اجتماعی

تولید مواد مؤثره ۴ دارو از سوی یک شرکت‌ دانش‌بنیان

محققان در یک شرکت دانش بنیان دانش فنی را برای تولید یک داروی موثر برای درمان دیابت و جلوگیری از حمله قلبی به دست آورده اند.

به گزارش باراناخبر ، شهرام اقدامیان ، مدیرعامل شرکت دانش دانش ، از تولید یک ماده مؤثر برای تولید داروی جدید در زمینه دیابت خبر داد و گفت: “از این ماده فعال برای تولید داروی” سیتاگلیپتین “استفاده می شود که قبلاً نیز وارد می شد.”

اژدامیان با بیان اینکه میزان مصرف سالانه در کشور از این ماده فعال 8 تا 15 تن است و ادامه داد: “سال گذشته 4 تن از این ماده را تولید کردیم و آن را در اختیار شرکت های دارویی قرار دادیم و امسال به دلیل تولید داخلی واردات ممنوع شد و شرکت ما توانایی تولید مقدار لازم از این ماده برای تأمین نیاز شرکتهای دارویی را دارد.

وی سیتاگلیپتین را به عنوان دارویی که قند خون و میزان انسولین تولید شده در بدن را کنترل می کند ، توصیف کرد. وی گفت: “این نسل جدیدی از داروهای دیابت است.”

کارکنان این ماده مؤثر در تولید داروی قلبی “Carodilol” را یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت عنوان کردند و یادآور شدند: این دارو برای جلوگیری از حمله قلبی به بیمار کمک زیادی می کند. این ماده فعال قبلاً از خارج وارد می شد. اما در حال حاضر ، این شرکت دانش بنیان توانایی پاسخگویی به نیازهای کل کشور برای این ماده را دارد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، تولید ماده مؤثر داروی “سیپروهپتادین” از دیگر محصولات این شرکت دانشجویی است و از این ماده در تولید داروهای ضد حساسیت و سرکوب کننده اشتها استفاده می شود. گاباپنتین یکی دیگر از عناصر فعال تولید شده توسط این محققان است. این محصول یک داروی ضد تشنج است که باعث کاهش تعداد تشنج می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا