علمی و پزشکی

رقابت بیش از ۲۳۰ شرکت واکسن سازی در دنیا برای مهار کرونا

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه 63 واکسن کرونا در مراحل بالینی هستند ، گفت: آزمایشات بالینی بر روی این واکسن ها در حال انجام است و علاوه بر این تعداد ، 174 واکسن در سراسر جهان در مرحله مقدماتی قرار دارند. قبل از مرحله بالینی است.

به گزارش باراناخبر ، دکتر علیرضا ناجی با تأکید بر اینکه یک سال پس از شیوع ویروس کرونا ، همه دنیا از مشکلات روانی ، بیولوژیکی و اقتصادی زیادی رنج می برند ، تأکید کرد: لازم است هرچه سریعتر با واکسیناسیون انبوه ، همه گیر تاج را کنترل کنیم.

وی افزود: کرونا با رعایت بهداشت و دستورالعمل ها ، افزایش آزمایشات تشخیصی ، درمان مناسب ، قرنطینه و ایزوله شدن و در نهایت واکسیناسیون کنترل می شود.

وی گفت: درمان های بیماری کرونا به ویژه در انواع شدید بیماری ، معجزه آسا نیستند. واکسیناسیون با توجه به شرایط موجود مهمترین قسمت در کنترل ویروس است. “

دکتر. ناجی گفت: امنیت جمعی هرگز به دلیل عفونت های طبیعی ایجاد نمی شود و با توجه به داده های فراوانی که در جهان وجود دارد ، امنیت طبیعی هرگز تضمینی برای کنترل یا محدود کردن ارتفاعات جولان نیست.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی گفت: ما برای اطمینان از سلامت افراد به واکسن های کافی نیاز داریم. از میان این واکسن ها ، می توان آن واکسن های مناسب را نام برد که حداقل بین 70 تا 75 درصد حداقل اثربخشی و اثربخشی داشته باشند.

“به طور کلی ، بیش از 230 واکسن در جهان در حال حاضر در آزمایش های بالینی یا در مرحله مقدماتی هستند ، بنابراین حتی برخی از شرکت های دارویی بیش از یک واکسن تولید کرده اند ، این اهمیت کنترل تاج در Has در سراسر جهان را نشان می دهد.

استاد کامل ویروس شناسی دانشگاه در مورد 63 واکسن موجود که با تأیید سازمان بهداشت جهانی در مراحل بالینی هستند ، گفت: “برخی از این واکسن ها به نحوی وارد مرحله چهارم آزمایش بالینی شده اند.” .

دکتر. ناجی با بیان اینکه پروتئین سنبله هدف اصلی واکسن ها است ، عنوان کرد: به عنوان مثال واکسن نواوا یکی از واکسن های پروتئینی است که مرحله سوم بالینی را پشت سر می گذارد و نتایج اخیراً منتشر شده است. واکسن مشترک بین ایران و کوبا که وارد مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران و کوبا می شود ، نوعی واکسن پروتئینی است.

واکسن های غیرفعال یکی دیگر از واکسن های بیماری کرون است که رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی در مورد آن توضیح داد و افزود: از جمله واکسن های غیرفعال می توان به واکسن چینی Sinofarm اشاره کرد و در نسخه ایرانی واکسن بیابان ایران در این بستر قرار دارد. “

این استاد دانشگاه واکسن های ناقل را کلاس دیگری از واکسن های ضد بیماری کرونا معرفی کرد و افزود: واکسن معروف آکسفورد-آسترازنکا ، Sputnik We و واکسن جانسون-جانسون واکسن های برداری هستند.

به گفته دکتر ناجی ، واکسن های ناقل نیز به دو دسته تقسیم می شوند ، گروه اول واکسن هایی هستند که تکثیر نمی شوند و فقط یک پروتئین هدف را بیان می کنند و گروه دوم واکسن های برداری هستند.

وی با بیان اینکه واکسن های Pfizer و Moderna از جمله واکسن های RNA ژنومی است گفت: جالب است بدانید که یکی از واکسن هایی که در ایران مورد مطالعه و تولید قرار می گیرد از این خانواده است.

این استاد ویروس شناسی دانشگاه واکسن هایی را برای ذرات شبه ویروس از سایر واکسن های جهان معرفی کرد و افزود: این واکسن ها مانند ویروس هستند و با پروتئین هایی که در ویروس هستند ساخته می شوند و ژنومی در این واکسن ها وجود ندارد.

شهید بهشتی ، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی ، واکسن موثر دیگری را علیه ویروس کوید به عنوان واکسن های ضعیف شده معرفی کرد و ادامه داد: تعداد زیادی از شرکت های دارویی برای تولید این واکسن تلاش می کنند.

دکتر گفت: “بیشتر واکسن های موجود پروتئین s یا ویروس سنبله را هدف قرار می دهند زیرا این پروتئین سطح شاخی ویروس است که به سلول متصل شده و وارد آن می شود.” ناجی این پروتئین حاوی چندین آنتی ژن است که توسط سیستم ایمنی بدن هدف قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اولین واکسنی که اجازه ورود به آزمایش بالینی 3 را داشت واکسن Pfizer است که بیش از 94٪ م effectiveثر است و به طور گسترده در سراسر جهان تزریق می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی گفت: “همه واکسن های موجود فقط برای استفاده اضطراری مجاز هستند.” “فرآیند تولید واکسن زمان بر است و به هیچ وجه قابل مقایسه با تولید دارو نیست زیرا دارو برای جامعه خاصی استفاده می شود اما واکسن ها پزشکی هستند. محصولات.” میلیاردها نفر از آن استفاده می کنند.

دکتر. ناجی از بی خطر بودن واکسن به عنوان یکی از مهمترین جنبه های تولید واکسن یاد کرد و ادامه داد: آزمایشات و آزمایشات واکسیناسیون در مراحل مختلف در افراد ، نژادها ، گروه های سنی و گروه های مختلف انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند تولید واکسن زمان بر است ، گفت: به دلیل وضعیت اضطراری بیماری کرونا و تعداد زیاد قربانیان و این واقعیت که فقط واکسیناسیون می تواند امنیت جمعی را در جامعه ایجاد کند ، واکسیناسیون کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

“در حال حاضر واکسنهایی که در بازار وجود دارد ، حتی اگر مجوز داشته باشند ، واکسنهایی هستند که دارای مجوز اضطراری هستند. در واقع ، ما هنوز هم باید به دنبال اطلاعات جدید در مورد واکسن ها پس از تزریق در سراسر جهان باشیم ، مرحله چهارم

دکتر گفت: “همه واکسنهای کرونا مجوز استفاده اضطراری را دارند و هیچ واکسنی مجوز تزریق نهایی را ندارد و این شامل واکسنهای بسیار ایمن شده توسط جامعه جهانی مانند Pfizer است.” ناجی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه واکسن مدرن پس از واکسن Pfizer توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است ، ادامه داد: این واکسن همچنین یکی از واکسن های RNA ژنومیک با کفایت ایمنی بالا است و بسیار زیاد است .

این عضو هیئت علمی با بیان اینکه همه واکسن های ارائه شده دارای مزایا و معایبی هستند ، خاطرنشان کرد: مهمترین مزیت واکسن های mRNA امکان تولید انبوه واکسن است. این مدل واکسن ها سیستم ایمنی سلولی هومورال را تحریک می کنند.علاوه بر این ، به دلیل تکنولوژی بالا ، این واکسن ها در تولید بسیار چابک هستند و می توانند به سرعت ساختار و ترکیب انواع جدید را در پاسخ به ظهور انواع جدید تغییر دهند.

وی افزود: به عنوان مثال ، شرکت مدرنا به سرعت واکسنی را علیه انواع جدید طراحی و فروخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر ناجی در ادامه درباره واکسن های ناقل توضیح داد و گفت: واکسن های آکسفورد ، اسپوتنیک V و جانسون جانسون از ژنوم آدنو ویروس های انسان و حیوان به عنوان ناقل یا ناقل استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا