اجتماعی

ارتقاء ایمنی در متروی پایتخت

نشست مشترک شرکت بهره برداری مترو و حومه تهران و سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران به منظور ایجاد تعامل بیشتر و ارتقای امنیت در شهر زیرزمینی برگزار شد.

به گزارش باراناخبر و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ در این نشست که با حضور قدرت الله محمدی رئیس سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران و جمعی از مدیران و معاونان شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: دو شرکت: شرکت و آتش نشانان هر دو از یک خانواده هستند. و رسالت اصلی هر دو گروه خدمت به شهروندان است که تاکنون کارهای خوبی بین دو گروه انجام شده است اما نیاز به تقویت دارد.
وی در خصوص تجهیز آتش نشانان به سامانه های ارتباطی ایستگاه های مترو تهران گفت: اگر تقویت این سامانه به صورت مشترک انجام شود برای هر دو مجموعه هم در کاهش هزینه ها و هم از نظر دستگاهی حتما مفید خواهد بود. و سیستم های ارتباطی با کیفیت. «ما از همکاری مشترک در زمینه فناوری پایه و بسترهای ارتباطی هوشمند استقبال می کنیم.

شایسته با اعلام آمادگی شرکت بهره برداری مترو تهران برای تعمیق سطح همکاری با آتش نشانان، تصریح کرد: آمادگی داریم در سریع ترین زمان ممکن نقاط ضعف و اولویت ها را در کارگروه فنی مشترک شناسایی و نواقص موجود را برطرف کنیم. زیرا هیچ تعللی در بحث ایمنی پذیرفته نشده است زیرا شهردار محترم تهران پیوسته بر لزوم افزایش ایمنی مسافران عزیز استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید داشته اند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه ارتقای امنیت ایستگاه ها و ارائه سیستم های اعلام و اطفاء حریق باید از ایستگاه های پرتردد تقاطع ها آغاز شود، گفت: خیر و مدیران عملیات و امنیت بسیار نگران هستند. و کوشا
وی بر لزوم آموزش، بازآموزی و برگزاری مانورهای مشترک تاکید کرد: امیدواریم تا سال آینده شاهد بخش بزرگی از توافقات و موضوعات مطرح شده در این جلسه باشیم.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بخش زیادی از ترافیک درون شهری بر عهده شرکت بهره برداری مترو است، گفت: هزینه هایی برای ایمنی و امنیت مردم انجام می شود. نوعی سرمایه گذاری؛ اگرچه این سرمایه گذاری پنهان است، اما در صورت وقوع حادثه غیرقابل جبران است، سرمایه گذاری برای جلوگیری از حوادث ضروری است.
محمدی گفت: آتش نشانان حساسیت ویژه ای برای ایمنی مترو دارند و آن را دقیق تر و سریع تر می کنند.
وی خاطرنشان کرد: از همه مدیران می خواهیم که در انجام امور مربوط به ایمنی و امنیت به هیچ وجه به فکر هزینه ها نباشند.
رئیس سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر بزرگترین مرکز آموزشی خاورمیانه را داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود تا در صورت بروز حادثه، پرسنل آمادگی لازم را داشته باشند.
در پایان جلسه مقرر شد زیرساخت های لازم برای تقویت سکوهای ارتباطی و ارتقای امنیت 20 ایستگاه به عنوان پایلوت محور امام خمینی (ره) ایجاد شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا