علمی و پزشکی

مردم استان تهران از زدن ماسک استقبال کردند

آفتابنیوز:

علیرضا زالی در جمع خبرنگاران در حاشیه تمرین امداد و نجات و همدلی کوچک روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله در مقابله با شیوع تاجی ویروس افزایش بار محافظتی انسان و مختل کردن چرخه بیولوژیکی انتقال ویروس بیماری است. ماسک ها به این نتیجه می رسند “. .

وی افزود: امروز کشور در شرایط همگن علیه کرونا قرار دارد و همه مردم و مسئولان در معرض خطر جلوگیری از شیوع ویروس هستند ، اقدامی که با همکاری و پشتیبانی مردم در نظارت بر مسائل بهداشتی به پایان می رسد.

زالی: مردم استان تهران از پوشیدن ماسک استقبال کردند

وی افزود: مهمترین ، تصویب و ساده ترین استراتژی عملیاتی در شکستن زنجیره انتقال کروناویروس استفاده بهینه از ماسک ها به ویژه در فضاهای عمومی است که می تواند تا حد زیادی از شیوع بیماری جلوگیری کند.

زالی تصریح کرد: یک مطالعه میدانی که در نقاط مختلف تهران و سایر شهرهای استان انجام شده نشان می دهد که مردم در هفته های اخیر از ماسک به خوبی استفاده کرده اند و پذیرش عمومی برای استفاده از این وسیله افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: مطمئناً علاوه بر تلاش کادر پزشکی ، استفاده صحیح از ماسک می تواند به مسئولان در کنترل این بیماری کمک کند.

وی اظهار داشت: هموطنان باید فقط از ماسک هایی برای نجات جان خود ، خانواده ، دوستان و انسانها استفاده کنند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و مطمئناً بدانند که با رعایت این موارد می توان کورونا را شکست.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: از دیروز تا امروز 7 اوت 2016 بر اساس معیارهای نهایی تشخیصی ، 2،634 بیمار جدید مبتلا به Covid 19 در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد 1304 نفر در بیمارستان بستری شده اند.

سیماسادات لاری با بیان اینکه تعداد مبتلایان به بیماری انسداد قلبی در کشور به 320 هزار و 177 نفر رسیده است ، افزود: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 174 بیمار مبتلا به Covid 19 جان خود را از دست داده و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به 17 هزار و 767 نفر رسیده است. ” بیل

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، استان های مازندران ، تهران ، قم ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، ایران ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، شرق ، مرکزی ، یزد و گیلان در مناطق سرخ و استان های فارس قرار دارند. ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز در حالت آماده باش هستند.

دکمه بازگشت به بالا