علمی و پزشکی

آرام تر شدن روند شتابان موارد بستری مبتلایان کرونا در کشور

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه روند تسریع در بستری شدن بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در کشور کند شده است ، اعلام کرد که وضعیت در اکثر ولایات ثابت است.

به گزارش باراناخبر ، دکتر قاسم جان بابایی در بازدید از کهگیلویه و بویراحمد ، در حومه مراکز درمانی استان ، ضمن تقدیر از کادر بهداشتی ، گفت: “امیدواریم مردم مسافت ها و پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند.” .

معاون وزیر بهداشت افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مرحله دوم بیمارستان امام خمینی دهدشت با همکاری سازمان بیمه های اجتماعی آغاز می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهر دهدشت دارای جمعیت بسیار زیادی است و لنده ، چرام و دو منطقه دیگر از خدمات درمانی این مرکز استفاده می کنند. پیش از این یک بیمارستان در این شهر برنامه ریزی شده بود که با اجرای طرح تحول سلامت و اجرای صنعت هتلداری ، تخت های این مرکز درمانی افزایش یافت اما با افزایش جمعیت پاسخگوی نیازها نیست از مردم این سه شهر.

وی اظهار داشت: با اجرای فاز دوم بیمارستان قسمت زیادی از مشکلات این منطقه برطرف شده و بسیاری از مشکلات منطقه درمانی این شهرستان را برطرف می کند.

معاون وزیر بهداشت در مورد تخت های ICU گفت: “با بدتر شدن بیماری کرونا ویروس قلب و بحران ، تخت های ICU این بیمارستان افزایش یافته است ، اما نیاز مبرم این بیمارستان به افزایش ظرفیت تخت های ICU هنوز مشهود است. و حیاتی است. “و ما در حال تلاش برای افزایش تخت های ICU این مرکز پزشکی هستیم.

جان بابایی با اشاره به مراحل نهایی ساخت کلینیک تخصصی دهدشت در مرکز کهگیلویه ، گفت: تأسیس این کلینیک یکی از خدمات همیشگی دولت خواهد بود که انشا Godالله قبل از پایان به بهره برداری می رسد پروژه “.

جهش های جدید در ویروس ضعیف نیستند

معاون وزیر بهداشت همچنین ادامه داد: خوشبختانه شدت جهش های تاجی که در کشور اتفاق افتاد مانند سایر نقاط جهان نبود. ویروس کرونا در تمام دنیا شیوع یافته است و از طرف دیگر ، هر بار که بیماری با دوره قبلی جهش پیدا می کند ، سایر رفتارهای اجتماعی نیز تغییر می کند. متأسفانه جهش هایی که اتفاق می افتد ضعیف نیستند.

وی اظهار داشت: با همکاری خوب مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی روند بستری در بیمارستان رو به کاهش است. تسریع این ویروس در هفته های اخیر متوقف شده است ، بنابراین بستری شدن بیماران کرونا ویروس در کشور ثابت شده و شرایط تثبیت شده است.

جان بابایی با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونا ویروس پذیرفته شده در همه استانها ثابت شده است ، گفت: “ما اکنون شرایط پایداری پیدا کرده ایم و امیدواریم که در هفته آینده شرایط رو به افول داشته باشیم ، اگرچه اکنون فقط در برخی استانها شرایط پایدار است.” .

طبق اعلام وزارت بهداشت برای روابط عمومی ، معاون وزیر بهداشت به همراه دکتر عابدینی ، دبیر کمیته علمی ملی کنترل و کنترل ویروس کرونا و دکتر. واعظی ، رئیس بخش اورژانس بیمارستان وزارت بهداشت ، از کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد و بر اجرای پروتکل های درمانی در این استان نظارت کرد.

در این سفر جان بابایی و تیم همراه از بخشهای مختلف بیمارستانهای شهید رجایی و نرگسی گچساران ، بیمارستان امام خمینی دهدشت و بیمارستان دکتر تقدیر و تشکر کردند. جلیل یاسوج.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا