عمومی

توزیع بذور اصلاح‌شده گندم در مرکز لرستان آغاز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، مراد بیرانوند عصر دوشنبه از آغاز توزیع به خبرنگاران گفت بزور وی از اصلاح گندم در مرکز لرستان خبر داد و گفت: بیش از 30 درصد از بزور گندم خریداری شده در استان توسط کشاورزان قراردادی خرم آبادی خریداری می شود و پس از عملیات فرآوری و دوشش آماده توزیع بین گندم کاران است.

او توضیح داد: مطابق با آخرین آمار به دست آمده از آژانس های تأمین و توزیع بزور اصلاح دامنه بیش از 7500 تن ارقام مناسب برای کشت آب و هوای معتدل و سرد ، اصلاح بذر گندم و بارانی در قالب قراردادهای منعقد شده توسط کشاورزان ، خرم آبادی خریداری شده و آماده تحویل به کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد افزود: با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی مناطق خرم آباد ، بزور گندم و جو اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان توسط عوامل مستقر در منطقه مراکز جهاد کشاورزی تهیه و حمل می شود و آماده توزیع با قیمت مصوب به همراه سایر نهاده های کشاورزی مانند سموم دفع آفات و کودها است.

بیرانوند ، شکل بزور بارانی وی با بیان اینکه نیاز کشاورزان حدود 6000 تن و بذر گندم آبی مورد نیاز کشاورزان خرم آباد حدود 1000 تن است ، افزود: با توجه به تأمین بخشی از نیاز کشاورزان به مصرف خودکار ، کمبودی وجود ندارد. از بذرهای اصلاح شده “.

وی به کشاورزان در زمینه عمل توصیه کرد که برای افزایش عملکرد در واحد سطح در سال از جهش تولید اطمینان حاصل کنند بزور اصلاحات لازم باید با مشورت با متخصصان و متخصصان تحقیقاتی خاص در زمینه مراکز اقدام انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه کلیه امکانات لازم برای کشت مکانیزه بارانی و آب در دسترس و در دسترس کشاورزان است ، وی گفت: بیش از 45000 هکتار گندم در سال برداشت فعلی پیش بینی می شود بارانی و باید در خرم آباد آب کشت شود.

دکمه بازگشت به بالا