عمومی

تحقق مطالبه لرستانی‌ها در انتظار تایید شورای عالی فنی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: راه آهن لرستان به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم لرستان در سفر هیات دولت به این استان مورد تاکید و پیگیری مسئولان استانی و مردم قرار گرفت تا دولت سیزدهم این پروژه را در اولویت قرار دهد.

در سفر هیات دولت به لرستان، با تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، پروژه راه آهن لرستان به عنوان یک اولویت مهم در راس مصوبات سفر قرار گرفت و مسئولان نسبت به تامین اعتبارات ویژه هشدار دادند. برای این پروژه

وعده وزیر برای بهره برداری از این پروژه ظرف 3 سال

وزیر راه و شهرسازی در بازدید هیات دولت از پروژه راه آهن لرستان، این پروژه را یکی از پروژه های مهم ریلی کشور برشمرد و گفت: ساخت این پروژه علاوه بر آرزوی مردم لرستان نیز یک پروژه ملی است.»

رستم قاسمی با بیان اینکه پروژه راه آهن دورود – خرم آباد یکی از کریدورهای اصلی ریلی کشور است، افزود: قرارداد ساخت این پروژه با قرارگاه خاتم منعقد شده است اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی تقریباً تعطیل شده است. سال ها طول می کشد.”

بازگشت ماشین آلات به راه آهن لرستان / پروژه راه آهن جان گرفت!

وی گفت: قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در جلسه ای موضوع فعال سازی پروژه راه آهن دورود- خرم آباد بررسی و اعتباراتی برای فعال سازی آن در نظر گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن خرم آباد در صورت تامین منابع ظرف سه سال به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه یکی از سخت ترین پروژه های حوزه ریلی کشور است به طوری که 30 درصد آن تونل ها، پل ها و ساختمان ها از آن بزرگ است.

وی یادآور شد: وام پروژه راه آهن دورود – خرم آباد از محلات خارج از وام های جاری کشور تامین می شود.

در همین راستا ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دیدار با اقشار مختلف مردم تاکید کرد که موضوع راه آهن و راه آهن لرستان را مطرح می کنیم. بخش وی گفت: مسئله راه آهن باید سال ها پیش حل می شد نه امروز.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: باید عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم و سپس حرفه های جدیدی برای استان بسازیم. به هر حال راه آهن خرم آباد بخش دستور هم در مصوبات قید شده و او بخش اولویت های استان را می دانیم.

ما به طور مداوم پروژه را دنبال می کنیم

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استاندار لرستان گفت بگو وی در گفتگو با خبرنگار آنلاین با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت های توسعه هر استان صنعت ریلی است، اظهار داشت: بی شک صنعت ریلی در همه عرصه ها نفوذ زیادی دارد.

بازگشت ماشین آلات به راه آهن لرستان / پروژه راه آهن جان گرفت!

وی با تاکید بر اینکه البته مدیریت ارشد استان تنها خواستار تکمیل راه آهن در مرکز استان نیست، گفت: پروژه آنتن دهی بروجرد ادامه خط پلدختر – اندیمشک در حال پیگیری است تا فعال شود. برای ما نیز بسیار مهم است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به برخی اخبار مربوط به تعطیلی کارگاه پروژه راه آهن افزود: این موضوع صحت ندارد، ما به طور مستمر از طریق دستگاه های متولی پیگیر این پروژه هستیم.

منتظر تصمیم نهایی شورای عالی فنی هستیم

دالوند تصریح کرد: پروژه راه آهن لرستان مشکل بزرگی داشته، بحث قراردادی ایشان است، متأسفانه از سال 92 که قرارداد این پروژه منعقد و شروع شد، به روز نشده است.

وی ادامه داد: قرارداد با همین مبالغ واقعی در سال 92 است که به دلیل تورم پیش آمده، پیمانکار متحمل ضرر می شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه پیگیری ها و جلسات زیادی در رابطه با این پروژه داشتیم که در نهایت باعث شد وزارت راه و شهرسازی نسبت به تغییر قرارداد و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کند. جوانان وی گفت: دو بار به عقب برگشت، ایراداتی مطرح شد، ایرادات برطرف شد و اکنون منتظر تصمیم نهایی شورای عالی فنی هستیم.

دالوند گفت: با توجه به ادامه ای که انجام شده امیدواریم این قرارداد تغییر کند.

بازگشت ماشین آلات به راه آهن لرستان / پروژه راه آهن جان گرفت!

وی تاکید کرد: در صورت تغییر قرارداد قطعا پروژه راه آهن فعال می شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه گفت: شورای عالی فنی زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی است. جوانان در صورت نیاز به عنوان مهمان دعوت می شوند و توضیحات لازم را به این شورا خواهند داد و تنها مشکل پروژه بحث قرارداد است که وزارت راه و شهرسازی آن را حل کرده و به فنی عالی ارسال کرده است. . شورا.

دالوند گفت: امیدواریم بتوانیم مشکلات این پروژه را حل کنیم و راهی جز رفع آنها برای فعال سازی پروژه وجود ندارد.

استاندار قول می دهد این پروژه را در خرداد ماه راه اندازی کند

این حرف ها قبل از فرهاد گفته شد زیویار استاندار لرستان 9 اردیبهشت امسال در بازدید از مجتمع راه آهن لرستان در جمع خبرنگاران گفت: امروز از پروژه راه آهن خرم آباد – دورود – بروجرد که یکی از مهمترین پروژه های زیرساختی استان است بازدید کردیم. “

وی گفت: این پروژه در زمره طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به لرستان در 19 آذرماه است، بنابراین با سایر پروژه ها تفاوت دارد و هزینه و اعتبار آن بسیار بیشتر از سایر مصوبات سفر است، کما اینکه وام چند هزار میلیاردی است. برای او در نظر گرفته شد.» بود.

استاندار لرستان با اشاره به پیگیری وزیر راه و توسعه برای تکمیل پروژه راه آهن استان گفت: وزیر راه تاکید کرد این مجموعه باید در یک برنامه سه ساله پیش بینی شود.

زیویار وی با بیان اینکه قرارداد پروژه در سال های گذشته بسته شده بود و نیاز به تغییر داشت، افزود: این تغییرات در قرارداد مستلزم آن است که وزارت راه و شرکت زیرساخت آن را در اختیار سازمان برنامه و بودجه و شورای فنی قرار دهند. . که یک پروسه طولانی است.” ما کشف کرده ایم و به دنبال رفع موانع اداری در اسرع وقت هستیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای اصلاح موارد و موانع مورد نیاز، گفت: تغییرات پیش بینی شده در اختیار وزارت راه قرار گرفت و در نهایت مقرر شد در جلسه بعدی شورای فنی سازمان برنامه و بودجه بررسی شود. و در صورت تایید، فرآیندهای بعدی. شروع.

استاندار لرستان راه آهن لرستان را یکی از ابرپروژه های کشور خواند و گفت: وام های این پروژه چند هزار میلیاردی است و از این رو باید وام های مختلف و حمایت های مالی از جمله پالایش نفت به آن داده شود.

پروژه راه آهن لرستان در خرداد ماه راه اندازی می شود/تصویب دولت گامی رو به جلو است

زیویار از آغاز پروژه راه آهن لرستان از ماه آینده خبر داد و ادامه داد: اگر در این زمینه با مانعی مواجه شدیم به صورت شفاف از طریق رسانه ها اعلام می کنیم.

وی پیشرفت فعلی پروژه راه آهن لرستان را 39 درصد خواند و افزود: در روزهای آینده توسط شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم بازدید می شود.

بر اساس بر اساس این گزارش، راه آهن لرستان در پایان سال 89 مجوز کمیسیون اصل 32 را دریافت کرد تا طرح های راه آهن لرستان به قرائت دیگری بگذرد و این بار دلیل عدم توجیه اقتصادی پروژه بهانه ای برای این موضوع نشود. مقامات . . . با گذشت بیش از هشت ماه از دریافت مجوز ماده 32 این پروژه، مسئولان از محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه های مهم ریلی به لرستان دعوت کردند تا آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها در شهریورماه برگزار شود. 1990.

این پروژه که 38 تا 40 درصد رشد داشته است، در سه سال گذشته تعطیل شده است تا امیدها برای اجرای آن کم شود.

در سفر هیئت دولت سیزدهم و با قرار گرفتن راه آهن لرستان در فهرست پروژه های مسافرتی بار دیگر امید به اتمام این پروژه ریلی قوت گرفت و اکنون چشم ها به تحقق وعده مسئولان دوخته شده است. این 30 درخواست سالانه را ظرف سه سال انجام دهید. ورود به مرحله افتتاحیه.

دکمه بازگشت به بالا