عمومی

ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومانی تولیدات بخش کشاورزی لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، اسفندیار حسنی مقدم عصر جمعه در سخنرانی با اشاره به آیات ، روایات و روایات متعددی در مورد اهمیت کشاورزی اظهار داشت: “هر ملتی که می خواهد آزاد و مستقل زندگی کند باید مستقل و خودخواه باشد. در کشاورزی کافی “.

وی گفت: از مهمترین عواملی که در بخش کشاورزی م effectiveثر است می توان به مدیریت منابع آب ، استفاده از ابزارهای مدرن و به روز ، بهسازی زمین ، کارهای جهادی ، نقش مدیریت انسانی و … اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: طبق اسناد بالادستی و قوانین جمهوری اسلامی وظایفی برای وزارت جهاد در نظر گرفته شده است که یکی از این وظایف امنیت غذایی است که در حال حاضر 85 درصد مواد غذایی مورد نیاز را تأمین می کند. در کشور ؛ “در شرایطی که کشور در یک جنگ اقتصادی نابرابر با دشمن است ، با وجود تحریم ها ، رشد اقتصادی این بخش مثبت است.

حسنی مقدم در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حجم تولید محصولات کشاورزی در استان قبل از انقلاب گفت: حجم تولید در استان کمتر از 500 هزار تن بود در حالی که این تعداد اکنون به حدود 3 میلیون تن رسیده است ، که شش برابر است.

وی یادآور شد: حدود 4 میلیون و 3 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله 3 میلیون و 3 هزار تن محصولات کشاورزی ، 6 هزار تن محصولات باغی و 400 هزار تن انواع محصولات دامی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی بخش کشاورزی استان را بیش از 3000 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: این بخش یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی کشور است زیرا 4 درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است ، 5 درصد از تولید ناخالص داخلی و 35 درصد از صادرات. “این بخش است ، در حالی که سهم وام های کشاورزی در وام های داخلی کمتر از 5 درصد است و افزایش این میزان یکی از خواسته های ما از دولت و مجلس است.

دکمه بازگشت به بالا