اجتماعی

افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور از افتتاح چهل و هفتمین پایگاه هوایی اورژانس در سیرجان خبر داد.

به گزارش باراناخبر ، دکتر پیرحسین کولیوند در این باره اظهار داشت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت ، این سرویس به یکی از اولویت های اورژانس کشور تبدیل شد. این بالگرد در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان فعالیت خود را آغاز کرد.

کولیوند افزود: ما به یک تلاش مشترک نیاز داریم تا بتوانیم خدمات خود را به ویژه به روستاها و مناطق دور افتاده و دارای امتیاز کمتری ارائه دهیم.

وی گفت: یکی از خدمات اورژانس هوایی موضوع شرکت در پیوند اعضا است. یکی از چالش های کشور ما توزیع اندام های حیاتی مانند قلب ، کبد و ریه ها است. ما نوزدهمین کشور بزرگ جهان هستیم و به خدمات هوایی نیاز داریم تا بتوانیم اعضای بدن را به گیرندگان برسانیم. در این نوع خدمات ، ما از خدمات پرندگان بال ثابت یا هواپیما و پرندگان پرواز یا بالگرد به صورت ترکیبی استفاده می کنیم و همچنین از آمبولانس های زمینی خود کمک می گیریم.

به گزارش روابط عمومی اورژانس کشور ، وی تصریح کرد: برای افزایش ظرفیت ، سرعت و همچنین پاسخگویی به ماموریت های جاده ای و ترافیکی ، بیماران حاد قلبی و مغزی ، انتقال به موقع مادران باردار و سایر خدمات اورژانس هوایی ، تقویت و افزایش هلی کوپترها برای اطمینان از اینکه ما خدمات را برای هموطنان خود در دستور کار داریم.

سرانجام رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: با افتتاح این پایگاه اورژانس هوایی در سوریه در حال حاضر چهل و هفت پایگاه اورژانس هوایی داریم و امیدواریم در آینده نزدیک تعداد این پایگاه ها افزایش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا