عمومی

تمام علامت سوال‌های دوز سوم

در حال حاضر همان سه گروه اعلام شده یعنی کادر درمانی، سالمندان و گروه های پرخطر نوبت سوم واکسن را دریافت خواهند کرد. گروه‌های خارج از این گروه‌ها و گروه‌های سنی واجد شرایط دریافت واکسن تقویت‌کننده نخواهند بود، حتی اگر شرایط خاصی از جمله چهار ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن سینوفارم را داشته باشند.

به گزارش باراناخبر، این روزنامه شهرنشین وی در مقاله ای به سوالات متداول در مورد نوبت سوم واکسن کرونا پاسخ می دهد که به شرح زیر است:

چه کسی باید نوبت سوم را مصرف کند؟

کارکنان مراقبت های بهداشتی (بدون محدودیت سنی)، گروه های پرخطر با سیستم ایمنی سرکوب شده، و سالمندان بالای 60 سال (متولدین قبل از 1940) که برای بار اول و دوم غیرفعال شده اند، از جمله پادگان و سینوفارم.

نوبت سوم چه زمانی باید تزریق شود؟

کارکنان درمان و گروه های پرخطر می توانند دوز سوم را حداقل 6 ماه پس از دوز دوم و افراد مسن حداقل 4 ماه پس از دوز دوم مصرف کنند.

آیا می توان هر واکسنی زد؟

برای کارکنان درمان و گروه‌های پرخطر، واکسن‌های غیرفعال مانند سینوفارم، بهارات و برکات به نوبت سوم همان واکسن یا آسترازنکا و سوبرانا پلاس تزریق می‌شوند. کسانی که دوزهای اول و دوم واکسن Astrazenka و Sputnikov را دریافت کرده اند می توانند Astraznka یا Subranaplus مصرف کنند. البته این افراد بدون توجه به نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول و دوم می توانند واکسن تقویت کننده را انتخاب کنند. سالمندان نیز همان واکسن هایی را که در دوز اول به آنها تزریق شد، دریافت می کنند. البته، سالمندانی که دیگر پلتفرم‌های واکسن، از جمله پروتئین نوترکیب و آدنوویروس (Astraznka، Sputnikov و Pastococcus) را دریافت کرده‌اند، در حال حاضر نیازی به دوز سوم ندارند.

مدارک مورد نیاز برای تزریق دوز سوم واکسن چیست؟

همراه داشتن کارت واکسیناسیون و مدارک شناسایی در هنگام مراجعه افراد برای تزریق واکسن الزامی است.

مسافران چگونه می توانند دوز سوم را مصرف کنند؟

افرادی که در سفر به خارج از کشور مشکل دارند، مانند عدم تایید واکسن در کشور مقصد، می تواند برای یک یا دو بار تزریق واکسن آسترازنکا به دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کند. واکسن تقویتی پس از کسب رضایت از عوارض احتمالی آن به این افراد تزریق می شود.

چگونه باید دوز سوم واکسن را در اولویت قرار داد؟

در حال حاضر همان سه گروه اعلام شده یعنی کادر درمانی، سالمندان و گروه های پرخطر نوبت سوم واکسن را دریافت خواهند کرد. گروه‌های خارج از این گروه‌ها و گروه‌های سنی واجد شرایط دریافت واکسن تقویتی نخواهند بود، حتی اگر شرایط خاصی از جمله چهار ماه پس از دریافت دوز دوم واکسن سینوفارم را داشته باشند.

تزریق این واکسن چقدر ضروری است؟

مطالعات نشان می دهد که افراد بالای 60 سال که واکسن سینوفارم را به مدت چهار ماه تزریق کرده اند، باید دوز سوم یا تقویت کننده را برای تقویت ایمنی مصرف کنند. کارشناسان می گویند که میزان آنتی بادی ها در همه واکسن ها پس از یک دوره چند ماهه کاهش می یابد، اما کاهش ایمنی برای واکسن های تولید شده در چین و برای افراد بالای 60 سال بیشتر است.

وضعیت تزریق دوز سوم در جهان چگونه است؟

بسیاری از کشورهای جهان تزریق دوز سوم واکسن را آغاز کرده اند و تا اواسط نوامبر، بیش از 1.7 میلیون نفر در سراسر جهان دوز تقویت کننده را دریافت کرده اند. استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، سنگاپور و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که تزریق دوز سوم واکسن را به مردم خود آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا