اقتصادی

خسارت ۱۲۸۰ میلیاردی سیل به راه‌های کشور/برآورد نهایی هنوز مشخص نیست

مدیرکل بحران و ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از زیان 1280 میلیارد دلاری در جاده های کشور خبر داد و گفت: برآورد نهایی هنوز مشخص نشده است.

غلام عباس بهرامی نیا در گفت وگو با باراناخبر، اعلام کرد: 24 استان کشور درگیر سیل و 79 جاده شریانی و غیرشریانی در بارندگی ها و سیلاب اخیر بوده اند.

وی با اشاره به خسارت 2 هزار و 380 کیلومتری راه های مختلف روستایی، فرعی و اصلی افزود: در جریان سیل گذشته هزار شیء فنی در محورهای ارتباطی آسیب دید و دو محور شریانی و غیر شریانی تا دیروز مسدود بود. فراشی بند در بوشهر استان با اشاره به اینکه به دلیل ریزش کوه مسدود بوده و محور دوم نیز محور سیسخت – پادنا در استان کهکیلویه و بویراحمد بوده که به دلیل رانش زمین مسدود شده است، خاطرنشان کرد:

مدیرکل بحران و تجهیزات مکانیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه تا دیروز 126 راه روستایی مسدود بود، گفت: تمام تلاش خود را برای بازگشایی راه های روستایی در روزهای آینده به کار خواهیم بست اما تاکنون بالغ بر 2689 نفر هستند. . در قالب 250 تیم راهسازی جان خود را از دست دادند و 1850 دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی در محورهای مختلف مواصلاتی درگیر شدند. همچنین بیش از 87 هزار و 550 متر مکعب از این محورها خارج شده است.

بهرامی نیا تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از 1280 میلیارد دلار خسارت به راه های اصلی، فرعی و روستایی کشور وارد شده است اما برآورد اصلی هنوز مشخص نیست زیرا نیاز به بررسی بیشتر دارد و در تلاش هستیم تا در اسرع وقت . ارزیابی های نهایی برای اعلام نتیجه.

وی با اشاره به جان باختن حمید بامری راهدار استان سیستان و بلوچستان که در حین انجام وظیفه در جریان سیل دچار سانحه شد و به شهادت رسید، گفت: به همه مردم توصیه می کنیم در شرایط فعلی در استان نمانند. که برای شرایط آب و هوایی مناسب نیستند.» قرمزها و نارنجی‌ها اعلام می‌کنند که به سفر نروند و قبل از سفر از وضعیت استان‌ها و جاده‌هایی که می‌خواهند بروند اطلاعات کافی کسب کنند، از طرفی هشدارهای دستگاه‌های ذیربط از جمله راهداری را جدی بگیرند. مدیریت، سازمان مدیریت بحران و پلیس راهنمایی و رانندگی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا