عمومی

راه آهن رشت-انزلی در ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، خیرالله خادمی در بازدید از محور ریلی رشت – انزلی گفت: راه آهن رشت – انزلی 41 کیلومتر طول دارد که خط آهن قزوین – رشت ، پایتخت را به هم متصل می کند. استان گیلان ، در بندر انزلی.

وی اظهار داشت: راه آهن رشت – انزلی به طول 41 کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است. پروژه های اضافه تولید در نظر گرفته می شوند.

وی ادامه داد: زیرساخت های قطعات 6 و 7 این محور در حال کار و عملکرد اتصال است بازار قدیمی همچنین در بندر خزر آغاز شده است ، جایی که 40 میلیارد دلار هزینه ساخت و ساز توسط سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین می شود.

خادمی پیشرفت زیرساختی این محور را 63 درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون بخش 6 با پیشرفت فیزیکی 83 درصد در بخش زیرساخت و بخش 7 با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در بخش زیرساخت در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیاده رو توضیحاتی داد و افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پیاده رو 13 درصد است و 7 کیلومتر از جاده با استفاده از ریل های ارائه شده توسط کارخانه فولاد در اصفهان ریل گذاری شده است.

مدیر کل شرکت ساخت و توسعه مصالح لازم را برای این پروژه به عنوان یکی از مشکلات اصلی پروژه فراهم کرد و گفت: احداث این خط آهن به بیش از 2 میلیون و 100 هزار متر مکعب زمین نیاز دارد که خوشبختانه تصمیمات این است در استان وعده سازمان برنامه و بودجه مشکل تأمین مواد تا حد زیادی حل شده است.

خادمی وام هزینه شده در این خط آهن را 800 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این محور بیش از 300 میلیارد دلار وام مورد نیاز است که 100 میلیارد دلار آن بازپرداخت شده است.

به گفته شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، لازم به ذکر است که راه آهن رشت-انزلی با هدف ایجاد کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی به خلیج فارس و باز بین المللی. در تکمیل راهرو شمال به جنوب کشور مهم است.

دکمه بازگشت به بالا