فرهنگ و هنر

جزئیات طرح رایگان «اتوبوس‌ گردشگری» در مسیر تهران و ری

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات پروژه «اتوبوس گردشگری» در جاده تهران مرکزی به ری را تشریح کرد.

به گزارش باراناخبر، مهرشاد کاظمی با اشاره به اجرای طرح «اتوبوس توریستی» در ایام نوروز سال 1401 گفت: این طرح با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران انجام شد. 6 اتوبوس به مرکز تهران و سه اتوبوس به سمت ری وجود دارد. اتوبوس های توریستی از امروز آغاز و تا 13 فروردین ادامه خواهند داشت.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره مسیرهای تردد 6 اتوبوس در مرکز تهران توضیح داد: اتوبوس های توریستی سفر خود را در تهران از پایانه کاوه (انقلاب) و جاده های کارگر شمالی، برج میلاد، عباس آباد آغاز می کنند. زمین های خیابان سهروردی، قندی، خیابان شریعتی و… و دوباره در خیابان انقلاب. قرار است حدود 11 ایستگاه در این خطوط توسط مسافران بارگیری و تخلیه شود. همچنین هر ایستگاه با عناصر گردشگری تزئین شده است که شهروندان تهرانی می توانند به سرعت آن ها را شناسایی کنند.

کاظمی در ادامه درباره مسیر ری گفت: اتوبوس ها از پایانه شهر در مسیر ری حرکت می کنند و به سمت حرم عبدالعظیم حسن (ع)، خیابان جوانمرد قصاب، برج طغرل و … می روند.

وی با بیان اینکه اتوبوس ها هر 45 دقیقه یکبار به ایستگاه می آیند، گفت: ظرفیت هر اتوبوس گردشگری حداکثر 33 نفر است.

به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران؛ این طرح نیازی به ثبت نام و کرایه ندارد و شهروندان می توانند با مراجعه به هر ایستگاه از اتوبوس های گردشگری به صورت رایگان استفاده کنند.

کاظمی درباره ساعات کار اتوبوس ها نیز گفت: ساعت کار اتوبوس های توریستی از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر است. یعنی آخرین اتوبوس ساعت 17 تحویل داده می شود که تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت. اولین اتوبوس‌ها ساعت 9 صبح از تهران مرکزی و ری حرکت می‌کنند و اتوبوس‌ها 30 دقیقه بعد می‌رسند.

به گزارش سایت شهر، وی در پایان یادآور شد: هر اتوبوس دارای راهنمای تور است که خطوط و مکان های گردشگری در برنامه های سفر را برای علاقه مندان معرفی می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا