اقتصادی

روند صعودی طلا معکوس شد

طلا روز چهارشنبه پس از تضعیف دلار آمریکا و تضعیف تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان دارایی امن ، در معاملات جهانی سقوط کرد.

به گزارش باراناخبر ، هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش یافت و به 1793.59 دلار رسید.

در بازار آتی آمریکا ، هر اونس طلا 0.7 درصد کاهش یافت و به 1795.90 دلار رسید. سهام یک شبه با 0.1 درصد معادل 1.808.90 دلار معامله شد.

شاخص دلار در معاملات امروز 0.1 درصد افزایش یافت و جذابیت طلا به عنوان دارایی امن را تضعیف کرد. بازارهای سهام آسیایی رشد اخیر خود را حفظ کردند.

استفان اینس از مدیریت دارایی SPI می گوید: “عملکرد مثبت بازارهای سهام و بهبود ریسک ، نیاز به طلا را به عنوان پوشش ریسک تضعیف کرد.” منحنی ویروس کرونا در برخی مناطق آلوده پایین می آید و تأیید کامل واکسن Pfizer-BioNec توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده این منحنی را کاهش می دهد.

اداره غذا و داروی ایالات متحده ، که دسامبر گذشته واکسن را به صورت اورژانسی مجاز کرد ، روز دوشنبه استفاده از واکسن را برای افراد 16 سال به بالا کاملاً تأیید کرد و این امید را ایجاد کرد که واکسن می تواند تسریع شود.

یکی دیگر از عوامل م riskثر در ایجاد ریسک در بازار ، اظهارات دکتر بود. آنتونی فائوچی ، متخصص ارشد بیماری های عفونی در ایالات متحده ، گفت که اگر واکسیناسیون افزایش یابد ، ایالات متحده می تواند اوایل سال آینده کنترل کووید 19 را در دست بگیرد.

در حال حاضر سرمایه گذاران منتظرند جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ، روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هال سخنرانی کند تا ببیند آیا او یک جدول زمانی از برنامه های محرک فدرال رزرو را نشان می دهد یا خیر.

به گزارش رویترز ، موجودی طلا SPDR Gold Trust ، بزرگترین ETF جهان با پشتوانه طلا ، روز سه شنبه 0.2 درصد کاهش یافت و به 1004.63 تن رسید.

در سایر فلزات گرانبها ، نقره برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش یافت و به 23.66 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.2 درصد کاهش یافت و به 999.61 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 1.7 درصد کاهش یافت و به 2.431.81 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا