استان ها

تکمیل راه آهن و اتصال دریای خزر به خلیج فارس در بهار ۱۴۰۰

به گزارش باراناخبر از انزلی ، دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه رئیس سازمان منطقه آزاد انزلی ، استاندار گیلان و مدیران پروژه راه آهن ملی رشت از بندر خزر در منطقه آزاد انزلی بازدید کردند.

بنابراین گزارش دکتر نوبخت با اشاره به اهمیت اجرای این طرح ملی اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه در دو بخش 6 و 7 در حال اتمام است ، پروژه قطعه 6 تقریباً به مرحله نهایی رسیده و حتی از این مرحله نیز کنار گذاشته شده است.

وی افزود: در قطعه 7 که به بندر خزر در منطقه آزاد انزلی منتهی می شود ، پلی به طول 260 متر احداث شده که عملیات احداث آن آغاز شده است و این پل باید از بزرگراه رشت-انزلی عبور کند. برای اهمیت این پروژه ، گروه های فنی و اجرایی در حال تکمیل و اجرای سریع این پل هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به زمان بهره برداری و اتمام راه آهن ملی رشت در بندر خزر گفت: به یاری خداوند افتخار خواهیم داشت که در آینده می توانیم قطعه قزوین را احداث کنیم. بهار – رشت را با بندر خزر متصل کنید و با تکمیل این مسیر می توانیم واقعاً خلیج فارس را با دریای خزر به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی متصل کنیم.

دکتر. نوبخت با تمجید از سازمان منطقه آزاد انزلی برای تأمین اعتبار بخشی از این پروژه بزرگ خاطرنشان كرد: اتصال راه آهن سراسری به این بندر مهم باعث افزایش سهم كشورمان در ترانزیت بسیاری از كالاها برای انتقال از شمال ایران به خلیج فارس خواهد شد.

تکمیل راه آهن و اتصال دریای خزر با خلیج فارس در بهار 1400

46

دکمه بازگشت به بالا