اجتماعی

تکلیف مردم بوشهر با ناسازگاری داده‌ها و روند صعودی کرونا چیست

باراناخبر / بوشهر در گزارش اپیدمیولوژی کرونا که توسط وزارت بهداشت منتشر شده است و در هفته منتهی به 13 ژوئن ، روند صعودی در 14 استان مشاهده شد ، اگرچه در مورد استان بوشهر ، با وجود وضعیت زنگ خطر و اخلال در مورد ناسازگاری داده ها ، خیر. آنالیز صحیح وضعیت اپیدمی ممکن بود.

براساس گزارشی که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است ، در روند بیماری کشور ، تحولات کوتاهی رخ داده است که داده های مربوط به هشت استان از جمله بوشهر ، اجازه تجزیه و تحلیل دقیق از وضعیت اپیدمی را نمی دهد. شایان ذکر است که یک استان ممکن است برخی از قله های خمیده را تجربه کند و بوشهر یکی از استان های معتدل در حال توسعه است که با وجود ناسازگاری با داده های به دست آمده ، به نظر می رسد رو به رشد است.

در همین حال ، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشته است که وضعیت گسترش تاج در استان های آذربایجان غربی ، هرمزگان ، خوزستان ، کردستان ، کرمانشاه ، سیستان و بلوچستان و بوشهر قرمز است.

براساس شیوع تجمعی این بیماری ، استان ها به سه دسته گزارش های بالا ، متوسط ​​و پایین تقسیم می شوند. داده های این استان ها دشوارتر و غیرقابل اطمینان است. اما با توجه به ماهیت احتمالی این تحلیل ها ، تیم کمیته اپیدمیولوژی استان به همراه سایر شاخص ها و تحلیل های دقیق تر باید شواهد بهتری از روند بیماری همه گیر در استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی ارائه دهند. کشور.

درد دردناکی که تاج می میرد

امروز بعدازظهر ، سیما سادات لاری از شناسایی 2 هزار و 472 بیمار جدید مبتلا به Qovid 19 در کشور خبر داد و همچنین درگذشت 107 بیمار در 24 ساعت گذشته را تأیید کرد و تعداد کشته ها را به 83737 نفر رساند. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، 2،781 بیمار مبتلا به Quaid 19 در وضعیت بحرانی قرار دارند.

لری تعداد مرگ سه رقمی ناشی از این بیماری را دردناک عنوان کرد و افزود: این ویروس غیرقابل پیش بینی است و ممکن است هر لحظه شگفت زده شویم و گل هایی در گوشه و کنار زمین بکشیم. بنابراین مقابله با آن مستلزم عزم عمومی است و در این شرایط ، رعایت پروتکل های بهداشتی ، مسافت اجتماعی و جلوگیری از سفر غیر ضروری بسیار جدی است و امیدواریم که پس از این اقدامات ، شاهد کاهش تعداد موارد و مرگ و میر باشیم. به دلیل این بیماری در کشور

مراقبت های پزشکی و پزشکی کرونا گران است

مدیر گروه بهداشت ، درمان و پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در بیماری کرون ، مراقبت های پزشکی و درمان های پزشکی دشوار و پرهزینه است. بنابراین تأکید بسیاری بر روی پیشگیری شده است.

به گفته دکتر محمدرضا سهرابی ، ما شاهد طیف گسترده ای از کشورها در جهان مقابل کرونا بودیم و کشورهایی مانند کره جنوبی و نیوزلند که بسیار منطقی و مطابق با اصول پیشرفت کرده اند ، خیلی سریع مورد بررسی قرار گرفتند. . بود. اما کشورهایی مانند انگلیس و ایالات متحده که درمان اضطراب را دیده اند و به سیستم درمانی خود افتخار می کنند ، پیشگیری را فراموش کرده اند.

Coronavirus را نمی توان از بین برد

وی گفت: “کورونا درمانی ندارد و برای جلوگیری از عوارض جدی بیماری و مرگ توصیه می شود ، اما ویروس به خودی خود از بین نمی رود و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد.”

وی موفقیت کره جنوبی در مدیریت بیماری کرون را به تشخیص سریع منبع عفونت و شروع فوری قرنطینه نسبت داد که منبع این بیماری را محدود کرد و گفت: پیشگیری اولین قدم برای کنترل این بیماری است.

سلامت انسان یک مزیت است

مدیر گروه بهداشت اجتماعی و علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، استفاده از تلفن های هوشمند و کاربردهای مختلف برای اطلاع از قرار گرفتن در معرض بیماری کرونا ، طراحی سیستم غربالگری ، نظارت از راه دور و کاهش تجمعات از جمله مواردی است که اقدامات مؤثر برای كنترل و مدیریت بیماری كورون ویروس. او توضیح داد.

سهرابی با اشاره به بازگشایی به دلیل مسائل و نگرانی های اجتماعی و اقتصادی ، ضمن ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ؛ وی اقتصاد و سلامت را دو موضوع مرتبط دانست و تأکید کرد: سلامت انسان در اولویت قرار دارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2007 شعاری را صادر کرد که می گوید “یک انسان سالم مرکز توسعه پایدار است” و عدم وجود یک انسان سالم در جامعه به اقتصاد جامعه آسیب می رساند.

در مورد Quaid 19 ناشناخته های زیادی وجود دارد

در حالی که شیوع Quaid 19 از سارس و مورس کمتر است ، شیوع بالای این بیماری با مرگ و میر بالا همراه است.

طبق قوانین WHO ، برای حمایت از افراد ، لازم است همه انواع گردهمایی ها از جمله فعالیت های ورزشی لغو شود و از سلامت ورزشکاران قبل از از سرگیری فعالیت های ورزشی اطمینان حاصل شود. همچنین طبق مطالعات انجام شده ، استفاده از ماسک های معمولی توسط مردم عام ، حتی بدون رعایت بهداشت مناسب ، مؤثر است.

البته هنوز درباره Quaid 19. ناشناخته های زیادی وجود دارد ، بررسی علائم سرولوژی در جمعیت های مختلف به دلیل شدت بیماری می تواند به مدیران بهداشتی کمک کند تا با شناخت وضعیت ایمنی گروه (ایمنی گله) ، مدیریت بیماری همه گیر را بهتر مدیریت کنند. از آنجا که مبتلایان به نوع خفیف این بیماری حداقل 80٪ از کل عفونت های SARS-CoV-2 را تشکیل می دهند ، ارزیابی علائم سرولوژی در این جمعیت بسیار مهم است.

نیاز به عایق بندی مطمئن و ردیابی و قرنطینه در خانه

آنچه مشخص است برای مبارزه با COVID-19 و کنترل شیوع آن ، دو نکته مهم حائز اهمیت است: اول اقدامات کنترل مانند ایزوله کردن و دوم ردیابی صحیح و مطمئن از مسائل مشکوک با آزمایش های قابل اعتماد که حداقل خطاهای نادرست یا منفی را نشان می دهدالبته در مورد اول ، به دلیل قرنطینه در خانه ، اکثر بیماران در بسیاری از موارد موفق نمی شوند و مورد دوم به میزان بیماری و مطالعه زنجیره های انتقال در موارد مثبت قبلی بستگی دارد که در حال حاضر بیشترین موارد در نظر گرفته می شوند. کمتر

به گزارش باراناخبر ، کار و اطلاعات بیشتر در مورد روند منطقه ای گسترش تاج در روزهای اخیر در وب سایت کمیته اپیدمیولوژی Quaid-19 در https://baranakhabar.ir//Corona.behdasht.gov.ir منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا