اجتماعی

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به نشاط معنوی مساجد و محلات شهر تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش برای حفظ معنویت این ماه در دیگر روزهای سال شد. در اسلام . . کلان شهر مدل جهانی

به گزارش باراناخبر و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده – مشاور شهردار تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از برگزاری طرح قرآنی چلچراغ در سی شب ماه مبارک رمضان در مساجد مرکزی پایتخت، گفت: مساجد باید حتما با عزم و تلاش جدی دنبال شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی کشور افزود: امسال مرحله سوم طرح راه اندازی کرسی های تفسیر قرآن کریم به مدت 30 روز، 30 ساعت تدریس با رویکرد ترویج قرآنی آغاز شد. سبک زندگی و تبیین رفتار قرآنی بر اساس نیازهای جامعه امروزی در بیست و دو مسجد مرکزی. مسجد برگزار شد_. همچنین هر روز از ماه مبارک رمضان این طرح در فضای مجازی (کانال های پیام مسجد، سرای محلات، سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من) جهت مشارکت عموم مردم و پورتال داخلی شهرداری جهت مشارکت کارکنان برگزار شد. .

مشاور شهردار تهران، برگزاری طرح قرآنی چلچراغ را در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی کشور دانست و گفت: ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، بنابراین برای اجرای این درخواست برنامه ریزی خواهیم کرد. تا حد امکان با کمک مدیریت شهری پایتخت.

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به برکات، آثار و مهمترین دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در جامعه، گفت: یکی از آثار اصلی بحث تقویت سلامت روانی فرد و جامعه در ابعاد مختلف است. ، نتایج را در این ماه خواهیم دید.

وی افزود: به ویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از معنویت در ماه مبارک رمضان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آمارهای موجود صحت این ادعا را اثبات می کند. این تحول ارزشمند علاوه بر بحث آمار، با بررسی کلی جامعه نیز تایید می شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: محافل تفسیر قرآن کریم که از ابتدای بهار آغاز شده است، امشب در مساجد منتخب شهر تهران با مشارکت ستاد تفسیر ادامه دارد. قرآن کریم و سلسله آموزه های قرآنی زیر نظر مستقیم حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین حسنی و با توجه به گزارش ها و تصاویر گرفته شده از مساجد، واکنش شهروندان به این برنامه مطلوب بوده است. در حالی که برخی از ائمه جماعات خواستار ادامه این طرح در مساجد خود شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا