اقتصادی

خروج نیروهای خبره، بزرگ‌ترین ضربه را به کسب‌وکارها می‌زند

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان ورزش رایانه ای با اشاره به مشکل خروج نخبگان از کشور و کمبود نیروهای متخصص در اکثر مشاغل اظهار داشت: اگر دولت کلان و اقتصاد کشور تغییر نکند اتحادیه واحد نمی تواند اقدام کنند ، و این مسئله نه تنها در قلمرو مشاغل آنلاین بلکه در سراسر کشور می تواند جبران ناپذیر در میان مدت باشد.

جعفر محمدی در گفت وگو با باراناخبر ، در مورد آگاهی و درک دولت و نهاد حاکم در مورد نگرانی های تجاری توضیح داد: داشتن اطلاعات و درک دو موضوع متفاوت است. ما مشکلات و موانع موجود در شرایط مختلف را گزارش می کنیم و آنها را برای دولتها به طور کلی و به سازمانهای مختلف به ویژه از جمله سازمان تأمین اجتماعی ارسال می کنیم. ما همچنین نمایندگان حوزه های مختلف حکمرانی و حکمرانی را به کمیته ها دعوت کرده ایم تا نگرانی های مشاغل را مطرح و مطرح کنند.

وی ادامه داد: با این وجود این موسسات از تأثیر زیاد این مشکلات آگاهی چندانی ندارند و درک درستی از آن ندارند. ما سعی می کنیم این درک را ایجاد کنیم و تأثیر این مشکلات را برجسته کنیم. بعضی اوقات این م areسسات آگاه هستند و هدف این مشکلات را می دانند ، اما اراده ای برای حل آنها ندارند ، یا طبق گفته همه م institutionsسسات ، این کار در دست آنها نیست. مشخص نیست که کدام نهاد در کشور در نهایت قادر به اجرای این پیشرفت ها است.

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان ورزش رایانه ای اظهار داشت که در بسیاری از موارد نهادهای نظارتی اطلاعات دقیقی درباره مدل کسب و کار و فرآیندهای مشاغل فضای مجازی ندارند. درک نشده است. این موارد مواردی است که برای کشور جدید است و در چارچوب های قبلی نمی گنجد ، و به دلیل این عدم آگاهی ، شهامتی برای انجام اقدامات لازم وجود ندارد. اگر مدل های جدید تجاری توسط این موسسات درک نشوند و اطلاعات کافی و لازم برای تصمیم گیری در اختیار آنها قرار نگیرد.

سازماندهی فضا طبق قوانین قدیمی امکان پذیر نیست

محمدی با بیان اینکه ساماندهی فضای کسب و کار جدید مطابق با قوانین قدیمی و سیستم صدور مجوزهای فعلی امکان پذیر نیست گفت: لازمه سازماندهی مناسب فضای مجازی انتقال از مدل و نحوه صدور مجوز یا کنترل های قبلی به نظارت عقب “. دولت باید بخشها و دستورالعملهای موجود را برجسته کند و در گروههای کاری با حضور فعال (و نه آشکار) بخش خصوصی ، این موضوعات فعلی نیاز به رسیدگی و چارچوبهای مناسب دارد.

وی با اشاره به سکون دولت در مقابله با بنگاه های اقتصادی جدید و مدل های جدید تجاری گفت: “از آنجا که دولت و دولت اغلب در برابر نظرات بخش خصوصی مقاومت می کنند ، ما کار ساده ای پیش رو نداریم.” در هر صورت ، ما باید سعی کنیم یک سیستم نظارتی متناسب با شرایط روز در لایه های کلان تصمیم گیری ایجاد کنیم و این موارد را در سیستم جایگزین بگنجانیم. موفقیت در این زمینه نیازمند ارتباط و تعامل موثر با ادارات تصمیم گیری دولت و حاکمیت است.

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان ورزش رایانه ای با بیان اینکه هیچ قانون یکنواختی برای سیستم عامل ها وجود ندارد ، گفت: بسیاری از موضوعات سیستم عامل های فعال در زمینه های مختلف کاری مشابه هستند و هم پوشانی های زیادی وجود دارد. به جای اینکه ناظران به موازات سایر نهادهای نظارتی به این موضوعات بپردازند ، ما باید از یک تنظیم کننده مشترک و البته در تعامل نزدیک و فعال با نمایندگان سازمان ، به سمت تنظیمات افقی و موضوعات مشترک در همه مشاغل برویم. بخش خصوصی ، متناسب باشید. در حال حاضر ، مرکز ملی فضای سایبری وارد این رویه نظارتی شده است و ما از آن دفاع می کنیم و در این زمینه از نزدیک با مرکز همکاری می کنیم.

گذار به خودتنظیمی بازار در زمینه های مختلف

محمدی ادامه داد: از طرف دیگر ، در بسیاری از موارد ، نیازی به تنظیم در اقشار حاکم نیست و بازار می تواند خود را تنظیم کند. با توجه به بلوغ اتحادیه و وجود کمیسیون های تخصصی با کارگروههای متعدد ، سازمان نظام صنفی وارد این حوزه شده است. در این راستا ، هدف ما روشن کردن قوانین یا دستورالعمل های نرم برای مناطقی است که مبنای قانونی برای آنها وجود دارد ، اما در طراحی یا اجرای آنها از پیچیدگی و عدم اطمینان برخوردار است ، یا مشاغل و م institutionsسسات مرتبط صلاحیت کافی ندارند.

وی تأکید کرد: دستورالعمل ها با حضور فعال خود مشاغل تهیه شده و واکنش های دولت و نهادهای حاکم را در نظر می گیرند و هر دو طرف آنها را برای بهبود فضای کسب و کار می پذیرند. به عنوان مثال ، کارگروه حقوقی کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان در حال حاضر در حال تهیه راهنمای قانونی “محدودیت مسئولیت قانونی و کیفری سیستم عاملهای تجاری برای اقدامات کاربران آنها” است.

محمدی با اشاره به مشکلات اقتصادی سالهای گذشته گفت: علی رغم همه مشکلات اقتصادی موجود و رشد منفی اقتصادی کشور ، حوزه فناوری اطلاعات به دلیل ماهیت رشد کرده است ؛ زیرا با استفاده از این فناوری امکان پذیر است ایجاد مدل های جدید خدمات ، یا افزایش بهره وری در فرآیندهای ناکارآمد سنتی از طریق تحول دیجیتال. در حقیقت ، در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، این مشکلات نسبتاً کم است و این حوزه ، به عنوان یک صنعت و به عنوان یک ابزار ، می تواند تحریک و کمک به سایر بخشهای اقتصاد.

صنایع مختلف باید به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنند

یکی از اعضای کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان صنعت رایانه با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در تاج ، گفت: “در این دوره ، فناوری اطلاعات و ارتباطات توانست بسیاری از مشکلات کشور در زمینه آموزش ، ارتباطات از راه دور ، دسترسی را حل کند. در کالاها و خدمات، سرگرمی “. . همچنین در صورت وجود تحریم های گسترده و ثبت شرایط تورم در کشور ، رشد بسترهای تجاری و اقتصاد شرکت کننده در کاهش هزینه ها و مشکلات مردم مثر بوده است.

محمدی ادامه داد: در شرایط اقتصادی فعلی ، ما باید به صنایع دیگر کمک کنیم تا با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ، بهره وری خود را افزایش دهند ؛ از طرف دیگر با رفع موانع و کاهش فضا ، باید زمینه را برای افزایش با هم ، این دو فعالیت اقتصاد دیجیتال را توسعه می دهند و خدمات مختلف را قادر می سازند تا به طور عادلانه برای مناطق مختلف استفاده شود. مجموعه فعالان میدانی نیز از این نقش آگاه هستند و معتقدند بنابراین اقدامات انجام شده در این زمینه را ارزیابی کرده و حداکثر استفاده را بکنید.

آگاهی از اثرات تحریم های داخلی و خارجی

وی با اشاره به نقش تحریم ها علیه مشاغل ICT اظهار داشت: در حوزه ICT ما معمولاً مورد ستم هر دو طرف قرار می گیریم ، از یک طرف یک سری سایت ها و خدمات خارجی به ما خدمات نمی دهند و از طرف دیگر طیف وسیعی از خدمات توسط ما به ما تعطیل شده است. این مشکلات جدی در توسعه خدمات و فرآیندهای ایجاد می کند. بسیاری از فعالیت هایی که دسترسی به این خدمات ممکن است چندین هفته طول بکشد ماه ها طول می کشد و حتی ممکن است حتی چندین ماه نتیجه ای نداشته باشد. قبلی

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان ورزش رایانه ای ادامه داد: قطعاً یکی از ویژگی های مشاغل در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازگاری و مهارت بالایی است که با شرایط موجود سازگار می شوند و راه حل های جایگزین پیدا می کنند. اما این مشکلات هزینه ها ، هزینه ها و نگرانی هایی را به مشاغل تحمیل می کند و می تواند بسیاری از فعالان را عصبانی کند. ما باید روی پرداختن به این موارد تمرکز کنیم زیرا انرژی مورد نیاز برای رفع تأثیرات این تحریم ها و خودتحریمی ها می تواند برای بهبود کیفیت خدمات و بهبود ارزش ایجاد شده برای کاربران استفاده شود.

محمدی با بیان اینکه اطلاعات و آگاهی در مورد خودتحریمی را ارائه می دهیم و آثار و خسارات آن را بیان می کنیم ، تأکید کرد: در مورد خود تحریم ها ما با هیئت حاکمه در ارتباط مستقیم هستیم و تاکنون توانسته ایم مسائل مختلف را حل کنیم. اکنون. “

وی همچنین اقدامات لازم برای موضوع خدمات تحریم های خارجی ، دور زدن برخی از تحریم ها در لایه زیرساخت ، تلاش برای تبادل تجربیات در جایگزینی خدمات با مثالهای دیگر ، و همچنین امکان تنظیم آسان نمونه های خود میزبان زیرساخت های ابری

ایجاد یک مرکز تحقیقاتی یک سازمان می تواند از تغییرات خلقی جلوگیری کند

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام ورزش رایانه ای مهمترین اقدام اصناف در برخورد با تصمیمات مردم و نهادهای دولتی را تعامل م withثر با آنها دانست و گفت: آنها استقبال می کنند. اگر تعامل مثبتی داشته باشیم و بدانیم که تصمیم گیرندگان و قانونگذاران در چه زمینه هایی تصمیم گیری می کنند و اگر بتوانیم دانش کافی در اختیار آنها قرار دهیم تا آنها را در تصمیم گیری صحیح راهنمایی کند ، بسیار مفید خواهد بود.

محمدی ادامه داد: کمیسیون های سازمان با نهادهای مرتبط با حوزه کاری خود ارتباط برقرار می کنند و سعی می کنند با تعامل و تهیه اسناد تخصصی و بازخورد در مورد پیش نویس دستورالعمل ها و بخشنامه ها در این زمینه موثر واقع شوند. تأسیس یک مرکز تحقیقاتی یک سازمان متمرکز می تواند این اقدامات پراکنده را سازماندهی کند ، از تکثیر جلوگیری کند و با هم افزایی ایجاد شده ، غذای فکری برای تصمیم گیری توسط نهادهای مربوطه فراهم کند و تا حد زیادی از تصمیم گیری فوری جلوگیری کند.

اختلال در اینترنت منجر به مرگ مشاغل آنلاین می شود

وی با اشاره به مشکلات تعریف شده اینترنت در تجارت گفت: برخی از مسائل مربوط به امنیت ملی است و در صلاحیت اتحادیه نیست. آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است كه به روشنی و شفاف بیان كنیم كه چنین حوادثی می تواند اثرات مخربی بر مشاغل داشته باشد. ما از هر فرصتی استفاده می کنیم تا از طریق آمارها ، اعداد و تجزیه و تحلیل های مختلف ، به همه مقامات مربوطه در مورد اثرات قطعی یا قطعی اینترنت اطلاع دهیم.

رئیس کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان ورزش های رایانه ای ادامه داد: در مواردی که دچار اختلال در اینترنت شده ایم و احساس کرده ایم که قطع برق می تواند باعث بروز مشکلات و اتفاقات ناگوار شود ، ما بیانیه ای ارائه داده ایم یا این موارد و مشکلاتی را که در نتیجه آن به وجود آمده است ، ارسال کرده ایم. نوشتن “. این موارد دائماً کنترل می شوند و ما به سرعت نسبت به بی ثباتی اینترنت واکنش نشان می دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا