عمومی

رشد ۴۵ درصدی اعتبارات بروجرد/ فوت ۱۱۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالرحیم رحیمی روز پنجشنبه در نشست خبری در دفتر استاندار بروجرد با اشاره به اینکه اعتبار کل بروجرد امسال نسبت به سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است ، گفت: سال گذشته اعتبار بروجرد بود. 59 میلیارد دلار امسال دو منبع اعتباری جدید به وام ها اضافه شده است که از آن جمله می توان به تبصره 19 ، مشارکت بخش خصوصی و دولتی و وام از ترازنامه ملی و استانی با مبلغ 36 میلیارد و 400 میلیون دلار اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این مبلغ با میزان وام های امسال به 49 میلیارد ، 660 میلیون و 400 هزار خواهد رسید.

استاندار بروجرد با بیان اینکه اعتبار کل امسال در 18 فصل ، 29 برنامه و 59 پروژه عمرانی توزیع شده است ، ادامه داد: 15 میلیارد در هر سد از این دو منبع اعتباری آبسرده، 13 میلیارد دلار برای تکمیل و چهار خط ساخت جاده نهاوند – بروجرد ، 3 میلیارد دلار برای دانشگاه آیت الله بروجردی و مابقی برای بدهی های استادیوم استان و حوزه علمیه بروجرد اختصاص یافته است.

به گفته رحیمی ، با توجه به تخصیص بودجه برای پروژه های زیر ، امید است که با جذب بودجه هرچه سریعتر این پروژه ها به اتمام برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع تاج ویروس در بروجرد اظهار داشت: با وجود محدودیت های شدید که برای تعطیلی پارک ها و مراکز تفریحی اعمال شده است ، برخی از شهروندان هنوز هم فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند.

استاندار بروجرد تصریح کرد: بیش از 80 درصد افراد بروجرد از ماسک استفاده می کنند ، اما عده ای هم در پی آن هستند تشریفات مراسم عروسی و عزاداری ، پارک ها و به اشتراک گذاری قلیان از پروتکل های بهداشتی پیروی نمی کنند.

رحیمی با بیان اینکه حضور در تشریفات وی افزود: گرسنگی و عروسی عامل شیوع تاج ویروس است تشریفات عزاداری و عروسی کمتر از گذشته است ، اما این موضوع باید فرهنگ سازی شود.

به گفته وی ، تاکنون 117 نفر به دلیل تاج در شهر بروجرد جان خود را از دست داده اند و به طور متوسط ​​بیش از 100 نفر به دلیل تاج روزانه به مراکز درمانی می روند که از این تعداد بین 25 تا 30 نفر برای 24 تا 48 نفر ساعت ها و حدود هفت یا هشت نفر در بیمارستان بستری هستند.

فرماندار بروجرد تأکید کرد: مهمترین راه جلوگیری از شیوع تاج استفاده از ماسک ، احترام به فاصله اجتماعی و عدم شرکت در جوامع است.

دکمه بازگشت به بالا