عمومی

جلوی واردات واکسن را گرفتند/آمار مرگ‌ومیر را پنهان کردیم

فرمانده می گوید: “وقتی اولین مورد تاج گذاری در قم مشاهده شد ، من در قم قرنطینه کردم و گفتم که انتخابات قم باید تعطیل شود ، اما برخی مرا مسخره کردند و گفتند که ما به راحتی می توانیم بیماری را کنترل کنیم.” دفتر مرکزی کرونا در تهران در بیانیه ای بی سابقه گفت. وی گفت: “هزینه داروهای کرونا چندین برابر افزایش یافته است ، اما آنها اجازه خرید واکسن را ندادند زیرا فکر می کردند بسیار گران است.”

به گزارش باراناخبر ، خبرگزاری صداوسیما به نقل از دکتر علیرضا زالی می گوید: “وقتی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به ایران آمدند ، به جای مشورت با آنها ، ما دائماً از آنها می خواستیم سیستم بهداشتی ایران را در رسانه ها توصیف کنند.” ما تعداد مرگ و میرها را از سازمان بهداشت جهانی مخفی کردیم.

وی افزود: ما کمک های بین المللی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه بدون اطلاعات زیادی در مورد ویروس پس گرفتیم و از توصیه های بین المللی استفاده نکردیم. چرا چین ، بهترین دوست ما ، به ما واکسن کافی نمی دهد؟

زالی گفت: “ما برای هفته های آینده اخبار بسیار بدتری داریم و اوضاع بسیار بدتر خواهد شد.” “دلتا سه ماه در هند دوام آورد.” آنها به سرعت همه را واکسینه کردند. لازم نیست نگران قیمت واکسن باشیم. ما حتی باید دو برابر قیمت بخریم و افراد را واکسینه کنیم.

وی اظهار داشت: “ما 720 میلیون یورو برای RamedSavier هزینه کردیم و مجبور شدیم این پول را برای واکسن ها هزینه کنیم. چگونه ممکن است که ما حاضر باشیم تجهیزات نفتی را با سه برابر قیمت تحریم خریداری کنیم ، اما در مورد واکسن ها نه؟ راه حل دیگری به جز به مدت دو هفته مرخصی ، که باید از امروز شروع شود.

فرمانده مقر کرونا در تهران همچنین تاکید کرد: ما فقط پنج روز واکسن داریم و نمی توانیم سرعت را افزایش دهیم. اگر تعداد واکسن ها بیشتر بود ، مراکز را دو برابر می کردیم.

وی ادامه داد: نیروهای طرح تحول سلامت چهار ماه است که حقوق نگرفته اند. افرادی که در دفتر مرکزی کرونا زندگی می کنند در محیط نیستند و نمی توانند تصمیم درستی بگیرند.

زالی در پایان اظهار داشت: سفیران ما در کشورهای خارجی درخواست واکسن نکرده اند. من با سفیر ژاپن صحبت کردم و او گفت که سفیر ایران اصلاً درخواست واکسن نکرده است. این چه نوع دیپلماسی است؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا