اجتماعی

تزریق واکسن کرونای “پاستور” به ۸۰۰۰ نفر تاکنون / عوارضی گزارش نشده است

مدیر پروژه مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا ، که به طور مشترک توسط ایران و کوبا تولید می شود ، گفت که تاکنون 8000 نفر واکسن را در این مرحله دریافت کرده اند. وی گفت: کمیته اخلاق ملی ارائه می شود و با تأیید این دو مقام ذی صلاح ، مجوز واکسیناسیون عمومی صادر می شود.

در مصاحبه ای با باراناخبر ، دکتر احسان مصطفوی وی در مورد اجرای مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونا ، تولید مشترک ایران و کوبا ، گفت: این مطالعه در 8 شهر انجام خواهد شد. در 6 شهر ساری ، بابل ، همدان ، اصفهان ، کرمان و بندرعباس ، افرادی که رژیم غذایی دو دوز دارند به فاصله 28 روز واکسن دریافت می کنند و در دو شهر یزد و زنجان ، افراد تحت رژیم 3 دوز واکسن ، علاوه بر 2 دوز واکسن ، در روز 56 یک واکسن تقویت کننده بگیرید.

وی در مورد دلیل انتخاب این شهرها گفت: هدف این تحقیق داشتن تنوع جغرافیایی و نمونه برداری از مناطق مختلف کشور بود. در عین حال اعلام آمادگی و میزان آمادگی دانشگاه ها برای انجام این پروژه بزرگ ملی نیز در انتخاب شهرها در نظر گرفته شده است. اما وقتی نتایج مطالعه مشخص شد ، واکسن در تمام شهرهای کشور استفاده می شود.

این متخصص اپیدمیولوژی تاکید کرد: تاکنون حدود 8000 نفر در این مطالعه واکسن دریافت کرده اند و هدف این است که انشاالله 24000 نفر در این مرحله واکسن دریافت کنند.

وی در پاسخ به این س whetherال که آیا همه افراد در مرحله سوم واکسن می خورند یا برخی تقریباً می توانند واکسن بزنند؟ واکسن هم 20٪ کسانی که شبه واکسن دریافت می کنند نیز در پایان مطالعه واکسینه می شوند.

مصطفوی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ عارضه جانبی جدی از واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن مشاهده نشده است ، افزود: این واکسن از سکویی پیروی می کند که بخشی از پروتئین ویروس کرونا به توکسوئید کزاز متصل است و دارای اثرات جانبی. افراد مبتلا به عوارض گزارش شده به داروهای خاصی احتیاج ندارند. هدف اصلی این مطالعه ارزیابی اثر بخشی واکسن است.

وی افزود: این مطالعه از 26 مه در اصفهان آغاز شد و این هفته شنبه (7 اردیبهشت) سایت کرمان را به عنوان پنجمین شهر افتتاح می کنیم و روز دوشنبه (10 اردیبهشت) مرکز یزد را افتتاح خواهیم کرد و روز سه شنبه (مه) 11) سایت بابل و در روز چهارشنبه (10 مه) سایت ساری افتتاح می شود ، بنابراین هشت شهری که قبلاً ذکر کردم در این هفته در مطالعه قرار می گیرند. پیش بینی آب و هوا این است که هر شهرستان در این مطالعه قادر خواهد بود ظرف 10 روز تا 2 هفته نمونه بگیرید.

مصطفوی در ادامه اظهار داشت: پس از تزریق آخرین دوز واکسن در افراد و گذشت زمان ، مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و نتایج به سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق ملی ارائه می شود و با تأیید این موارد دو مقام ذی صلاح ، مجوز واکسیناسیون عمومی صادر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا