عمومی

لزوم تجلیل از خدمات علمی و انقلابی خادم الشریعه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین آیت الله محمدباقر محمدی لاینی عصر شنبه در جلسه هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال آیت الله نظری خادم شریعت وی با قدردانی از خدمات علمی، انقلابی، اجتماعی و دینی این عالم وارسته بر لزوم صیانت از این خدمات و تلاش ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کرونا از جایگاه این عالم انقلابی و فرهیخته تجلیل نشد، افزود: با توجه به آرامش مناسب کرونایی که این روزها در کشور و استان داریم، لازم به خور شایسته آه تو از مقام والای این عالم ربانی.

نماینده ولی فقیه در مازندران خدمات انقلابی، علمی، اجتماعی و دینی آیت الله نظری خادم شریعت برای مردم استان و همچنین مرکز مازندران کاملاً روشن است، تصریح کرد: اولین سالگرد درگذشت این عالم مجاهد سرافراز و انقلابی و همچنین رعایت دستورات بهداشتی را باید گرامی داشت.

آیت الله محمدی لاینی با بیان اینکه آیت الله نظری خادم شریعت (رض) عمر با برکت در راه اعتلای دین و انقلاب و معارف اهل بیت.آ) وی گفت: قطعا تجلیل از چنین شخصیت بزرگی حفظ و تقویت شعائر دینی است.

امام جمعه ساری همچنین بر لزوم ساخت مستند زندگی فردی، مبارزاتی، اجتماعی و دینی آیت الله نظری خادم تاکید کرد. شریعت وی به نمایندگی از صداوسیما تاکید کرد و افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه اسناد، آثار، فعالیت ها و فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این عالم مجاهد ضروری است.

حجت الاسلام شرف دین نظری خادم شریعت، فرزند مرحوم آیت الله نظری در این دیدار از حسن توجه نماینده ولی فقیه در مازندران به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رحلت آیت الله نظری خادم قدردانی کرد. شریعت وی خاطرنشان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این پیام با تجلیل و تجلیل از مردم مازندران از مسجد بزرگ ساری به عنوان پایگاه مرکزی مرکز استان نیز یاد کردند.

وی بیان کرد که سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب و جامع است، فرمود: ایشان جامع آیت الله نظری خادم شریعت در آن پیام جامع ارائه شده است.

حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله نظری خادم را برگزار کرد. شریعت وی از 29 دی ماه سال جاری در ساری خبر داد و افزود: این مراسم با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه کشور آیت الله اعرافی در مصلی اعظم ساری برگزار می شود.

ضرورت معرفی علمای دین به نسل جدید جامعه

حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز بر لزوم برگزاری باشکوه ترین مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت الله نظری خادم تاکید کرد. شریعت وی تاکید کرد و گفت: چنین شخصیت های برجسته ای باید باشند آه تو بیشتر به جامعه معرفی کنید.

وی با بیان اینکه مازندران به واسطه حضور علما و فرهیختگان بزرگ دینی همچون خورشید در جهان اسلام می درخشد، افزود: متاسفانه در دهه های اخیر نتوانسته ایم این شخصیت های برجسته را به خوبی در جامعه مطرح کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در ضرورت وی بر برگزاری کنگره شخصیت علمای بزرگ استان تاکید کرد و گفت: باید خدمات، تلاش و کوشش علمای بزرگی چون آیت الله نظری خادم باشد. شریعت بیشتر به جامعه جدید معرفی کنید.

حجت الاسلام فلاح با بیان اینکه آیت الله نظری بنده است شریعت ایشان در طول عمر با برکت خود خدمات و تلاشهای ارزنده ای در تقویت دین و معارف اهل بیت انجام دادند.آ) علاوه بر خدمات اجتماعی و فرهنگی این شخصیت برجسته، باید در مورد مردم و به ویژه نسل جوان بیشتر گفت.

دکمه بازگشت به بالا