علمی و پزشکی

کرونا همچنان درمان قطعی ندارد / استفاده از ماسک در دستور کار همه باشد

به گزارش شفاف ، جلسه کمیته ملی ملی کنترل و کنترل کووید 19 صبح امروز با حضور دکتر قاسم جان بابایی ، معاون وزیر بهداشت ، دکتر فرید نجفی ، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، دکتر حمیدرضا جماعتی ، دبیر کمیته ملی علمی کرونا و سایر اعضای این کمیته بیمارستان قلب شهید رجایی در تهران برگزار شد.

استفاده از ماسک در دستور کار همه افراد است

در ابتدای این جلسه دکتر جان بابایی با بیان اینکه امروز جلسه کمیته ملی علمی کووید 19 با حضور اساتید رشته های پزشکی کشور برگزار شد ، گفت: در مورد آنها بحث شده است.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب واکسیناسیون در کشور که هنوز ادامه دارد ، شاهد کاهش بستری شدن در بیمارستان ، تعداد بیماران وخیم و مرگ و میر بیماران هستیم که این نشانه خوبی است ؛ اما اساتید کمیته به مردم توصیه می کنند از نکات بهداشتی پیروی کنند. دستورالعمل هنگام انجام واکسیناسیون و استفاده از ماسک در دستور کار همه عزیزان.

دکتر. جان بابایی به دستورالعمل های ملی درمان کرونا در بحث بیماران سرپایی و بیماران مراجعه کرد: آنچه در موارد سرپایی مورد تاکید است نباید باشد. این بدان معناست که برخی از افراد به دلیل ترس ممکن است کارهای تشخیصی انجام دهند که لازم نیست.

موارد سرپایی ویروس کرونا نیازی به درمان ندارند

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد سرپایی نیازی به دارو نیست؛ مردم عزیز بدانید که نظر اساتید این است که در مراحل سرپایی نیازی به سی تی اسکن و آزمایشات مرسوم نیست و فقط پیروی از دستورات بهداشتی کافی است.

Ramedsaver یک داروی بیمارستانی است

وی با اشاره به نحوه بستری شدن بیماران کرونری در بیمارستان ها خاطرنشان کرد: معمولاً طبق دستورالعمل ، در صورت لزوم در اورژانس بستری می شوند. در موارد بستری ، دوره درمان به خوبی مشخص شده است. نکته ای که در درمان بیماران بستری باید در نظر گرفته شود این است که استفاده از داروهایی که به عنوان داروهای ضد ویروس کرونا شناخته می شوند مانند داروهای درمانی محدود و در برخی موارد است و اصلاً در خانه جایی ندارد. این دارو یک داروی بیمارستانی است و در برخی موارد و شروع بیماری استفاده می شود.

کورتیکواستروئیدها باید به مدت محدود در بیمارستان ها تجویز شوند

جان بابایی با تاکید بر اینکه استفاده از کورتیکواستروئیدها بسیار محدود است و در مطب ها و کلینیک ها جایی ندارد ، گفت: کورتیکواستروئیدها باید در بیمارستان ها و به مدت محدود تجویز شوند. در برخی موارد مشاهده شده است عفونت های قارچی کشنده در اثر استفاده بیش از حد از کورتیکواستروئیدها ایجاد می شوند ، بنابراین افراد باید مراقب باشند که چنین داروهایی را خودسرانه مصرف نکنند و از پزشک خود نسخه نخواهند.

اهمیت استفاده مناسب از اکسیژن در بیماران بستری

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مهمترین کاری که برای بیمار بستری می شود استفاده صحیح از اکسیژن است ، گفت: در واقع اولین نکته حمایت تنفسی است که پرستاران به بیماران ارائه می دهند. اکسیژن مناسب ممکن است م effectiveثرترین درمان باشد و مرگ و میر را به صفر برساند.

م effectiveثرترین درمان برای این بیماری واکسن است

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل روانی یکی از موضوعاتی است که بر کیفیت درمان بیماران تأثیر می گذارد ، گفت: مسائلی مانند سلامت روان و تغذیه مناسب باعث افزایش توانایی بیمار در طول درمان می شود.

جان بابایی با بیان اینکه توجه ویژه به محدودیت استفاده از داروها ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و افزایش مصرف مایعات از جمله مواردی است که اعضای کمیته علمی بر آن تاکید دارند ، گفت: موثرترین درمان این بیماری واکسن است زیرا یک بیماری ویروسی و درمان بی خطر نیست.

در پایان ، معاون وزیر بهداشت در مورد کمبود داروهای کرونری در کشور توضیح داد: “خوشبختانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی کردند همه داروهایی را که در درمان بیماری عروق ویروس کرونا قلب م .ثر بودند ، در دسترس قرار دهند. heart.public از طریق تولید داخلی. ما هیچ سابقه ای نداریم.

دکمه بازگشت به بالا