اجتماعی

گروه‌های در معرض خطر از دو ماسک استفاده کنند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تأکید کرد: گروه های در معرض خطر برای محافظت بیشتر و کاهش خطر باید از دو ماسک استفاده کنند.

به گزارش باراناخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر زالی ، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ، در یک مصاحبه زنده امشب با 7411 بیمار با علائم مشکوک کرونا در 24 ساعت گذشته در بخشهای سرپایی و از افزایش 12.1 درصدی در هفته گذشته خبر داد.

به گفته دکتر زالی ، 272 بیمار جدید مبتلا به کرون شب گذشته در بخشهای طبیعی بستری و 110 نفر در بخشهای ویژه بیمارستانهای استان تهران بستری شدند. گذشته رشد کرده است.

وی این افزایش آمار را هشدار نگران کننده ای برای تهران عنوان کرد ، که به دلیل نزدیک شدن به پایان سال و افزایش حجم ترافیک و تراکم بدنه شهری و تغییر رفتارهای مردم بسیار نگران کننده است.

دکتر. زالی افزود: جهش ویروس جهش یافته در تهران و سایر استانها رخ داده است و برخی از مراجعین به مراکز بهداشتی ، علیرغم تظاهرات بالینی مختلف ، ممکن است به نوع انگلیسی آلوده شوند.

وی تخمین زد که فاصله ویروس وارد جریان خون و طوفان التهابی منجر به بستری شدن در بیمارستان و افزایش مرگ و میر در فرم جهش یافته بسیار کمتر از شکل کلاسیک بیماری است که از سه روز به پنج روز کاهش یافته است.

فرمانده ستاد تاج پایتخت همچنین وضعیت تهران را بسیار شکننده خواند و با اشاره به افزایش شاخص های بیمارستانی و سرپایی گفت: “تغییر در مدل توزیع مجدد سن و تعداد مراجعه کنندگان بیمارستان نشانه این است که ما با افزایش و سقوط بیماری. “

وی با بیان اینکه اکنون تعداد مولدهای اساسی در تهران به 1.3 رسیده است ، تأکید کرد: این تغییر نشان می دهد که ممکن است در آستانه امواج جدید بیماری باشیم. در تهران ، همیشه از نظر آماری ارتباط مستقیمی بین پایبندی به اقدامات بهداشتی و بروز بیماری و تغییر تعداد مولدهای اساسی وجود داشته است.

دکتر. زالی افزایش تعداد بیماران با آزمایش مثبت و آزمایش مثبت سریع را از نشانه های انتقال ویروس به تهران با چرخش بیشتر نسبت به گذشته عنوان کرد ، بنابراین باید بیشتر مراقب باشیم.

وی پرهیز از اجتماعات و محیط های شلوغ و مکانهای دارای پشت بام بدون تهویه مناسب ، رعایت فاصله اجتماعی ، پرهیز از مسافرت های غیرضروری در داخل و خارج از شهر را از مواردی دانست که می تواند میزان عفونت را کاهش دهد.

فرمانده ستاد کرونا پایتخت با تأکید بر اینکه استفاده از ماسک به تنهایی برای مقابله با این بیماری کافی نیست ، تأکید کرد که مردم باید از حضور در فضاهای شلوغ و بدون تهویه مناسب خودداری کنند و باید فاصله اجتماعی را در نظر گرفت.

دکتر. زالی با توجه به موارد ویروس انگلیس در تهران ، تأکید کرد: روش های بهداشتی باید با دقت بیشتری اعمال شود. گروه های آسیب پذیر باید با جدیت بیشتری به پروتکل ها پایبند باشند. این افراد باید از دو ماسک سه لایه یا ماسک سه لایه و ماسک پارچه ای برای کاهش خطر در صورت قرار گرفتن در مکان های شلوغ استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میرها در گروه سنی بالای 70 سال این هفته در تهران ، توصیه کرد که این گروه سنی مدت طولانی تری در خانه بمانند و از ترافیک در شهر خودداری کنند و نیازهای آنها توسط اعضای خانواده تأمین شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا