حوادث

تعداد مصدومان حریق گمرک اسلام قلعه مشخص نیست/اعلام نیازسرکنسولی کابل برای اطفاءحریق هوایی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه در گمرک اسلام قلعه در افغانستان آتش سوزی رخ داده است ، گفت: در حال حاضر تعداد مجروحان مشخص نیست اما برنامه های انتقال مجروحان در دستور کار است.

مجتبی خالدی در مصاحبه ای برای باراناخبر ، وی در همین رابطه اظهار داشت: در مرز دوغارون در اسلام قلعه افغانستان که با ایران مرز مشترک دارد ، تعداد آتش سوزی متفاوت است ، اما گفته می شود بین 4 تا 4 کامیون است.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است این است كه احتمالاً تعداد مجروحان زیاد است. بنابراین ما چند كار انجام دادیم. در حال حاضر شش آمبولانس در تایباد مستقر است كه نقطه صفر مرزی است. ما 2 دستگاه آمبولانس و دو مورد نیز ارسال كرده ایم از اتوبوس های شهرهای همسایه در تایباد ، و یک فروند بالگرد گناباد با متخصصان فوریت های پزشکی و پرستاران اورژانس و تجهیزات لازم به تایباد اعزام شد.

وی افزود: بیمارستان تایباد با 16 تختخواب در حالت آماده باش 100٪ است و از طرف دیگر حیدریه ، تربت جام ، گناباد ، مشهد و مرکز عمل وزارت بهداشت در تهران همه در حالت آماده باش هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون سه افغان مجروح در این حادثه به کشور ما بازگشتند و تحت مداوا هستند ، بیمارستان صحرایی مشهد نیز آماده اعزام نیرو است. اولین اولویتی که هم اکنون از سرکنسولگری های هرات و کابل با آن در ارتباط هستیم ، در نظر گرفتن اطفا حریق و اطفا حریق بیشتر در هوا است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد مصدومان مشخص نیست اما برنامه های انتقال مصدومان در دستور کار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا