اجتماعی

جزییات واگذاری تاکسی ون های جدید تهران/تکلیف سند مالکیت ون های یک میلیاردی چه می‌شود؟

معاون فنی و بهره برداری سازمان مدیریت و نظارت مالیاتی در تهران نحوه تحویل وانت های جدید به پایتخت را تشریح کرد.

علی محتشمی پور در گفت و گو با باراناخبر، وی در خصوص واگذاری تاکسی ون هایی که اخیرا رونمایی شده بود، گفت: تاکسی های ون که اخیرا توسط شهردار تهران رونمایی شده بود در قالب طرح مشترک وزارت کشور و شهرداری ها برای نوسازی ناوگان اجرا شد. از وانت های تاکسی

وی گفت: در ابتدای آبان ماه مکاتباتی از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام شد که بر اساس آن در قالب یک پروژه مشترک با شرکت ایران خودرو دیزل، وانت های تولیدی این شرکت با منابع وزارت. وزارت کشور و شهرداری ها با ضریب 70 تا 30 درصد نوسازی می شوند، ادامه داد: بنابراین 70 درصد منابع توسط وزارت کشور و 30 درصد توسط شهرداری ها تامین می شود که بلافاصله پس از این اطلاعیه اعلام شد. امور مالی و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در جلسات فوری و پس از تشریح و تشریح پروژه به شهردار تهران، مقرر شد منابع مورد نیاز به فوریت توسط شهرداری تامین شود که این امر و بر اساس مکاتبات انجام شده در فاز اول انجام شد. ، 630 دستگاه وانت برای شهر تهران در نظر گرفته شده است که تا پایان سال عرضه و تحویل می شود.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت مالیاتی استان تهران افزود: بنابراین بر اساس برنامه مالی که ارائه شد، تمامی منابع تامین و به حساب سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ریخته شد و امیدواریم آن وانت ها باقی بماند. تا پایان سال تحویل می شود و سپس قیمت اعلامی شرکت ایران خودرو دیزل بر اساس محاسبه 30 تا 70 درصد خواهد بود اما تا پایان بهره برداری وانت ها به نمایندگی از شهرداری خواهد بود. تهران و این وانت ها باید با وانت های مستهلک شده ای که در حال حاضر در مسیرهای فعال هستند جایگزین شوند، بر اساس برنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور این وانت ها باید جایگزین تاکسی ون مستهلک شده ای شود که در مسیر فعال است.

محتشمی پور با بیان اینکه به محض اعلام مدل تحویل وانت ها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، فرآیند تحویل وانت ها به رانندگان متقاضی انجام می شود، ادامه داد: مراقب باشید که انتقال سند انجام نشود. تا پایان دوره فعالیت انجام شود و رانندگان باید تا پایان مدتی که از سوی سازمان شهرداری ها اعلام شده حداقل هفت سال در خطوط تردد کنند و وانت های جدید باید منتظر بمانند. در شبکه خطوط و پایانه های تهران.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت مالیاتی استان تهران با بیان اینکه چرا مالکیت خودروهای وانت به رانندگان واگذار نمی شود، بیان کرد: واگذاری سند تا پایان دوره خواهد بود و قبلا این الگو را تجربه کرده ایم. در رانندگی اتوبوس دقت کنید که تمام منابع آن توسط دولت و شهرداری تامین می شود و قیمت وانت های جدید که بیش از یک میلیارد دلار خواهد بود قابل توجه است و اگر خود رانندگان هزینه آن را پرداخت کنند. . عملا هیچ راننده ای نمی تواند این هزینه ها را بپردازد. چرا که در نوسازی تاکسی های مسافربری هم دیده ایم که وقتی مبلغ نوسازی از 20 میلیون تومان فراتر می رود و اکنون با قیمت بالای 1 میلیارد و رانندگان می توانند رانندگان در تامین تمکن مالی دچار مشکل شوند. بدیهی است که آنها می توانند این مبلغ را بپردازند، آنها ندارند، بنابراین این مبلغ به صورت بسته ارائه می شود.

به گفته وی، بخشی از این مبلغ از طریق تسهیلات قرض الحسنه و بخشی از طریق دولت تامین می شود و رانندگان در دوره هفت ساله انتقال سند باید در خطوط فعال باشند، اما مراقب باشید شهرداری سازمان هنوز مدل ترانسفر را اعلام نکرده و منتظر اعلام مدل تحویل و نهایی شدن شماره و پلاک وانت ها هستیم و پس از انجام این دو مورد مهم، مرحله نهایی تحویل اتوبوس ها انجام می شود. انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان از این تحویل استقبال کرده اند؟ وی با اشاره به برگزاری جلساتی با رانندگان و شرکت های تاکسیرانی گفت: وانت های مستهلک شده در تهران باید پنج سال پیش از تردد خارج می شد و قابل تردد نیست، بنابراین این وانت هیچ منفعتی برای راننده ندارد و فقط برای راننده هزینه ایجاد می کند. و در عوض راننده می تواند تاکسی خود را حذف کند، خرید طولانی مدت وانت جدید را به دست می آورد و تنها تفاوت آن با سایر فرآیندهای نوسازی، موضوع مالکیت قانونی خودرو است. مراقب باشید، بیش از یک میلیارد به راننده یک ون تاکسی مستهلک شده که منابعش از بیت‌ل است، پاداش می‌دهیم. از بودجه شهرداری و دولت تامین می شود و اگر قرار است به راننده پاداش بدهیم باید در ازای آن خدمات عمومی ارائه کند.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت مالیاتی استان تهران در ادامه توضیح داد: در حال حاضر قیمت اسقاط یک وانت کارکرده در بالاترین سطح ۷۲ میلیون دلار است و اختلاف ۷۲ میلیون تا یک میلیارد بسیار زیاد است. . بزرگ است و این امتیاز باید یک امتیاز ویژه باشد که از طریق بایتلمال به راننده داده می شود. تضمین شده باشد و حداقل تضمینی که می تواند بدهد این است که وانت هفت سال به مردم خدمت کند، نه اینکه وانت را به راننده بدهیم و مالکیتش را به این راننده واگذار کنیم، اما او از شبکه خارج می شود و خواهد بود. از خدمات محدود خارج شده و این حساسیتی که در خصوص عدم افشای قانونی مالکیت وجود دارد فقط مربوط به این حوزه است، هرچند جلسات کارشناسی زیادی در این زمینه برگزار کرده ایم و اکنون همچنان منتظر اعلام سازمان شهرداری ها هستیم.

وی در خصوص تعداد وانت های مستهلک شده در پایتخت گفت: در حال حاضر بالغ بر 1400 وانت مستهلک شده فعال در پایانه ها داریم که در بسته های تجهیزاتی در اولویت قرار گرفته اند و پس از جلسات در صورت پذیرش این مدل نوسازی وانت، وانت ها خواهند پذیرفت. به آنها منتقل شود.

به گزارش باراناخبر، اواخر آبان ماه با حضور شهردار تهران از وانت های رده بالا رونمایی شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا