اجتماعی

توافق بهزیستی و سازمان روانشناسی برای صدور مجوز مراکز مشاوره

مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی سازمان بهزیستی از امضای توافق نامه ای بین این سازمان و سازمان روانشناسی و مشاوره خبر داد و گفت: بر اساس این توافق نامه ، کلیه افرادی که قصد انجام کارهای فردی در زمینه روانشناسی را دارند یا وارد می شوند کار حرفه ای ، معرفی شده آنها می توانند مجوز صلاحیت فردی و شماره سیستم را از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دریافت کنند. همچنین کلیه مراکز مشاوره و روانشناسی که از سازمان بهزیستی مجوز دریافت نکرده اند و توسط آژانس دیگری از دولت یا سازمان روانشناسی مجوز دارند موظف است ظرف 6 ماه آینده برای دریافت مجوز اقدام و آن را از سازمان بهزیستی دریافت کند.

بهزاد وحیدنیا در مصاحبه با باراناخبر ، با بیان اینکه پس از گذشت 17 سال از تأسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و چالشهای بین دستگاهی موجود ، طی توافق نامه های اخیراً تأسیس شده بین سازمان بهزیستی و سازمان نظام و مشاوره روانشناسی جهت رعایت قوانین و تنظیم مشاوره خدمات مرکز و خدمات روانشناختی فردی ، توافق نامه کتبی ، که توسط بازرسان هر دو گروه مشاهده و تأیید می شود.

وی در مورد این توافق نامه گفت: بر اساس این توافق نامه ، کلیه افرادی که قصد انجام کارهای فردی در زمینه روانشناسی یا ورود به کار حرفه ای را دارند ، جهت دریافت مجوز فردی و شماره سیستم از سازمان روانشناسی و مشاوره و کلیه مراکز مشاوره معرفی می شوند. “و روانشناسانی که از سازمان بهزیستی مجوزی دریافت نکرده اند و از سازمان دولتی یا سازمان روانشناسی مجوز دیگری دریافت کرده اند ، لازم است ظرف 6 ماه آینده درخواست مجوز کنند و آن را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناسی سازمان بهزیستی با بیان اینکه با قانون پذیری موافقت شده است ، افزود: کلیه مراکز و کلیه متقاضیان جدید که دارای مجوز سیستم فردی نیز هستند ، از سازمان روانشناسی و مشاوره ، در 6 ماه مجوز بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا