اجتماعی

رونمایی از سامانه مدیریت کرونا/ بهره گیری از اطلاعات این سامانه در بیمارستان ها

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کشف سیستم مدیریت کرونا مبتنی بر هوش مصنوعی “خطر من” گفت: این سیستم به شما توصیه می کند بر اساس اطلاعات شخصی ، سابقه پزشکی و خطر به پزشک مراجعه کنید. عوامل ، و خوشبختانه ، هر شهروند می تواند با مراجعه به این نرم افزار پیش آگهی کند.

به گزارش باراناخبر ، دکتر. علیرضا زالی امروز شنبه ، 7 مارس ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با افشای سیستم “خطر من” اظهار داشت: “با انفجار کرونا ، ما شاهد رشد بسیار خوبی از نسل جدید دانشمندان کشور بودیم ، که بیشترین دستاوردهای که در شرکتهای دانش بنیان منعکس شد “.

وی با اشاره به عملکرد سیستم خطر من در مدیریت بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، گفت: با استفاده از این محصول دانش بنیان ، می توان شواهد و خطرات را تجزیه و تحلیل کرد ، ارزیابی دقیق و دقیقی از شرایط بیماران داشت تا افراد بتوانند برای برنامه ریزی مداخلات پزشکی به این برنامه نرم افزاری مراجعه کنید.

زالی با اشاره به اینکه در طراحی این سیستم از هوش مصنوعی استفاده شده است ، گفت: در استفاده از هوش مصنوعی هرچه اطلاعات بیشتری استخراج شود قدرت و دقت هوش مصنوعی بیشتر می شود.

وی افزود: بنابراین ، برای طراحی این سیستم ، ما نیاز به جمع آوری اطلاعاتی از بیماران در بیمارستان های استان تهران داشتیم ، از جمله سن ، جنس ، علائم ، یافته های پیش بالینی ، تصاویر و غیره ، و در نهایت توانستیم اطلاعات بیشتری استخراج کنیم بیش از 120،000 اطلاعات به بیمارستانهای تهران برای دستیابی به این موفقیت بزرگ.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مورد این سیستم توضیح داد: این سیستم بر اساس اطلاعات شخصی ، سابقه پزشکی و عوامل خطرساز هنگام مراجعه به پزشک به شما مشاوره می دهد و خوشبختانه هر شهروند می تواند به این برنامه مراجعه کند. پیش آگهی در این زمینه

زالی با اشاره به ظرفیت این سیستم برای استفاده از اطلاعات آن در بیمارستان ها ، تأکید کرد: مطابق با این نرم افزار می توانیم تخت های بیمارستان تهران را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه می توان از این سیستم در زمینه واکسن ها استفاده کرد و افرادی را که بیشتر در معرض خطر و مرگ و میر هستند شناسایی کرد ، گفت: این سیستم نتیجه تلاش 12 ماهه مرکز تاج استانی استان است که تهران عضو شرکت دانش است بنیان و معاون درمان.

زالی گفت که تهدید کرونا فرصت هایی را برای استفاده از هوش مصنوعی ، ذینفعان این سیستم ، توسط افراد و شهروندان در بالاترین سطح سازمانی ایجاد کرده است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران با بیان اینکه استفاده از بیش از 120 هزار داده در این سیستم در جهان بی نظیر است ، حمایت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و تلاش های دکتر جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران وی همچنین از بیمارستانهای استان تهران برای ارائه اطلاعات درخواستی تشکر کرد.

به دنبال این جلسه ، دکتر کوهپایه زاده نیز این سیستم را نتیجه یک سال تلاش دانست و گفت: “پیشرفت در مسیر دانش فنی همیشه یکی از اهداف نظام سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی بوده است.”

وی با بیان اینکه این سیستم برای مدیریت بیماری های دیگر قابل تعمیم است ، یادآور شد: با دانش متخصصان و مهندسان می توان نرم افزارهای مشابهی را برای مدیریت بیماری هایی مانند دیابت ، فشار خون ، بیماری های قلبی عروقی و … طراحی کرد. به طوری که افراد می توانند شرایط بیماری خود را شناسایی کرده و خطرات کمین شده را درک کنند.

دکتر. نادر توکلی ، معاون ستاد مرکزی کرونا تهران ، گفت که با حمایت در سطح دولت می توان به چنین دستاوردهایی دست یافت. “با استفاده از این برنامه ، هر شخص می تواند سلامت خود را ارزیابی کند و همچنین از نتایج این سیستم می توان بهره برداری کرد.

با توجه به روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، سیستم خطر من پیش بینی دقیق و خاصی از علائم بیماری و احتمال شدت بیماری قبل از بیماری ویروس کرونا قلب را ارائه می دهد.

افراد در معرض خطر من می توانند درصد دقیق آسیب پذیری خود و احتمال بدتر شدن وضعیت آنها در صورت ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را بدانند و در صورت داشتن بیماری عروق ویروس کرونا از علائم بالقوه خود آگاه می شوند. خطر من براساس میزان آسیب پذیری افراد نسبت به محتوای محتوای خاص است.

گروه پیش بینی خطر من از بستری شدن غیرضروری در بیمارستان یا بستری فوری برای گروه های پرخطر جلوگیری می کند.

این سیستم برای همه اعضای جامعه رایگان ، قابل دسترسی و قابل استفاده است و استفاده از آن دور از پیچیدگی نرم افزار است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.Riskeman.com از امکانات این سیستم استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا