اجتماعی

تغییر در نحوه جمع آوری و ساماندهی پسماندهای حجیم پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به منظور كاهش میزان پسماندهای بزرگ منتقل شده به مجتمع آرادكوه و مشكلات ناشی از انتقال این نوع پسماندها ، مقدار زیادی پسماند از شهروندان مناطق 22 گانه در منطقه 18 به زودی شرح و سازماندهی می شود.

به گزارش باراناخبر ، در این باره صدرالدین علیپور گفت: از ماه های گذشته شاخه های چوب و درخت از 22 منطقه توسط پیمانکار مربوطه به جای انتقال به مجتمع آرادکوه و استفاده بهینه و قابل استفاده مجدد پس از آنها آن را به تراشه تبدیل کرده اند تا به بیوکامپوست تبدیل شود. ” کود سبزیجات) و استفاده در فضای سبز تهران به منطقه 18 ارسال شد. اخیراً ، پس از انتشار فراخوان مدیریت و سازماندهی زباله های بزرگ ، این سازمان پیمانکار مربوطه را انتخاب کرده و اجرای طرح تصفیه پسماند را با اکثریت در منطقه.

وی با تأکید بر اصلاح الگوی مصرف و تفکیک زباله در مبدا ، به عنوان دو اصل اساسی برای دستیابی به اهداف برنامه کاهش زباله (CAP) خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف CAP ، که در نهایت تمیز می کند این شهر از نظر مدیریت پسماند مطلوب برای ما این یک جاده شیب دار به ارمغان می آورد که عدم انتقال زباله های بزرگ به آرادکوه راه را برای ما هموار می کند.

علیپور با اشاره به وجود مکانهایی در مناطق دفع زباله در مقیاس بزرگ ، گفت: قبل از برنامه ریزی برای مدیریت پسماند در مقیاس بزرگ ، لاستیکها و زباله های غیر قابل استفاده از جمله مبلمان بزرگ و لوازم خانگی جمع آوری و در محل دفن زباله استفاده می شود. “چهار دیواری” نامیده می شود و سپس برای پردازش نهایی به مجموعه آرادکوه منتقل می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تأکید بر لزوم مدیریت ویژه پسماند در مقیاس بزرگ و فواید زیست محیطی و اقتصادی این فرآیند ، افزود: “با پردازش و سازماندهی زباله های در مقیاس بزرگ جداگانه ، علاوه بر کاهش هزینه های انتقال ، دفع و دفع زباله ، نزدیک به هدف زیست محیطی پروژه CAP “. خوب

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند ، علیپور با اشاره به اینکه تفکیک زباله در مبدا یکی از موضوعات مهم در طرح جام (کاهش زباله) است ، تصریح کرد: تشویق شهروندان به کاهش زباله و تفکیک زباله در مبدا یکی از موضوعات مهم در کاهش آلودگی محیط زیست موجب صرفه جویی در هزینه جداسازی زباله و کاهش هزینه حمل و دفن زباله می شود. در این راستا ، این سازمان علاوه بر مدیریت عمده فروشی زباله ، هماهنگی و برنامه ریزی لازم را در مورد عملکرد مرکز کنترل و نظارت تصویری مدیریت پسماند ، بهبود روند تولید کود و غیره در نظر می گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا