اقتصادی

تولید سامانه خنک‌کننده برای افزایش کارایی خودروها

سیستم خنک کننده خودرو عملیات تهویه اولیه و ثانویه را با جریان مایعی که از پمپ آب جاری می شود انجام می دهد.

به گزارش باراناخبر، مهدی شاهین، مدیرعامل یکی از شرکت های فناور با اعلام اینکه مجوز تولید این محصول را دریافت کرده است، گفت:

وی افزود: این محصول کاملاً مکانیکی عمل می کند و بدون نیاز به برق و سنسور تنها با جریان مایع (ضد یخ) جاری شده از آب ریز پمپ آب، مأموریت خود را انجام می دهد.

شاهین خاطرنشان کرد: یکی از قابلیت های مهم این طرح این است که عمل پاکسازی را بر روی ترموستات باز یا بسته انجام می دهد. این دستگاه با یک ورودی و دو خروجی طراحی شده است.

موفقیت 100% در انجام عملیات تهویه

وی یادآور شد: این قطعه پس از آنالیز انجام شده، عملیات تهویه، پاکسازی و استخراج هوا و خلاء ایجاد شده را با موفقیت 100 درصد انجام داده است.

شاهین افزود: این محصول که در زمینه های تخصصی مکانیک و طراحی صنعتی کاربرد دارد، کاربردهای فراوانی از جمله حفاظت از محیط زیست در برابر آلاینده های نفتی و شیمیایی و پسماندهای نگهداری دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه تهویه اولیه و ثانویه به صورت خودکار انجام می شود، از لحظه خاموش شدن موتور خودرو، عمر مفید موتور خودرو و خلاء ایجاد شده در موتور افزایش می یابد. حذف می شود».

شاهین تاکید کرد: در مهندسی و طراحی این قطعه نوآوری هایی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به استفاده از آلیاژ آلومینیوم و قطعات برنز برای خنک سازی اشاره کرد. این محصول برای هر نوع خودرو راه های خاصی را طراحی کرده است تا خودرو متوجه آسیبی از این ناحیه نشود.

به نقل از معاونت علمی رئیس جمهور، مدیرعامل شرکت فناوری اظهار داشت: طراحی قسمت خنک کننده اتوماتیک سیستم خنک کننده خودرو که قبلاً تاییدیه های لازم را از ایران خودرو دریافت کرده است، پس از دریافت تجهیزات تایید شده نوآوری و معاونت دفتر مستقر کسب و کار برای نوآوری فناوری و تجاری سازی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا