استان ها

نظارت بر دفع پسماندهای بیمارستانی در آذربایجان شرقی تشدید شود

به گزارش باراناخبر از تبریز، احمد مقری در نشست بررسی اقدامات لازم برای مدیریت پسماندهای پزشکی افزود: در این زمینه باید دستگاه های نظارتی بیش از پیش فعال شوند و مسئولان مربوطه نسبت به اقدامات و عملکرد خود پاسخگو باشند چرا که . بی توجهی به این مهم می تواند سلامت کل جامعه را به خطر بیندازد.

وی ضرورت بی خطرسازی پسماندهای پزشکی را از نیازها و ماموریت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز درمانی و بهداشتی دولتی و غیردولتی برشمرد و یادآور شد: رعایت مفاد قانونی در این حوزه ضروری است و دستگاه قضایی به عنوان مدافع و حافظ حقوق عمومی اینجاست که رابطه مطرح می شود.

مقری با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه جمع آوری و دفن صحیح و بهداشتی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کلانشهر تبریز، بر مدیریت صحیح پسماندهای پزشکی تاکید کرد و ادامه داد: مراجع نظارتی باید مراکز درمانی را که بی خطرسازی نمی کنند بررسی کنند. پسماند پزشکی .مسئول باشد

وی همچنین بر تسریع در صدور گواهی فوت توسط مرکز پزشکی آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: به دلیل تاخیر در صدور گواهی فوت خانواده های زیادی با مشکلات متعددی مواجه شده و از این روند ابراز نارضایتی کردند.

در این جلسه مقرر شد به منظور تجلیل از اعضای خانواده متوفی، اعطای جواز دفن در روزهای تعطیل از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز تسریع شود و مقرر شد پزشکی قانونی کوتاه کردن روند انتقال اجساد به پزشکی قانونی، برای ادامه و تداوم استقرار پزشکان قانونی در بیمارستان ها و مراکز درمانی باید اقدامات لازم انجام شود.

همچنین مقرر شد نهادهای نظارتی فهرستی از مراکز درمانی که از انعقاد قرارداد با شرکت‌های مجاز دفع پسماندهای پزشکی خودداری می‌کنند و تمدید مجوز مراکز خصوصی پزشکی و تشخیصی را مشروط به انعقاد قرارداد با شرکت‌های مذکور ارسال کنند.

دکمه بازگشت به بالا