع وظیفه همگانی است زیرا از شعائر اسلامی نیز می باشد و موجب تقویت می شود. وحدت و امنیت.» کشور».

دری نجف آبادی گفت: در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، شخصیت های برجسته ای در احیای ارزش های اسلامی و اعتلای دین مبین اسلام نقش آفرینی کرده و به الگوهای ماندگاری تبدیل شده اند که معرفی این الگوها به جوانان و اقشار مختلف جامعه مردم می توانند بسیار با برکت و در آموزش باشند.» کمربند در سطح انقلاب موثر است.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی عمر پربرکت خود را در راه دفاع از ارزش های اسلامی سپری کرد و امروز مکتب شهید سلیمانی متعلق به جهان اسلام و همه غزلسرایان و جامعه بشری است و این ایام فرصت مناسبی برای معرفی مکتب جهانی شهید است. از سلیمانی باید خوب استفاده کرد.

آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام و فقاهت و ولایت بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی به معنای واقعی پاسدار حریم اسلام، فقاهت و ولایت بود که با قیام و هوشیاری نقش موثری در تهذیب، تربیت و تربیت نیروهای متدین و انقلابی داشت. در برابر تحریف، انحراف و التقاط، امروزه آثار علمی ایشان منشأ برکات گرانبهایی در سطح ملی و بین المللی است، از این رو تبیین شخصیت، شخصیت و آثار ایشان یک ضرورت است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم نخبگان فرهنگی و دانشگاهی جهاد امروز این است که تبیین کنند که در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و شخصیت های برجسته باید در سطح جهانی انجام شود و این امر نیازمند عزم ملی و تلاش همه جانبه است.

دری نجف آبادی در پایان گفت: در استان مرکزی باید ستاد بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی فعال شود و سعی شود زندگی نامه و شخصیت این دانشمند و عارف برجسته و انقلابی ارائه شود.

دکمه بازگشت به بالا