اقتصادی

توانگر: مجلسی که شعار کرامت داد چرا به دنبال ایجاد دغدغه برای مردم است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا مجلس که شعار شفاف سازی و بهبود وضعیت معیشتی و عزت مردم را داده است می خواهد مطالعه طرح ساماندهی فضای مجازی را مبهم کند؟

به گزارش باراناخبر ، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی ، مجتبی توانگر به عنوان نماینده متقاضیان درخواست ابطال طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات اساسی در فضای مجازی بر اساس اصل 85 قانون اساسی ، تاکید کرد: : با هر یک از برنامه ریزان و همه این عزیزان هوادار نظام هستند ، اما با اجماعی که داشتیم ، تجدید نظر در این طرح مطابق اصل 85 قانون اساسی منطقی نیست.

وی ادامه داد: آنچه در ماده 85 ارائه شده مربوط به موارد اساسی است که اغلب از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی از چنین اهمیتی برخوردار نیست. از سوی دیگر ، این طرح هنوز بالغ نشده است. . زندگی ، تحصیلات و تجارت بخش قابل توجهی از جامعه تحت تأثیر این طرح قرار می گیرد. ما نباید قرارداد با یک شرکت خارجی را با افرادی که به اینترنت متصل هستند مقایسه کنیم.

برخی از مواد این طرح آنقدر خام و مخرب است که تصویب و اجرای آن می تواند مکانیسم حاکم بر فضای مجازی را به طور جدی مختل کند. این طرح نه به اعتماد بین مردم و سیستم کمک می کند و نه منوهای رهبری را تکمیل می کندنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح نه به اعتماد بین مردم و نظام کمک می کند و نه منوهای رهبری را تکمیل می کند. این طرح نه تنها به توسعه و بومی سازی بسترهای داخلی کمک نمی کند ، بلکه محدودیت ها و موانعی را برای کاربران و مشاغل ایجاد می کند. بسیاری از بخشهای فناوری اطلاعات امروز با تحریم های شدید روبرو هستند و این طرح تحریم ها را تشدید می کند. چرا مجلس که شعار ارتقای معیشت و آبروی مردم را فرا خوانده است با تصویب این طرح به دنبال ایجاد دردسر و دردسر برای مردم است؟

وی افزود: نباید با تصویب این طرح در کمیسیون مشترک ، باری به دوش مردم بیفزاییم. برخی از مواد این طرح آنقدر خام و مخرب است که تصویب و اجرای آن می تواند مکانیسم حاکم بر فضای مجازی را به طور جدی مختل کند. در این طرح حتی اهداف سبک های دلسوز او نیز محقق نمی شود. این طرح منجر به فرار نخبگان از کشور می شود و اجرای کوتاه مدت آن آثار زیانباری خواهد داشت. چرا پارلمانی که شعار شفافیت را کنار گذاشت ، می خواست این طرح را در تاریکی مطالعه کند؟ سازماندهی فضای مجازی بسیار مهم است ، اما این طرح دارای کاستی هایی است که باید به طور اساسی مورد بازنگری قرار گیرد و اصلاح آن مستلزم مشارکت همه نمایندگان است ، بنابراین این طرح باید خارج از اصل 85 و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

توانگر در ادامه تاکید کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی که دو هفته پیش برگزار شد ، طراحان این طرح گفتند مخالفان آن تحت تأثیر صهیونیست ها هستند ، در حالی که من از صمیم قلب می گویم که ما آماده فداکاری هستیم. مبارزه با رژیم صهیونیستی غیرممکن است. طراحان این طرح گفتند که شورای عالی فضای مجازی با این طرح موافق است ، اما من خواستم و آنها آن را رد کردند. حتی سخنگوی هیئت امنا به صراحت اعلام کرد که هیچ هماهنگی قبلی با آنها در مورد طرح حفاظت از حقوق کاربران در فضای مجازی انجام نشده است. با توجه به نگرانی های مطرح شده در سطح جامعه ، لطفاً بررسی این طرح را بر اساس اصل 85 لغو کرده و اجازه دهید این طرح در زمان مقرر در صحن مجلس شورای اسلامی با مشارکت همه نمایندگان مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا