اجتماعی

تحریم های یک جانبه ایران مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار کرونا هستند

وزیر بهداشت گفت: تحریم های یکجانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دریافت و دسترسی به ابزارهای لازم برای کنترل و شکست کووید 19 است.

به گزارش باراناخبر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر. بهرام عین اللهی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تسریع روند جامع واکسیناسیون با بیان اینکه جهان در دو سال گذشته با وضعیت بی سابقه ای دست و پنجه نرم کرده است، گفت: وی گفت: با وجود پیشرفت محسوس در غلبه بر این ویروس چندگانه، اما دولت‌ها و مردم در سراسر جهان همچنان از پیامدهای چندوجهی آن رنج می‌برند.

وی ادامه داد: تلاش های علمی در تولید واکسن رمز نجات جان انسان هاست اما توزیع ناعادلانه، جمع آوری واکسن ها و عدم شفافیت تولیدکنندگان یکی از دلایل اصلی دستاوردهای ناقص است.

وزیر بهداشت تحریم های یکجانبه را مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای دستیابی و دسترسی به ابزارهای لازم برای کنترل و شکست کووید-۱۹ دانست. سازمان جهانی بهداشت در حال تسهیل و تسریع روند ثبت نام EUL است.

دکتر با تاکید بر اینکه سوء ظن در مورد واکسن ها و مشارکت ضعیف جامعه هنوز در سراسر جهان گسترده است و برای افزایش آگاهی نیاز به کار بیشتری است. عین اللهی گفت: چون هیچکس در امان نیست مگر اینکه همه در امان باشند.

به گزارش وب دا، وی در پایان بر اهمیت اتخاذ رویکردی جامع از طریق تقویت همکاری های بین المللی با هدف توسعه یک سیستم سلامت قوی تر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر برای همه گیری های کنونی و آینده تاکید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا