علمی و پزشکی

تصمیم ستاد کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها/ مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه کشورها به دنبال بازگشایی مدارس خود هستند و این سیاست امروز در سراسر جهان معتبر است ، شرایط بازگشایی مدارس را اعلام و اجرای رتبه بندی معلمان را از اول آوریل 1400 اعلام کرد.

به گزارش باراناخبر ، محسن حاجی میرزایی در اولین برنامه زنده “گفتگو با شما” که به صورت زنده از شبکه شاد و در گفتگو با معلمان استان قم پخش شد ، گفت: این اولین گفتگوی من با شما در پاسخ به پیام هایی است که شما همکارانی که فرستادید حدود 6 میلیون پیام وجود دارد که همکاران من آنها را با توجه به فرکانس هایشان طبقه بندی و رتبه بندی کرده اند. هدف من این است که هر هفته درباره نکاتی صحبت کنم که همکارانم بیشترین توجه را به آنها دارند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که همکاران مطرح کردند ، حضور مدارسی بود که نگران این امر بودند. مطالعات بین المللی نشان می دهد که اگر زیرساخت های فنی ، نرم افزاری و سخت افزاری آموزش از راه دور کامل باشد ، اگر دانش آموزان به ابزار لازم مجهز باشند ، اگر معلمان توانایی کامل در تدریس در فضای مجازی را داشته باشند ، اگر دانش آموزان توانایی لازم برای از داشتن یک مسیر مجازی بیاموزید ، اگر خانواده ها انگیزه و مهارت لازم را برای کمک به فرزندان خود در آموزش دارند ، می توان 50٪ آموزش با کیفیت را به دست آورد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما استانهایی داریم که به این اعتبارات دسترسی ندارند. مشکلات نیاز به تفکر در مورد آموزش حضوری دارد. در بسیاری از نقاط جهان ، مدارس اولین مکان برای تعطیلی بودند و با توسعه آگاهی و ارزیابی ، به تدریج در تلاشند تا مدارس خود را بازگشایی کنند. امروزه ، این سیاست در بسیاری از کشورها ادامه دارد ، حتی بیشتر از موارد و موارد مرگ و میر.

هاخی میرزایی تأکید کرد: “مطالعات نشان می دهد که هیچ تأثیر تعیین کننده ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد ، اما همچنین مطالعات نشان می دهد که فاصله دانش آموزان از مدرسه عواقبی دارد. این مدرسه نه تنها دارای توابع آموزشی بلکه آموزشی ، آموزشی ، اجتماعی است و او دارای یک روان

وی افزود: اصل این است که مدرسه باز است ، البته مطابق با پروتکل بهداشتی و دستورالعمل ها ؛ هرگاه کارشناسان نتیجه بگیرند که بازگشایی مدارس در برخی مناطق عواقبی به همراه خواهد داشت ، ما موافقت خواهیم کرد ، اما اکنون ستاد کرونا تصمیم گرفته است که آموزش باید شخصاً انجام شود ، اما در صورت درخواست..

وزیر آموزش و پرورش به شرایط بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: “مدارس باید به جز مناطق قرمز در همه مناطق باز باشد و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند. اگر به دنبال مدرسه مرکزی هستیم ، حالا وقتش است. ” دانش آموزان کلاس اول و دوم باید به مدرسه بروند و حداکثر 10 نفر در کلاس باید حضور داشته باشند. سلامت دانش آموزان برای ما بسیار مهم است ، با این کار ، بهداشت و آموزش را مهم می دانیم.

حاجی میرزایی درباره سیستم رتبه بندی معلمان نیز گفت: در اسفندماه نمرات فصل دهم به همه کارکنان داده شد و 17 درصد به فروردین ماه به معلمان برجسته اضافه شد لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده و در کمیته است ، همه اینها تصویب شده و جزئیات آن به زودی نهایی می شود. ما در تلاش هستیم قبل از نهایی شدن بودجه ، لایحه را به مجلس ارائه دهیم و اعتبار آن در بودجه نیز دیده می شود و زمان اجرای آن 1400 است.

وی افزود: صلاحیت حرفه ای و حرفه ای معلمان در رتبه بندی با معیارهای مناسب سنجیده می شود و معلمان با توجه به امتیازات و شایستگی های شغلی معلمان رتبه بندی می شوند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما تخصیص شهریه برای معلمان بازنشسته و شاغل دریافت کرده ایم و قصد داریم بودجه ای را از خزانه دریافت کنیم که به زودی انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا