اجتماعی

شمار بستری‌های کرونایی در گلستان به 522 نفر رسید

باراناخبر/ گلستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند کاهشی بستری شدن بیماران عروق بیماری کرونا در مراکز درمانی گلستان، گفت: در حال حاضر تعداد بستری های عروق بیماری کرونا در استان به 522 نفر رسیده است.

سعید گل فیروزی در گفت و گو با باراناخبر، با اشاره به وضعیت اخیر کرونا در استان گلستان، گفت: تعداد بستری های عروق بیماری کرونا امروز نسبت به روز گذشته کاهش یافته است و هم اکنون تعداد بیماران کرونایی تحت درمان در مراکز درمانی گلستان 552 نفر است. تعداد کاهش یافته است. در 522 نفر که 96 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند و 41 نفر برای تنفس بهتر از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کردند.

وی با بیان اینکه رنگ تاج شهرستان های گلستان تغییر نکرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 شهرستان گلستان شامل گرگان، علی آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، آزادشهر هستند. مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در ایالت سرخ کرونا و رامیان و گنبدکاووس دو شهر با وضعیت تاج نارنجی گلستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر لزوم مشارکت تمامی افراد واجد شرایط در واکسیناسیون عمومی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر تنها 26.6 درصد افراد واجد شرایط در استان گلستان با نوبت سوم واکسن کرونا واکسینه شده اند. . از جمعیت یک میلیونی و 450 هزار گلستانی بالای 12 سال فقط 80 هزار نفر دریافت کردند که نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند که آمار خوبی نیست و استان گلستان در تزریق نوبت سوم واکسن از میانگین کشوری عقب تر است. .

گل فیروزی گفت: تزریق هر سه نوبت واکسن کرونا باعث افزایش ایمنی افراد در برابر کرونا می‌شود و طبق آمار، احتمال مرگ ناشی از کرونا در افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، 6 برابر بیشتر است. بنابراین. هم اکنون بیش از 97.3 درصد افراد واجد شرایط در استان گلستان نوبت اول واکسن کرونا و 83 درصد گلستانی ها نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تمامی محدودیت های عروق بیماری کرونا بر اساس رنگ قرمز و نارنجی در استان گلستان است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به مردم در سطح بازار و تجهیزات اجرایی منوط به همراه داشتن کارت واکسن و ورود واکسن کارکنان بدون کارت به ادارات در استان است. به مردم توصیه می کنم علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش باراناخبر، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، طی 24 ساعت گذشته 19 هزار و 110 بیمار مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که متاسفانه در این مدت 236 بیمار جان خود را از دست دادند و همچنین 337 شهر قرمز، 64 شهر نارنجی رنگ شدند. ، 47 شهر زرد و 0 شهر آبی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا