اجتماعی

تاکید روحانی بربهره بردن از توان داخلی و خرید واکسن خارجی

تاکید روحانی بر استفاده از انرژی داخلی و خرید واکسن های خارجی

رئیس جمهور از همه مردم ، صاحبان مشاغل و اصناف برای همکاری در اجرای مناسب برنامه جامع مبارزه با تاج در کشور تشکر و ابراز امیدواری کرد که این همکاری خوب تا پایان تاج ادامه داشته و اوضاع در شهرهای مختلف عادی شود. .

به گزارش باراناخبر ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ، خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل و اصناف اگرچه متحمل خسارت اقتصادی می شوند ، اما برای اطمینان از سلامت مردم در فعالیت های خود در طول محدودیت ها همکاری خوبی با اجرای برنامه جامع مبارزه با کرونا داشته باشد که قابل تحسین است.

رئیس جمهور همچنین به کمیته های تخصصی ستاد ملی تاج کرنا دستور داد تا تمام تلاش خود را برای اطمینان از کامل بودن اقدامات و اطلاعات در اجرای برنامه جامع به منظور تکمیل محدودیت های اعمال شده در شهرهای زرد ، نارنجی و قرمز انجام دهند. پس از خارج شدن از این شرایط ، دیگر شاهد بحران و شیوع ویروس نخواهیم بود.
در این جلسه روسای کمیته های تخصصی همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده برای اجرای برنامه جامع ملی علیه کرونا ارائه دادند.
کمیته تأمین اجتماعی در گزارش خود به طرح الزام شهروندان به داشتن کارت ملی برای استفاده از خدمات شهری ، از جمله حمل و نقل عمومی اشاره کرد ، با توجه به اینکه برخی افراد هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده اند ، احتمال استفاده از رسید بر لزوم اطلاعات کافی ، اقناع و توجیه مردم در این زمینه قبل از اجرای طرح تأکید کرد.
در جلسه امروز کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا ، همچنین در گزارش ستاد ، همکاری مردم و صاحبان مشاغل و اصناف با اجرای طرح جامع و محدودیت ها در شهرهای زرد ، نارنجی و قرمز و اشاره شد که بازرگانان و اصناف همکاری خوبی دارند. آنها از این طریق طرحی برای مقابله با جریمه کمتر و اجرای قانون داشتند.
کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی کرونا نیز در گزارش خود از اقدامات و فعالیت های رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در ابعاد مختلف خبر داد و همکاری رسانه ها به ویژه رسانه ملی را ستود ، اطلاعات و اطلاعات مردم تأکید کردند که رسانه ها تلاش کرده اند اطمینان حاصل کنند که با داشتن اطلاعات دقیق و سازگار ، هیچ ابهامی در مورد لزوم اجرای یک طرح جامع و اعمال محدودیت های شدید بر شهرهای آسیب دیده از ویروس کرونا وجود ندارد.
در این جلسه ، کمیته اقتصادی همچنین گزارشی جامع از هماهنگی با نهادهای مربوطه در خصوص تهیه بسته های حمایتی برای افراد نیازمند و همچنین مشاغل آسیب دیده از تاج ارائه داد و بر لزوم ادامه ارائه این حمایت تا پایان تأکید کرد. از سال.
کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا همچنین مراحل ساخت و دریافت واکسن ، ارائه دستاوردهای ایران در این زمینه در سازمان بهداشت جهانی و ثبت نام ایران در میان تولیدکنندگان واکسن در جهان و همچنین اقدامات انجام شده برای خرید واکسن را ارائه داد. خارجی گزارشی ارائه داد
رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های انجام شده در زمینه تولید واکسن و اقدامات انجام شده برای خرید واکسن از خارج از کشور ، گفت: بدون شک با توجه به نقاط قوت و توانایی های علمی و فناوری در داخل کشور ، ایران ، با اتکا به دانشمندان به گفته وی ، این واکسن در داخل تولید می شود و به دلیل فراهم شدن زیرساخت های لازم امکان تولید انبوه را دارد.
رئیس جمهور تأکید کرد که دولت از قدرت داخلی خود برای تأمین سلامت مردم استفاده خواهد کرد و اقدامات موثری را برای خرید واکسن از کشورهایی انجام داده است که قبلاً واکسن های ایمن دریافت کرده اند.
دکتر. روحانی پس از ارائه گزارش کمیته بهداشت در مورد تکمیل اقدامات و تهیه ردیابی هوشمند بیماران و کسانی که آزمایش آنها مثبت بوده است ، اقدامات انجام شده در این زمینه را مورد تمجید قرار داد و گفت: آزمایش و ردیابی گسترده بیماران به عنوان یکی از راهکارها از برنامه جامع کرونا باید به شدت انجام شود ، زیرا با افزایش تعداد آزمایشات به 100000 آزمایش در روز ، پیگیری بیماران و بستگان آنها مهمترین مرحله در کاهش مرگ و میر است ، و امیدوارم که این اقدامات متوقف شود در اسرع وقت. زنجیره را هدایت کنید و به مرحله شکستن زنجیر برسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا