اجتماعی

واکنش اتحادیه تاکسیرانی به موضوع “احتکار تاکسی ها”/بلاتکلیفی شماره گذاری ۱۵۰۰ تاکسی تولید ۹۸

مدیر اتحادیه رانندگان تاکسی اوربانا در پاسخ به مسئله جمع آوری مالیات گفت: “جمع آوری مالیات امکان پذیر نیست ؛ زیرا ثبت نام مشخص است و متقاضیان مشخص هستند.

مرتضی زمانی در گفتگو با باراناخبر ، وی در رابطه با ادعای پلیس در خصوص جمع آوری تاکسی های بدون پلاک ، گفت: روند نوسازی ناوگان به این صورت است که ابتدا متقاضیان در سامانه ثبت نام می کنند و پس از ثبت وسیله نقلیه ، ناوگان متناسب با نمونه های ثبت شده ناوگان را تولید می کند. این مسئله از نیمه اول ماه مارس با روش کرونا در روند تحویل خودرو مشکلی ایجاد کرده است. از آنجا که این ثبت نام ها اتفاق افتاده و سازنده خودرو تولید را انجام داده است و اتومبیل ها به آژانس های تحویل ارجاع می شوند. اما از آنجا که تعداد تاکسی ها شماره گذاری نشده اند ، آنها به رانندگان تحویل داده نشده اند.

او اظهار داشت به نظر من جمع آوری تاکسی ها امکان پذیر نیست زیرا ثبت نام مشخص است و متقاضیان شناخته می شوند: حمل تاکسی در اتومبیل دیگر امکان پذیر نیست زیرا صاحب تاکسی خسته شده باید ماشین جدید را تحویل دهد.

زامنی با اشاره به عدم ممنوعیت شمارش برخی از تاکسی ها ، اظهار داشت: روند تجدید تاکسی های خسته با وجود همه مشکلات ادامه داشت ، در حالی که در اسفند سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از انفجار کورونا روند شماره گذاری شد. از 1500 تاکسی با مشکل روبرو شدند. “

وی افزود: این قطع در تعداد تاکسی های تولید شده در سال 1998 ایجاد شد در حالی که راننده خودرو از ابتدای سال 1999 مجبور به تولید اتومبیل با استاندارد یورو 5 شد ؛ اما تاکسی های تولید شده دارای استاندارد یورو 4 بوده و به همین دلیل تعداد آنها مختل شده است. این حکم امسال پس از آنکه راننده 1500 تاکسی تولید 98 تحت کل مراحل تعویض خودرو قرار گرفت ، اجرا می شود و برخی از آنها حتی تاکسی های خسته خود را کنار می گذارند و وضعیت معیشت آنها هم اکنون در معرض خطر است.

زامنی گفت: “ما از وزیر کشور خواسته ایم تا این مسئله را حل کند.” “ما از آنها خواسته ایم تاکسی ها را از این موضوع مستثنی كنند تا ماشین آلات نتوانند از استانداردها تجاوز كنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا