عمومی

آغاز کشت قراردادی در اراضی پایاب سد خداآفرین – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین احمد شهریار شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی طرح ملی کشاورزی پیمانی شوالیه با بیل وی تصریح کرد: در حال حاضر 86 درصد کشاورزی در کشور به صورت خرد و تک کشت است و اجرای کشاورزی پیمانی بدون در نظر گرفتن این امر که بخش کشاورزی کشور را تنظیم می کند ضرر و زیان کشاورز و تهدیدی برای کشور به همراه خواهد داشت. امنیت غذایی.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی پیمانی را راهکار اساسی برای مقابله با این اتفاق می داند، تصریح کرد: محوری ترین اقدام وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم اجرای طرح مزرعه قراردادی است که یک پرتو امید برای کشاورزان منطقه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر رعایت الگوی کشت در کشت پیمانی گفت: در سیستم کشت قراردادی خریدار که معمولا شرکت ها و صنایع غذایی هستند موظف به تعیین تکلیف هستند. بهترین. الگوی کشت، تامین نهاده های تولید با قیمت مناسب و آموزش کشاورزان و بازاریابی و صرف نظر از سایر دغدغه ها، کشاورزان تنها باید بر برنامه ریزی برای کشت محصولاتی با بالاترین کیفیت و حداقل بودجه متمرکز شوند که نتیجه آن کاهش تولید است. و ریسک بازار و ثبات درآمد برای کشاورز و سود برای خریدار.

شهریار از ابتدای شروع کشت قراردادی در شمال استان اردبیل به ویژه در شبکه آبیاری و اراضی مجاور سد خدا رحمت کند وی در شمال استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در سال زراعی آینده بر اساس برنامه تدوین شده، کشاورزی پیمانی به تمامی مناطق استان اردبیل گسترش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه کشت قراردادی تضمین کننده تولید در حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در کشت پیمانی تکلیف دولت و کشاورز مشخص می شود اما باید در این زمینه اعتماد متقابل و دوجانبه ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از پاییز امسال و در سال زراعی جدید در شبکه های آبیاری سد مدا، سد. احمد بیگلو و سدها خدا رحمت کند از آنجایی که سه شبکه جدید ایجاد شده است، کشاورزی قراردادی با جدیت اجرا خواهد شد و اولویت تامین آب برای محصولات قراردادی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا