اقتصادی

اجرای آزمایشی درج قیمت تولید کننده به مدت ۶ ماه

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور کاهش ریسک عدم پاسخگویی به روش معرفی قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده در کالاها، مقرر شد از این مدل به صورت آزمایشی 6 ماهه استفاده شود. برخی از کالاهایی که بیشترین تاثیر را دارند، کوچک در سبد مصرف کننده.

به گزارش باراناخبر، سعید ممبینی از برگزاری جلسه بررسی درج قیمت تولیدکننده کالاها در اتاق بازرگانی ایران با حضور عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قاسم نوده فراهانی، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد. خانه تجارت تهران و اعضای زنجیره مدیران فروشگاه های زنجیره ای. : تصمیم اخیر وزارت صمت مبنی بر درج قیمت تولید برخی کالاهای مصرفی (FMCG) و تعداد محدودی لوازم خانگی بررسی شد.

وی افزود: با دستور وزارت صمت، از امروز به مدت شش ماه و به صورت آزمایشی، تولیدکنندگان «آب معدنی»، انواع آب میوه، نوشابه های گازدار، ماءالشعیر و نوشیدنی های مالت تولید می کنند. فاز اول این پروژه شامل «از گروه کالاهای مصرفی و «غذاساز»، ساز نوشیدنی، چرخ گوشت و «مایکروویو» از گروه کالاهای سرمایه ای خواهد بود و احتمالاً کالاهای دیگری نیز به آن اضافه می شود. این مقالات این هفته

ممبینی گفت: در چند سال اخیر شاهد تغییراتی در نحوه ارائه کالاها و خدمات به ویژه در حوزه کسب و کارهای مجازی و فروشگاه های زنجیره ای بوده ایم. آنها با روش ها و تکنیک های بازاریابی به دنبال جذب و حفظ مشتری بوده اند و اگرچه این روش به نوبه خود هیچ ایرادی ندارد، اما گاهی اوقات این کسب و کارها تخفیف های نجومی و غیرواقعی ارائه می دهند که اغلب مورد انتقاد رسانه ها قرار می گیرد. بی اعتمادی مصرف کنندگان به برخی فروشگاه ها و محصولات.

وی یکی از روش های این گونه واحدهای تولیدی را تعیین قیمت بالاتر از نرخ واقعی برای کالاها و در مرحله بعد ارائه تخفیف های غیر واقعی از سوی فروشندگان به مصرف کننده دانست. قیمت های مصرف کننده محصول ایجاد شده بود، طرحی برای معرفی “قیمت تولید کننده” به محصول و کمک به تقویت بازار رقابتی با رقابتی کردن قیمت نهایی در فروشگاه های مختلف.

به گزارش ممبین، با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظفند قیمت تولید به معنای قیمت فاکتور را در محصول درج کنند و مغازه ها نیز موظفند قیمت فروش (مصرف) را روی محصول یا قفسه و قفسه درج کنند. قفسه برای آن محصول .

وی افزود: ما به عنوان بخش خصوصی می گوییم در یک اقتصاد سالم و در یک بازار آرام بهترین راه برای علی القاعده این است که تولیدکننده محصول را قیمت گذاری نکند تا بتواند قیمت خود را در شرایط رقابتی پیدا کند. محیطی. می توانند قیمت خود را ارائه دهند و مشتری با مقایسه قیمت ها فروشگاه مورد نظر را انتخاب کند. اما از آنجایی که بازار امروز ما چنین شرایطی را ندارد، از وزارت صمت خواسته می شود تا قیمت تولید را روی محصول تعیین کند و مصرف کنندگان می توانند با مقایسه قیمت تولید و قیمت تعیین شده متوجه شوند کدام فروشگاه قیمت منصفانه را اعلام کرده است. فروشگاه.

وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند این روش از کلاهبرداری از مشتریان جلوگیری می کند، اما با توجه به اینکه پیش بینی می شود در اجرا مشکلاتی وجود داشته باشد، جلسه ای با حضور مدیران اتاق اصناف ایران، اتحادیه های مربوطه و رئیس اتاق اصناف ایران برگزار کردیم. برخی از مشکلات را حل کنید.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، وی گفت: برای کاهش ریسک عدم پاسخگویی این سامانه مقرر شد برای برخی کالاها به صورت پایلوت و شش ماهه اقدام شود. این کالاها کمترین تاثیر را روی سبد مصرفی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا