اجتماعی

افزایش پرونده‌های جرایم کودکان ناشی از ولنگاری فضای مجازی است

باراناخبر/ خراسان رضوی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استفاده کودکان از اینترنت در ساعات مدرسه گفت: کودک از روی کنجکاوی به تمامی سایت ها و سایت های مستهجن مراجعه کرده و روح و روانش آسیب دیده است. با این موضوع و در نتیجه افزایش آمار پرونده های جرائم کودکان.

زهرا الهیان در اختتامیه دوره دانش افزایی مدیران امور زنان و خانواده دولت های سراسر کشور که امروز در سالن شهید سلیمانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث فرزندان متولد شده از خارج از کشور مشکلات جدی داریم. ازدواج . زنان ایرانی دارای تابعیت قانونی که در این زمینه در مجلس دهم به تصویب رسید دارای ایرادات و نواقصی است که این قانون می تواند مشکلات امنیتی جدی ایجاد کند.

وی در خصوص موضوع ثبت ولادت کودکان فاقد مدرک افزود: بر اساس قانون حمایت از کودکان، وزارت کشور موظف به شناسایی کودکان فاقد مدرک است. این پدیده بیشتر در مناطق محرومی مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان وجود دارد که وزارت کشور با همکاری سازمان ثبت احوال پیگیر این موضوع است.

نماینده شورای اسلامی شهر تصریح کرد: در سراسر کشور 3 میلیون کودک در ایام کرونا به دلایلی از جمله عدم دسترسی به سامانه شاد از تحصیل بازماندند. من می گویم شاید این بچه ها از آسیب فضای مجازی که در دوران کرونا به کودکان و نوجوانان ما وارد شد و استفاده بیش از حد از گوشی و تبلت در امان ماندند.

افزایش تعداد پرونده های جرایم کودکان

الهیان ادامه داد: برای دوری از آموزش حضوری به فرزندمان تلفن اینترنتی دادیم و این کودک از روی کنجکاوی به تمام سایت های پورنو رفت و روح و روان فرزندمان از این موضوع آسیب دید. طبق گزارشی که در دولت گذشته از سازمان ملی حقوق کودک دریافت کردیم، تعداد پرونده های جرایم کودکان افزایش چشمگیری داشته است که ناشی از زشتی فضای مجازی است.

طرح دفاع از فضای مجازی تا دو هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می گیرد

وی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی نیز گفت: ما اغلب در حال ابلاغ طرح حفاظت در مجلس هستیم و رئیس مجلس نیز قول داده است که تا دو هفته آینده این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد.

نماینده شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که خانواده باید مورد حمایت و سلامت قرار گیرد تا کودک بزرگ شود. به برکت رویه قضایی پیشرفته ما، قوانین داخلی ما گاهی از قوانین بین المللی در زمینه حقوق کودکان پیشرفته تر است. قبل از تولد فرزند، اسلام توصیه ها و برنامه هایی برای دوران رشد و نمو جنین دارد.

الهیان یادآور شد: سند ملی حقوق کودک نگاهی جامع و پیشگیرانه دارد و همه کودکان و نه تنها کودکان آسیب دیده را پوشش می دهد. اداره کل امور زنان دولت ها باید نسبت به این مسائل حساس باشد. البته حوزه کودک با حوزه خانواده مرتبط است و اگر نتوانیم نیازهای اولیه کودکان را تامین کنیم، باید کار زنان و خانواده را نیز در بر گیرد. کودک آزاری و بهره کشی و آزار جنسی از کودکان مسائلی هستند که نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا