عمومی

بگذارید افسردگی اجتماعی را جدی بگیریم

مهم است که این موضوع را تصدیق کنیم زیرا ما به بهانه‌ای که مخصوص یک منطقه است اتفاقاتی مانند زلزله و سیلاب در ایران را پشت سر گذاشتیم ، اما در مورد پدیده Corona ، اولین مأموریت و وظیفه ما شناختن آن است .

مسئله دوم این است که ما باید مکان این پدیده را در سطح ملی و بین المللی مشخص کنیم. ظهور تاج در ایران علاوه بر علت بیماری ، عواقب دیگری نیز دارد. به عبارت دیگر ، اگرچه تاج یک پدیده جهانی است ، اما ما با تاجایی روبرو هستیم که ایرانی است و به نظر من تاج ایرانی با تاج آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است. به طور کلی ، ما چنین پدیده هایی را تشخیص نمی دهیم زیرا در معرض آن نیستیم.

از طرف دیگر ، باید تأثیری که پدیده کرونا در روابط اجتماعی ، انسانی ، روابط انسانی و زندگی دارد ، توجه داشته باشیم. مانند تاج جهانی ، تاج ایرانی هدف اصلی بدن انسان است و مردم از بیماری می میرند ، اما هدف بعدی تاج ایرانی متوقف کردن روابط اجتماعی است زیرا بسیاری از افراد جامعه با افراد سالخورده ارتباط برقرار نمی کنند ، و این بزرگترین مشکل تاج ایران است. برای اینکه جامعه نسبت به این موضوع حساس شود و اعلام کند که به ضعف و سالمندان توجهی نمی کنند. توجه به آن نوع جدیدی از روابط اجتماعی ایجاد می کند تا مردم را از آنها دور نگه دارد.

تأکید می کنم که اولین هدف تاج ایرانی بدن افراد است اما آنچه زخمی برای ما به وجود می آورد این است که ما را از هم جدا می کند و ما باید با این وضعیت مبارزه کنیم. توجه کنید و دیگران به آنها اهمیت دهند. برای این منظور لازم است افرادی که در معرض این بیماری و آلوده به ویروس هستند رفتار خود را اصلاح کنند تا از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

* جامعه شناس و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
* منتشر شده در روزنامه ایران ، 2 مه 1999

دکمه بازگشت به بالا