علمی و پزشکی

تهران منشأ آلودگی کرونا/ ماسک نذر کنید

Sun News:

دکتر ایرج حریریچی با اشاره به افزایش تعداد تاج گفت: “ابتدا باید صبور باشیم.” ما از 6 ژوئیه استفاده از ماسک را شروع کردیم. حداقل چهار تا شش هفته برای کاهش مرگ و میر با وجود پروتکل های بهداشتی لازم است. در حدود پنج تا هفت روز ، تأثیر پروتکل ها در تعداد بیماران دیده می شود ، از دو تا سه هفته در تعداد بستری ها ، و پس از چهار تا شش هفته ، کاهش مرگ و میر مشاهده می شود. در بعضی از استانها که استفاده از ماسک بیشتر است ، ما شاهد کاهش تأثیر آن در بیمارستان هستیم. در عین حال لازم به ذکر است که ما در مورد ماسکی صحبت می کنیم که انتظار داریم از 80٪ کف مورد نظر و 95٪ از کف مورد نظر استفاده شود.

یک ماسک سوگند درست کنید

وی افزود: ضمن تشکر از مردم برای افزایش استفاده از ماسک ، از آنها می خواهیم که اقدامات اجتماعی انجام دهند و از دیگران می خواهیم که از ماسک استفاده کنند. افراد همچنین می توانند وارد قول ماسک شوند. برخی خانواده ها نمی توانند همان ماسک های معمولی را تحمل کنند. شخصی که با یارانه یا دستمزد روزانه زندگی می کند ، نمی تواند نقدی به مبلغ 1000 دلار ، 2000 دلار یا 3000 دلار ارائه دهد. حتی ممکن است پارچه یا چرخ خیاطی برای تهیه ماسک خانگی نداشته باشند. بنابراین ، بهترین سوگند تهیه ماسک سوگند و توزیع آن در مناطق فقیرنشین است.

تهران منبع آلودگی ماسک تاج / سوگند

وزارت سکوت مسئولیت نظارت بر عرضه و توزیع ماسک ها را بر عهده دارد

حریریچی در خصوص وضعیت بازار ماسک گفت: “لازم به ذکر است که طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ، وزارت سکوت وظیفه تهیه ماسک و نظارت بر توزیع آن را بر عهده دارد.” داروخانه ها هم از طرف وزارت بهداشت و هم از طرف وزارت سكوت نظارت دارند. اخیراً ، با افزایش تقاضا برای ماسک ، ناآرامی هایی رخ داده است. در حالی که تولید صنعتی و کارگاهی ما افزایش یافته و ماسک به صورت استاندارد تولید شده است. در عین حال ، توصیه می کنیم از ماسک پارچه ای استفاده کنید. نیازی به استفاده از ماسک پزشکی ندارند.

وی گفت: “ما در کرونا سه معیار اصلی داریم ، یکی تعداد و تعداد پرونده ها ، یکی تعداد بستری ها و دیگری میزان مرگ و میر است.” تعداد بیماران بستگی به تعداد تست های انجام شده توسط هر کشور دارد. تعداد تختخوابها نیز به تعداد تختخواب های موجود در کشورها بستگی دارد ، اما بهترین شاخص برای تخمین تعداد کشته ها است. در حال حاضر ، تعداد بیمارستانهای روزانه نزدیک به 4000 نفر رسیده است. همچنین میزان بستری در هر 100000 نفر 5 نفر است. تا زمانی که گرایش ما در حال افزایش است ، تعداد کشته شدگان افزایش می یابد.

حریرچی افزود: “میزان مرگ و میر همه ما را بسیار ناراحت می کند.” در این مدت ، از ابتدای اسفند ماه تاکنون ، به طور متوسط ​​روزانه 102 مورد فوت داشته ایم. در عین حال ، موارد تاج گذاری که در آمار ثبت شده است ، فقط کسانی هستند که آزمایش ویروس کرونا مثبت داشته اند.

72 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطق هشداردهنده کرونا قرار دارند

وی در ادامه تصریح کرد: مهمترین مسئله بهداشتی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی در جهان در حال حاضر کرونا است: 26 استان کشور یا قرمز یا آماده به کار هستند و فقط پنج استان زرد هستند. 72 میلیون نفر از مردم کشور در استان های مضطرب زندگی می کنند.

تهران منبع آلودگی سایر شهرها است

حریریچی در خصوص وضعیت استان تهران گفت: متأسفانه شهر تهران دوباره قرمز شد. نگرانی ها و پیش بینی های وزیر بهداشت محقق شد و تهران به شهرهای سرخ پیوست. تهران اکنون برای سایر شهرها باعث ایجاد آلودگی شده است زیرا یک مقصد مسافرتی است و جمعیت روزانه تهران از حدود 800000 تا یک میلیون نفر متغیر است که به استانها یا شهرهای همجوار می روند و این می تواند باعث شیوع گسترده شود.

وی در مورد وضعیت بستری در تهران اظهار داشت: پرونده های بستری مجددا به تهران رسیده است که بسیار خطرناک است. دیروز در استان تهران 710 بیمار مبتلا به عروق ویروس کرونا را پذیرفتیم که این ظرفیت بیمارستان امام حسین (ع) تهران است.

حریرچی گفت: نکته مهم این است که در انگلیس تعداد مراجعه کنندگان به انفارکتوس میوکارد 40 درصد کاهش یافته است ، این نشان می دهد که افراد مراجعه نکرده اند و این خطرناک است. در سراسر اروپا ، واکسیناسیون 25 درصد کاهش یافته است که بعداً در تعدادی از بیماری ها تجلی پیدا می کند. اگرچه برخی مراکز و کلینیک های خصوصی بهداشت را رعایت نمی کنند ، اما مراکز درمانی در روستاها و مراکز درمانی در شهرها 100٪ تمیز هستند و ما به هیچ وجه بیماران کرونری را در این مراکز قبول نمی کنیم. بنابراین آنها قد و وزن كودكان را واكسینه و اندازه گیری می كنند تا افراد بتوانند فرزندان خود را با واكسن تزریق كنند.

بیمارستان جدید نسبت به 4 ماه پیش دو برابر شده است

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر افراد بین 20 تا 29 سال و حتی جوانان در بیمارستان بستری هستند. اگرچه اگرچه میزان بستری در افراد مسن هنوز بالاتر است ، اما میزان بستری در سالمندان نسبت به چهار ماه گذشته دو برابر شده است. ما باید با جوانان و کودکان بسیار مراقب باشیم.

از هر 14 بیمار ویروس کرونا بستری در تهران ، 1 نفر درگذشت

حریرچی با بیان یک برنامه تلویزیونی گفت: “در استان تهران 7.5٪ از بیماران قلبی که در بیمارستان بستری هستند می میرند.” یعنی یک نفر از 14 نفر می میرد. مرگ و میر در افراد بالای 90 و 10٪ بین 60 تا 69 سال است. در عین حال ، ما همیشه گفته ایم که برای کنترل بیماری ، تعداد نسل باید زیر یک باشد. اگر تعداد نسل یک باشد ، به این معنی است که برای هر بیمار یک بیمار داریم ، اما اگر کمتر از یک نفر باشد ، تعداد بیماران در جامعه کاهش می یابد و در این صورت بستری و مرگ در بیمارستان کاهش می یابد. متأسفانه در تهران ما حتی یک نسل از دو تا 2.5 داشتیم که توانستیم به زیر خط خطرناک برسیم و اکنون نزدیک به 1.2 هستیم.

وی با اشاره به مراسم روز عید و عرفه ، اظهار داشت: امروز نامه رسمی ارسال کردیم که از ما خواسته است این مراسم را فقط در شهرهای سفید برگزار کنیم. می دانیم که بعضی از آیین ها مانند نماز برای بعضی از مذاهب از جمله برادران اهل سنت واجب است ، اما من با فروتنی اعلام می کنم که زندگی هر یک از افراد از جمله اهل سنت برای ما مهم است. من از مولوی و بزرگان می خواهم که به این باجرام آدا احترام بگذارند.

حریریچی در خصوص مکانیسم قرنطینه و احترام به فاصله جسمی گفت: ماسک یک شرط ضروری است اما شرط کافی نیست و باید فاصله رعایت شود. نشان داده شده است كه كرون از نقاط تماس مجاور و نقاط تنفسی منتقل می شود. لازم به ذکر است که 10 دقیقه مکالمه مانند عطسه یک ویروس پخش می شود. در عین حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس به مدت 8 دقیقه در هوا می ماند و می تواند انتقال یابد. بر این اساس ، ما مناطقی مانند معابر را اندازه گیری کردیم و شاهد شواهدی از ویروس در هوا بودیم. ماسک و فاصله اجتماعی بسیار مهم است ، اما اگر 30٪ از آنها مطابقت نداشته باشد ، این روند افزایش می یابد.

وی ادامه داد: من به مردم هشدارهای جدی می دهم. در کشوری با جمعیت 84 میلیون نفری ، 130 هزار تخت بیمارستان داریم. کشورهایی مانند ترکیه چندین برابر تخت بیمارستان از ما دارند. فاجعه تعداد ICU در 100000 نفر است. علیرغم اینکه در برنامه تحول سلامت ، تعداد تخت های ICU را 1.5 برابر افزایش داده ایم و اجازه ندادیم بیماری از بین برود ، بیمارستانهای ما پر و سایر بیماران برای چندین ماه مراجعه کرده اند.

مواد مخدر و واکسن های کرونا به یک تجارت تبدیل شده است

حریرچی درباره سود داروی Corona گفت: “تجارت در اینجا اتفاق افتاده است.” هر کسی که مواد مخدر را قاچاق می کند ، مواد مخدر را نیز قاچاق می کند. کسی که شیر جعلی می نوشد نیز داروی تقلبی مصرف می کند. مواد مخدر و واکسن اکنون یک تجارت است. ما به مردم خدمت می کنیم؛ به ما و پزشکانتان و پروتکل های درمانی اعتماد کنید وقتی می گوییم نیازی به دارو نداریم.

وی در مورد وضعیت مراسم محرم گفت: “ما از همه مردم و مؤمنان می خواهیم که به جنبش بپیوندند” هر خانه یک حسینیه است “. جلسات بی شماری با مقامات ، واعظان و غیره برگزار شده است. ما سه محرم را دنبال می کنیم. یکی این است که به خوبی مراسم را برگزار کنیم ، دوم این که ما راضی نیستیم که کودک هیئت دارای تب درجه ای باشد و سوم این است که یک نوع جدید از مراسم برگزار شود که همراه با پیروی از پروتکل ها باشد.

دکمه بازگشت به بالا