عمومی

تاکسی خطی با نرخ دربست!

مسافران می گویند اتوبوس، خط مترو و تاکسی وجود ندارد! بعد از مردم می خواهند با ماشین شخصی سفر نکنند! هزینه ها در حال افزایش است، اما خدمات نه! این وضعیت را در حومه تهران هم می توان دید.

به گزارش باراناخبر ایران وی نوشت: مشکلات ترافیکی این روزهای تهران تخلفات جدیدی را در حوزه تاکسی به همراه داشته است. برخی از رانندگان تاکسی با امتناع از جابجایی مسافران به بهانه ترافیک سنگین، به ویژه در ساعات اوج مسافرت، از راه های جدیدی برای فرار از قانون استفاده کرده اند که افزایش چند برابری کرایه ها را در پی داشته است. به عنوان مثال کرایه خط که اکنون در روزهای عادی و با مصوبه شورای شهر تهران ۱۲ هزار دلار است، برای مسافرانی که ساعت ها در ترمینال مذکور منتظر تاکسی هستند، تا ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. زیرا رانندگان تاکسی با تغییر جایگاه خود در پایانه های تاکسی، عملاً مسافران را در شرایطی قرار می دهند که مجبور به پذیرش تاکسی با نرخ های گزاف باشند. این کرایه ها در فرآیندی ارائه می شوند که رانندگان تاکسی در خارج از ایستگاه مشخص می کنند. به این ترتیب چند متر بالاتر و دور از دید مدیر خط و مسافران عادی در نقطه ای از پیش تعیین شده کمین می کنند و مسافران عادی که این ترفند را بلد هستند در گروه های چهار نفره و با دست سوار تاکسی می شوند. در دست. در این میان مسافرانی که این روش را نمی دانند باید ساعت ها منتظر تاکسی در همان خط باشند و منتظر تاکسی های خیالی باشند که هرگز نمی آیند. البته برخی از آنها باید به تاکسی های خیابانی یا حتی تاکسی های آنلاین بسنده کنند.

خانم ریاحی یکی از مسافرانی است که بارها با این صحنه مواجه شده است. وی با بیان اینکه این اتفاق روز چهارشنبه در ایستگاه سید خندان رخ داد، می‌گوید: «روز چهارشنبه بعدازظهر حدود ساعت 3 برای مسیر پانک صف طولانی بود. نزدیک به یک ساعت و نیم دیر آمدم و نه تاکسی بود و نه وانت، بالاخره از سر ناچاری وارد صف مسافران شدم و در این مدت عده ای به سمت تاکسی بیرون خط رفتند. چون راهبری برای شکایت و اعتراض وجود نداشت و اگر اصرار می کردیم بمانیم تا تاکسی پیدا شود، هم وقت و هم سلامتی را تلف می کردیم! زیرا برخی از مسافران نیز از سردی هوا و ایستادن طولانی مدت بیمار شدند.

او می گوید در این شرایط مسافران کرایه را بین خودشان تقسیم می کنند، حتی اگر مثلاً. به جای 12 هزار تومان باید 40 هزار تومان بدهند، باز هم به صرفه تر از هزینه 160 هزار تومانی برای یک نفر است!

یکی دیگر از مسافران از خطوط «آریاشهر» به «میدان آزادی» گلایه دارد. وی همچنین به مشکل تاکسی ها اشاره می کند و می گوید: سابقه تاکسی ها از روزهای بارانی به روزهای عادی کشیده شده است و این کاهش کرایه ها در مقایسه با هزینه های نجومی تاکسی های آنلاین مقرون به صرفه تر است، زیرا حداقل معطلی چندگانه وجود ندارد. ساعت ها. او البته از مسافران نیز انتقاد می کند و می گوید: این روش را خودمان تصمیم گرفته ایم و تاکسی ها به جای اینکه ساعت ها در ترافیک بنشینند و خودروهایشان را بی ارزش کنند، این پیشنهاد ناعادلانه را پذیرفته اند. زیرا در نهایت به نفع هر دوی ما خواهد بود!».

خستگی در ترافیک در ساعات شلوغی

البته این ماجرا از سوی بسیاری از رانندگان تاکسی رد شده است. آنها معتقدند تاریخ را نباید یک طرفه و به نفع مسافران نوشت. زیرا به شدت تحت تاثیر ترافیک چند ساعته تهران و گرانی قطعات خودرو هستند، به طوری که در برخی روزها از ساعت 4 صبح به بعد فقط 2-3 خط تردد می کنند. آقای روزبهانی ترافیک ساعات شلوغی را به شدت طاقت‌فرسا اعلام کرد و گفت: برخی از رانندگان از ساعت 4 به بعد کاملاً گیر کرده‌اند زیرا خطی که می‌روند دیگر برنگشته است در حالی که راننده حتی 50 هزار دلار هم درآمد نداشته است. بله، این تاکسی های اینترنتی آن را متر بر ثانیه می گذارند و هیچ کس شکایت نمی کند. برای سود بیشتر گزینه «عجله» را هم قرار داده اند. بسیاری از این رانندگان به جای پرداخت عوارض یک جاده شلوغ به شمال شهر می روند و تنها برای یک یا دو جاده همان عوارض را پرداخت می کنند. به همین دلیل تاکسی های اینترنتی به وفور یافت می شود که گاهی برای برخی از مسیرها 70 هزار تومان می گیرند و هیچ کس شکایت نمی کند! برخی از مسافران نیز از کرایه تاکسی گلایه دارند و معتقدند تاکسی های گشت و گذار برایشان به صرفه تر است.

مسافری می گوید: کاهش تاکسی ها بی دلیل نیست. بسیاری از مردم ون خریده اند اما آنها را در گاراژ خود به عنوان وسیله نقلیه سرمایه گذاری پارک کرده اند.”

مسافر دیگری با اشاره به مسیر یوسف آباد به ونک می گوید: کرایه مبدا تا مقصد 8 هزار تومان تعیین شده است اما در این ترافیک ارزشی ندارد که راننده تمام مسیر را طی کند. در نهایت اینطوری مسافر را در میدان کلانتری پیاده می کند و همان 8000 دلار را می گیرد.» اگر می خواهید تمام راه را بروید یا برعکس، باید آن را بپوشانید. کرایه 32 هزار دلاری برای 4 مسافر 70 هزار دلار برای شما هزینه دارد. به همین دلیل نه در مقصد و نه در مبدا خبری از تاکسی نیست و صف های مسافران به دنبال تاکسی های اینترنتی برای مقایسه نرخ ها هستند! برخی از مسافران بارها به رئیس خط شکایت کرده اند و با 137 تماس گرفته اند.

برخی می گویند راننده ها با رئیس همکاری می کنند و مبلغی را به عنوان حق سکون به او می پردازند! موضوعی که هنوز تایید نشده است. مسیر وانک به شهرها کمتر از این مسیر نیست و وانت های مستهلک شده با کرایه های نزدیک به تاکسی های معمولی به بلای جان مسافران تبدیل شده اند. مسافران می گویند اتوبوس، خط مترو و تاکسی وجود ندارد! بعد از مردم می خواهند با ماشین شخصی سفر نکنند! هزینه ها در حال افزایش است، اما خدمات نه! این وضعیت را در حومه تهران هم می توان دید. مسافری از ورامینی به تهران به صف های طولانی اشاره می کند که حتی ساعات غیر اوج مصرف را نیز غیرقابل تحمل می کند. تاکسی هست اما آنقدر محدود است که با تعداد مسافران ورودی مترو شهرر همخوانی ندارد. مسیر حدود یک ساعت طول می کشد، تقریباً دو تا سه ساعت انتظار برای تاکسی لازم است وگرنه قیمت آن به جای 15 هزار (نرخ مصوب تاکسی) 150 هزار تومان است که برای تاکسی اینترنتی غیر ممکن است! اینجا هم اتوبوس، ون و مترو نیست!

ریشه مشکلات در بخش اتوبوسرانی

علی اصغر قائمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران به «ایران» می گوید که این اتفاق غیرقابل قبول است و شرکت های تاکسیرانی که نام اصلی آنها نظارت و مدیریت است، باید وظایف نظارتی خود را انجام دهند و در صورت عدم انجام، باید وارد شویم. . در این مورد به عنوان یک شورا. !

وی معتقد است: «تاکسی در شبکه حمل‌ونقل یک نوع حمل‌ونقل عمومی نیست، اما در نبود اتوبوس و مترو به ناچار نقش عمومی و خصوصی به آن داده‌ایم».

قائمی می گوید: ریشه این مشکلات در شبکه حمل و نقل عمومی است. وقتی در تهران باید 9000 اتوبوس وجود داشته باشد اما حدود 2400 اتوبوس داریم و بیش از 6000 اتوبوس مفقود شده یا باید 2000 ماشین دیگر به شبکه مترو اضافه شود، این تاثیرات خود را روی تاکسی ها و این ترافیک آزاردهنده و سنگین در تهران نشان می دهد، بله. . مردم مجبورند با ماشین شخصی بروند چون ماشین عمومی در دسترس نیست! من شخصا با این مشکل مواجه شدم که برای مسیر میدان مادر تا بلوار میرداماد تا بهارستان 200 هزار تومان هزینه گرفتند که بی انصافی بود! جلسات متعددی با مسئولان حمل و نقل عمومی داشته ایم و شهرداری نیز قول رفع این وضعیت را داده است. حدود 150 اتوبوس به ناوگان تزریق شده و پیش بینی می شود تا پایان سال 180 اتوبوس دیگر اضافه شود. اگر شبکه حمل و نقل عمومی هر سه ماه یکبار تقویت شود، کرایه ها تعدیل می شود. البته حتی رانندگان هم مشکلات خاص خود را دارند، بارها از درآمدزایی از طریق تبلیغات صحبت کرده ایم، اما به دلیل عدم هماهنگی زیر مجموعه های مشمول شهرداری تا کنون این اتفاق نیفتاده است».

با این توصیف، این اعتراف هیچ مشکلی ندارد! سر این کلاف گیج کننده به چند نقطه ختم می شود که یکی از آنها «رانندگان تاکسی» است. حتی اگر به تخلفات آنها رسیدگی شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که راه حل دیگری برای درآمدزایی و فرار از هزینه های سنگین ترافیک تهران پیدا نکنند!».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا