استان ها

حرکتی ماندگار برای خدمت به مردم گیلان/ از ایجاد پردیس 50 هکتاری «غذا و امنیت غذایی» تا تبدیل منطقه آزاد انزلی به «‌دانش‌شهر»

به گزارش گروه استان های خبرگزاری آنا ، صبح روز چهارشنبه 3 سپتامبر 1999 ، دکتر در یک سفر یک روزه به استان گیلان رفت.

اوایل ورود به رشت ، تهرانچی با ارسلان زارع ، استاندار گیلان دیدار کرد.

رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در استان گیلان ایجاد کنید

در این جلسه ، با توجه به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان ، زارع اظهار داشت که این دانشگاه در گسترش تحصیلات تکمیلی ، انتشار مقالات ISI ، انجام تحقیقات فناوری ، توسعه استان و غیره و هم اکنون م effectiveثر بوده است. یکی از خواسته های مردم از دانشگاه آزاد اسلامی است. ایجاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان.

استاندار گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و ارتباطاتی که با کشورهای شمالی همسایه داریم ، می تواند گامی رو به جلو در توسعه علوم پزشکی بردارد. این موضوع برای مردم گیلان معتبر خواهد بود و استانداری ، مقامات محلی ، هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه گیلان و نخبگان به طور کامل با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری خواهند کرد برای رسیدن به این

طهرانچی در این نشست همچنین ظرفیت های استان گیلان را برشمرد و گفت: بندرانزلی منطقه ای استراتژیک در کشور است که می توان از مزایای آن در توسعه شهر و استان استفاده کرد. رویکرد و جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مدیریت زمین و فعالیت های تقاضا محور است.

تهیه نقشه راه برای شروع حرکتی پایدار در خدمت مردم گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درخواست استاندار گیلان برای شروع رشته علوم پزشکی در استان گفت: جای خالی آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان احساس می شود ؛ البته برای دستیابی به این هدف ، باید در استان توافق نامه های چندجانبه منعقد کنیم ، تا نقشه راه بر مبنای آن تدوین و حرکتی پایدار برای خدمت به مردم گیلان آغاز شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده هرگونه همکاری با استانداری و سایر مناطق استان گیلان برای کاهش نرخ بیکاری در این استان است و مناطق به عنوان استان با نیازهای منطقه سازگار می شوند. دانشجویان و فارغ التحصیلان را برای کمک و حل مسائل استانی استخدام کنید.

طهرانچی بلافاصله سفر خود را به گیلان از سر گرفت و با آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار کرد.

حوزه علم و دانش نباید توسط گروه ها و احزاب سیاسی اشغال شود

فلاحتی در این نشست با تقدیر از اقدامات اخیر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتظار از دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی این است كه رشته علم و دانش به حوزه اشغال گروه ها و احزاب سیاسی تبدیل نشود؛ بنابراین ، این رشته باید توسط افرادی که به دنبال این مسائل هستند ، گرفته شود. باید در مقابل افراط گرایی ایستاد و همه چیزهایی را که موجب پیشرفت علم و معنویت می شود ، پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تأکید کرد: هماهنگی و همکاری خوبی بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استان ها وجود دارد و ما از این واقعیت که دکتر تهرانچی در صحنه حضور دارد و استان ها را از نزدیک رصد می کند ، قدردانی می کنیم.

ما اقتضای مقام معظم رهبری را دنبال می کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: این دانشگاه نگاه جدیدی به تحصیلات و آینده دانشجویان دارد تا بتواند الزامات مقام معظم رهبری را از جامعه علمی و خصوصیات علمی کشور برآورده کند.

طهرانچی با اشاره به توصیه های نماینده ولی فقیه در استان گیلان در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نکات مطرح شده موارد دقیق است که باید مورد توجه جدی مدیران دانشگاه قرار گیرد. از آنجا كه مقام معظم رهبري توجه و حساسيت ويژه اي به دانشگاه آزاد اسلامي نشان مي دهند ، سه موضوع را طلب كرده است: ارتقاي علمي ، گسترش جو انقلابي و حفظ دانشگاه آزاد اسلامي. ما به عنوان سرباز در دانشگاه با جدیت پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری هستیم.

وی جزئیات برگزاری ترم آینده در دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد و اظهار داشت که ما با تأکید بر توجه اساتید و اعضای هیئت علمی به وظیفه مشاهیر ، مسئله فرهنگ و فضای مجازی ، انسجام و یکپارچگی ، انسان سازی را مورد توجه جدی قرار داده ایم. متوقف کردن انکار و ایجاد یک حرکت عمومی بین آنها برای انجام این وظیفه اجباری ، آموزش و آموزش نسل جوان ، استخدام و آموزش مهارت های دانشجویان و فارغ التحصیلان از دیگر برنامه های جدی دانشگاه آزاد اسلامی است.

یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که این دانشگاه نشان داده است که از یک فضای سیاسی دور است. البته ، به عنوان یک دانشگاه اجتماعی ، با مقامات استانی و محلی ارتباط و تعامل دارد. اما به هیچ وجه در دانشگاه آزاد اسلامی موضوع سیاست زدگی و تسلیم در برابر خواسته های نامتعارف مطرح نشده است.

آینده کشاورزی به دلیل کمبود تکنسین های نخبه تهدید می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان گیلان و پس از دیدار با رهبر جمعه رشت ، از مناطق مختلف 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید و با اساتید گروه کشاورزی دیدار کرد. از این شعبه دانشگاه.

طهرانچی در این نشست با بیان اینکه متأسفانه امروز رشته ها و دانشکده های کشاورزی مورد ظلم و ستم بیشتری قرار گرفته اند ، افزود: آینده کشاورزی به دلیل کمبود تکنسین های نخبه تهدید می شود. کشاورزی از یک قاتل دانش به یک قاتل فناوری تبدیل شده است و علی رغم اینکه کشاورزی مستقیماً با معیشت 5 میلیون خانوار ارتباط دارد و 18٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد ، کشاورزی به دلیل عدم انطباق کشاورزی با فن آوری های مدرن و نیازهای کشاورزان.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از آنجا که به بدنه مردم متصل است و واکنش آنها نسبت به تحولات را به سرعت درک می کند ، به دنبال حل مشکلات مربوط به کشاورزی و برنامه ریزی برای تأمین نیازهای فناوری کشاورزی است ، در این راستا اقدامات خوب در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) آغاز شده است.

تدوین مدرک دکترا در حرفه کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: به منظور بهبود روند فعلی و تغییر در زمینه کشاورزی ، این دانشگاه رشته کشاورزی و امنیت غذایی را آغاز کرده و یک برنامه دکترای حرفه ای را برای آن تدوین کرده است تا دانشجویان رشته های کشاورزی مانند دانشجویان پزشکی و دامپزشکی ، تحصیلات دو ساله دارند. در یک محیط عملی شوید و کار کنید. ما در مورد این طرح با وزیران کشاورزی و علوم رایزنی هایی داشته ایم که امیدواریم موفقیت آمیز باشد.

تبدیل مجتمع 50 هکتاری واحد رشت به پردیس ایمنی غذا و غذا

یکی از اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مواردی که در زمینه کشاورزی باید حل شود ، مسئله بذر است ، گفت: آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را برای احیای رشته های مجهز می کنیم. دامپزشکی ، کشاورزی و صنایع غذایی. در همین راستا ، مجموعه 50 هکتاری واحد رشت به پردیس ایمنی غذا و غذا تبدیل می شود. این مجموعه پردیس چشمگیر با بسیاری از فعالیت های آموزشی و فناوری خواهد بود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: در نزدیکی پردیس ایمنی غذا و غذا واحد رشت ، یک خانه نوآوری برای اطمینان از اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد می شود. به این ترتیب علاوه بر افزایش درآمد دانشکده و کارکنان ، از منافع دانشجویان نیز اطمینان حاصل خواهد شد.

حل چالش های ملی و کمک به بخش های مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ظهر چهارشنبه از سازمان منطقه آزاد بندرانزلی بازدید و با محمد ولی روزبهان مدیر این سازمان دیدار و در مورد همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی گفتگو کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه رویکرد خود را از دانش بنیان به موضوع محور تغییر داده است ، گفت: در تلاش هستیم شبکه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را که شامل 22000 عضو هیئت علمی ، 10 هزار دانشجو است ، توسعه دهیم دانشجویان دکترا و 85000 دانشجوی کارشناسی ارشد “. از آن برای حل چالش های ملی و کمک به بخشهای مختلف – از جمله منطقه آزاد بندرانزلی – استفاده کنید.

ارسال بیش از 20 پایان نامه و رساله در مورد مناطق آزاد در سیستم نظارت

طهرانچی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 20 پایان نامه و رساله در زمینه مناطق آزاد بر روی سیستم نظارت بارگذاری شده است که در قالب آنها دانشکده ها و ادارات مختلف جنبه های مختلف مسائل و مشکلات مناطق آزاد را بررسی می کنند.

یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی در بندرانزلی دارد و ما در تلاش هستیم متناسب با رویدادها از دانش منطقه آزاد بندرانزلی در آینده منطقه پشتیبانی کنیم. و تحولات اجتماعی. برای دستیابی به این هدف ، ما باید مشاغل مورد نیاز در منطقه را برشماریم و با استفاده از مهارت های منطقه ، فن آوری آموزش شغل گرا را ارائه دهیم.

پیش بینی ایجاد یک خانه نوآوری خلاق در منطقه آزاد بندرانزلی

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری گفت: ایجاد خانه نوآوری خلاق برای منطقه آزاد بندرانزلی را پیش بینی کرده ایم و امیدوارم با حمایت مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، تا بتواند به برنامه های برنامه ریزی شده دست یابد.

طهرانچی با بیان اینکه ایده ایجاد دانشگاه مشترک از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های همسایه شمال ایران جالب توجه است ، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای خارجی مانند امارات متحده عربی ، افغانستان تجربه موفقی دارد. ، لبنان و آکسفورد و انگلستان. با کشورهای همسایه می تواند در جذب فناوری و توسعه علمی و پیشرفت ما مثر باشد.

منطقه آزاد بندرانزلی را به “دانش شهر” تبدیل خواهیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد “دانش شهر” در منطقه آزاد بندرانزلی را مطرح و اظهار داشت: علم ، ثروت و فناوری از دانش شهرها ناشی می شود نه دانشگاه ها ، بنابراین می توانیم از تجربه محله رشیدی استفاده کنیم تا منطقه آزاد بندرانزلی را برای تبدیل شدن به منطقه به دانششهر بازگرداند “. بگذارید علم ، تجارت و زندگی مشترک داشته باشیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً آماده است تا به عنوان یک بازیگر فعال برای توسعه هوشمند بندرانزلی همراه با سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشته باشد.

منطقه آزاد انزلی آماده همکاری جدی با دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیر کل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با ارائه ظرفیت ها و ویژگی های منطقه آزاد انزلی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در زمینه های تحقیق ، پشتیبانی پایان نامه ، ایجاد شرکت های دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه دائمی ، ارائه و عرضه محصولات علمی و فناوری دانشگاه و … همکاری جدی با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشید.

روزبهان از آمادگی سازمان منطقه آزاد صنعتی انزلی برای ساخت بیمارستان جامع با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: منطقه آزاد انزلی آماده تأمین هزینه ها ، تأسیس کارخانه ها و واحدهای مبتنی بر دانش لازم برای کشور ، حمایت از دانشجویان نیازمند و فراهم کردن امکانات فرهنگی و … برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی.

طهرانچی به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد صنعتی انزلی از شرکت توسعه صنایع حلزون خزر بازدید کرد.

هنگام بازگشت از منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، از دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد بندرانزلی و چند واحد دانشگاهی دیگر بازدید و از قبور شهدای انزلی و یکی از همرزمان شهیدش دیدار و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان شرکت می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بعدازظهر سفر خود به گیلان در سی و سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان که با حضور روسای واحدها و مراکز دانشگاه گیلان برگزار شد ، شرکت کرد.

به گزارش آنا ، تبدیل مجموعه 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به محوطه دانشگاه “ایمنی غذا و غذا” و آغاز رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان گیلان دو برنامه جدی برای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در این سفر بود. دارو ، منطقه آزاد صنعتی انزلی و … متناسب با برنامه ریزی و نیازهای استان انجام می شود.

آنچه در سفر اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان و شهر رشت مهم است این است که این سفر نقطه عطفی در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در این استان است و دستاوردهای این سفر می تواند یک تغییر اساسی در فعالیتهای دانشگاه.

تعداد بازدیدها ، جلسات و گفتگوهای این سفر منجر به ارائه طرح ها و توافق نامه های مختلفی شد که با اجرای آنها ، دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دچار تحول اساسی خواهد شد.

20 دستاورد سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان

دستاوردهای سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان را می توان در 20 دستاورد خلاصه کرد: موافقت برای شروع “پردیس ایمنی غذا و غذا” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، موافقت با شروع “رشته دامپزشکی” در واحد رشت و رشته های مشابه در رشت و سایر واحدها و توافق نامه شروع دوره های دانشگاهی مربوط به محیط گیلان مانند غذا و صنایع دستی ، دوره های دریایی و غیره آنها بخشی از این دستاوردها هستند.

موافقت برای شروع مطالعات تولید بذر ترکیبی مورد نیاز استان ، سموم دفع آفات ، بانک نهال و مطالعات مربوط به بیوتکنولوژی در زمینه کشاورزی ، موافقت با ایجاد مراکز نوآوری مناسب برای بوم شناسی گیلان ، سازمان دوره های آموزشی در سطوح مختلف واحد براساس برنامه ریزی و توافق علمی از دیگر دستاوردهای این سفر ادغام مدارس سما در واحدهای دانشگاهی و ایجاد مهارت و کارآفرینی در دانشگاه ها است.

موافقت می کنم که بزرگترین مرکز داده ملی را راه اندازی کنم

توافق برای شروع یک رشته پزشکی در انزلی با همکاری منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، توافق برای شروع رشته های پیراپزشکی در سایر واحدهای استان گیلان ، توسعه فعالیت های واحد بین المللی انزلی ، موافقت با رشته ها و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی و توافق نامه ایجاد بزرگترین مرکز ملی داده دانشگاه آزاد اسلامی آزاد در منطقه آزاد انزلی را می توان در نظر گرفت به عنوان دیگر دستاوردهای این سفر.

من با طراحی و راه اندازی “کالج خدمات بندر” در منطقه آزاد انزلی موافقم ، با طراحی و راه اندازی خانه نوآوری در صنعت دیجیتال و صنایع خلاق در منطقه آزاد انزلی موافقم و با شروع بیمارستان جامع دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری موافقم و سرمایه گذاری مشترک منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در این منطقه ، یکی دیگر از دستاوردهای سفر دکتر است. تهرانچی در استان گیلان.

شروع مطالعه و طراحی “دانش شهر” در منطقه آزاد انزلی

شروع مطالعه طراحی و راه اندازی “دانش شهر” در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با محور دانش – فناوری – تجارت و راه اندازی مدارس ، دانشگاه ها ، بیمارستان ها و مراکز نوآوری ، توافق در مورد طراحی و راه اندازی شبکه دانشمندان گیلان مطابق با اکوسیستم استان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان یکی از دستاوردهای سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان است.

توافق برای برنامه ریزی و راه اندازی یک رشته دندانپزشکی در شعبه لاهیجان و زمینه های مشابه ، موافقت برای برنامه ریزی و راه اندازی یک مرکز مطالعات فرهنگی و فرهنگی در واحد تالش و توافق برای طراحی و راه اندازی یک کلینیک گیاه پزشکی در شعب رشت و آستارا ، سه دستاورد دیگر سفر هیئت دانشگاه آزاد اسلامی به گیلان است.

همانطور که محمد دوستار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت می گوید؛ مشخص شده است که برای اجرای هر یک از این طرحها و پیشنهادات ، کارگروههای مشترک در دانشگاه با عضویت سایر سازمانها برای اجرای آن در استان تهیه و پیگیری می کنند و گزارش پیشرفت را به صورت ماهانه و فصلی به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال می کنند. دفتر اسلامی و دفتر رایگان رئیس جمهور. بودن

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا